فهرست مطالب

شیشه مات شونده در دکوراسیون داخلی، شیشه مات شونده که با عنوان شیشه هوشمند نیز شناخته می شود، نسل جدیدی از شیشه است که تکنولوژی پیشرفته ای در ساخت آن به کار برده شده، به گونه ای که کاربر می تواند تنها با فشردن یک دکمه، شیشه را از حالت شفاف به مات تبدیل کند تا جلوی ورود حرارت و اشعه های مضر نور خورشید به محیط داخل گرفته شود. از مزیت های استفاده از این نوع شیشه ها می توان به حذف پرده های ضخیم اشاره کرد و جالب است بدانید که شیشه های مات شونده، زیبایی دکوراسیون شما را نیز چند برابر می کنند.

 

 

کاربرد شیشه مات شونده در دکوراسیون داخلی

از شیشه های مات شونده می توان در مکان های مختلفی مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی، وسایل نقلیه، مغازه ها، هتل ها، مراکز اداری و تجاری استفاده کرد. شیشه های مات شونده در محیط های اداری و شرکت ها عمدتا در قالب پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرند، که نه تنها حریم خصوصی بیشتری را ایجاد می کنند، بلکه می توان استفاده بهینه تری را از محیط داشت و این مورد حتی می تواند به نفع مدیران نیز باشد، چرا که می توانند وضعیت کار پرسنل خود را زیر نظر بگیرند و راندمان کاری نیز افزایش خواهد یافت.
از کاربردهای جالب شیشه های مات شونده می توان در طلا فروشی ها اشاره کرد که این نوع شیشه را می توان داخل درب به کار برد تا با مات شدن شیشه، امنیت و حریم خصوصی بیشتری برای افراد فراهم گردد.
از این شیشه ها هم چنین می توان به عنوان جدا کننده فضاهای داخلی خانه مانند حمام اشاره کرد که بدون شک نه تنها زیبایی فضا را چند برابر می کند، بلکه می توانید این اطمنیان را داشته باشید که حمام همیشه تمیز باقی می ماند.

شیشه مات شونده در دکوراسیون داخلی
مزایای استفاده از شیشه مات شونده در دکوراسیون داخلی

استفاده از شیشه مات شونده در دکوراسیون داخلی می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:
• ایجاد آنی حریم خصوصی
• کاهش انرژی و صرفه جویی در هزینه ها
• پیشگیری از خرابی و پوسیدگی لوازم داخلی در پی تابش نور خورشید
• عدم ورود اشعه های مضر نور خورشید به فضای داخل
• افزایش زیبایی دکوراسیون
• ماندگاری و دوام بسیار بالا
• شرایط نگهداری بسیار آسان و این نکته را در نظر داشته باشید که این شیشه ها ضد لک هستند و به راحتی و با استفاده از دستمال نم دار تمیز می شوند
• تنظیم میزان ورود نور به فضای داخل

مکانیسم عمل شیشه مات شونده در دکوراسیون داخلی

شیشه مات شونده از چند لایه ورق تشکیل شده است که مواد درون این ورق ها هادی و رسانای جریان برق و الکتریسیته هستند. لایه رویی این شیشه ها نازک است و زیر آن ورق های پلیمری قرار دارد که ما بین ورق ها نیز ماده ای قرار دارد که کریستال مایع است و در واقع، زمانی که جریان برق به گردش در می آید، این کریستال ها در یک راستا قرار می گیرند و با شکست نور، باعث می شوند تا شیشه در حالت مات قرار بگیرد. زمانی که جریان برق قطع می شود، کریستال ها در وضعیت طبیعی و نامنظم خود قرار می گیرند و شیشه تبدیل به حالت شفاف خود خواهد شد و توجه داشته باشید که این تغییر حالت در کسری از ثانیه اتفاق خواهد افتاد.
برخی شیشه های مات شونده از فیلم هوشمند تشکیل شده اند که این فیلم در پشت شیشه قرار می گیرد و مکانیسم گفته شده را ایحاد خواهد کرد. تنها تفاوت آن این است که عمر کمتری نسبت به شیشه های لمینت شده دارند و شرایط نگهداری از آن ها نیز به نسبت سخت تر خواهد بود.
شما می توانید جهت استفاده از شیشه مات شونده در دکوراسیون داخلی خود و یا دیگر فضاها، با کارشناسان ما در اسمارت ویو تماس بگیرید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.