فهرست مطالب

مقایسه انواع شیشه های هوشمند

مقایسه انواع شیشه های هوشمند چیست؟ چندین نوع شیشه هوشمند وجود دارد، تفاوت برای انواع مختلف چیست؟ چگونه می توانید بهترین نوع شیشه هوشمند را انتخاب کنید؟سه نوع اصلی شیشه هوشمند در بازار وجود دارد، شیشه هوشمند الکتروکرومیک، شیشه هوشمند ترموکرومیک و شیشه هوشمند فتوکرومیک.اگر شما هم به دنبال مقایسه انواع شیشه های هوشمند هستید تا انتهای این متن با اسمارت ویو همراه شوید.

تفاوت بین PDLC و SPD Smart Glass چیست؟

شیشه هوشمند، شیشه ای که در صورت تقاضا برای کنترل نور به سطوح مختلف کدورت و شفافیت تغییر می کند.

اگر به تازگی تحقیقات خود را در مورد شیشه های هوشمند شروع کرده اید، احتمالاً دو نوع رایج را می بینید SPD و. PDLC در حالی که متخصصان صنعت تفاوت بین این دو را می‌دانند، این اصطلاحات برای بیشتر افراد بیگانه است و اکثر مردم را متعجب می‌کند و اغلب این سوال را دارند که، چه چیزی SPD را از PDLC متمایز می‌کند؟ کدام یک از این دو فناوری شیشه هوشمند برای من مناسب است؟ در زمان خرید شیشه هوشمند به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تصویر-مقایسه-انواع-شیشه-های-هوشمند-9832

شباهت های بین فناوری های SPD و PDLC

هر دو فناوری معمولاً بین دو قطعه PET-ITO برای ایجاد یک فیلم پوشانده می شوند.

هر دو فیلم با شیشه یا مواد شفاف دیگر جفت می شوند.

هر دو با اعمال ولتاژ الکتریکی کنترل می شوند.

هنگامی که مات است، شیشه خاموش می شود. وقتی شفاف باشد، شیشه روشن است.

کدورت زمانی است که مولکول ها به طور تصادفی در یک راستا قرار می گیرند و نور را مسدود می کنند.

شفافیت زمانی است که مولکول ها در یک راستا قرار می گیرند و اجازه می دهند نور از آن عبور کند.

هر دو تا 99 درصد اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کنند.

بیشتر بخوانید:

تکنولوژی ساخت شیشه هوشمند 

کنترل شیشه هوشمند با فناوری هوشمند 

 

نحوه انتخاب و مقایسه انواع شیشه های هوشمند

انتخاب بین PDLC یا  SPD بسته به نیاز ها و کاربرد های شیشه هوشمند انجام می شود.

شیشه کریستال مایع بیشتر توسط افراد با حرفه ی طراح داخلی و یا معماران انتخاب می شود. این نوع شیشه هوشمند بیشتر برای پارتیشن های شیشه ای قابل تعویض داخلی استفاده می شود که در آن حفظ حریم خصوصی یا شفافیت درخواستی برای یک فضای باز اولویت اصلی است.

محتمل ترین فضاها برای استفاده از شیشه حریم خصوصی LC دفاتر هستند، جایی که حریم خصوصی و نور هر دو ضروری هستند. مورد دیگر، ساخت حمام دوش با شیشه هوشمند است که معمولا،در هتل‌ها برای احساس حداکثر فضا استفاده می شود، یا در ویترین فروشگاه‌ها، نمایشگرهای دیجیتالی پویا ایجاد می‌کنند که برای استفاده 100% از پنجره‌های ویترین در صورت جفت شدن با برجستگی، شفاف می‌شوند.

شیشه‌های هوشمند SPD به دلیل قابلیت‌های رنگ‌دهی و سایه‌دهی، درجه‌بندی در فضای باز است و معمولاً در بخش خودرو یافت می‌شود و پنجره‌های هوشمندی را در شیشه‌های رو به آسمان ایجاد می‌کند، مانند سانروف مرسدس، که به درجات سفارشی سایه یا رنگ می‌دهد و به منظور کاهش تابش خیره کننده، کنترل مصرف سوخت، و کنترل انرژی خورشیدی در داخل خودرو استفاده می گردد.

در نهایت باید گفت:

تا به امروز، معماران و طراحان داخلی به احتمال زیاد از شیشه کریستال مایع برای فضای داخلی  استفاده می کردند، در حالی که صنعت حمل و نقل به پنجره های الکترونیکی کم نور با SPD روی آوردند. با این حال، ما در آغاز عصر جدیدی ایستاده ایم که شیشه های هوشمند استانداردهای صنعت را دوباره تعریف می کنند.

از آنجایی که فناوری شیشه‌های هوشمند راه خود را در کاربردهای اصلی خودرو و معماری ادامه می‌دهد، نحوه تعامل ما با شیشه و نور به شدت تغییر خواهد کرد. هم شیشه کریستال مایع و هم شیشه با فناوری SPD، که با نام شیشه کنترل نور نیز شناخته می‌شود، از عوامل کلیدی در تلاش برای ادغام مواد هوشمند در بخش‌های مختلف هستند.برای اطلاعات بیشتر با اسمارت ویو تماس بگیرید.