فهرست مطالب

شیشه هوشمند قابل تعویض

شیشه هوشمند قابل تعویض یکی از نوآورانه‌ترین و هوشمندانه‌ترین تکنولوژی‌های ساختمانیست که در دهه‌ی اخیر پدیدار شده است. محبوبیت رو به رشد این تکنولوژی نوآورانه به اندازه‌ایست که بازار شیشه هوشمند تا سال 2026 به 3.7 میلیارد دلار خواهد رسید، یک نرخ رشد سالانه‌ی بالای 12 درصد، زیرا ساکنان و معماران تجاری و طراحان در سراسر جهان بطور فزاینده‌ای از تکنولوژی هوشمند در طراحی‌هایشان استفاده می‌کنند.

شیشه هوشمند قابل‌تعویض به عنوان یک راه‌حل معماری باورنکردنی و همه‌جانبه از حیث بهبود زیبایی، کارکرد و حفظ حریم خصوصی ساختمان‌ هم در ساختمان‌های تجاری و هم مسکونی بسیار امیدوارکننده است. شیشه‌ی هوشمند SPD SOLAR قابل‌تعویض به کاربر امکان تنظیم میزان نور و گرمای ورودی به ساختمان، کاهش انتقال گرما از طریق نمای شیشه‌ای را می‌دهد و 99 درصد حفاظت در برابر UV فراهم می‌کند و هزینه‌ی HVAC را تا 30 درصد کاهش می‌دهد، ضمن آنکه Privacy Smartglass حریم خصوصی مد نظر را تامین می‌کند و در کسری از ثانیه شیشه را از حالت مالت به شفاف تبدیل می‌کند.

شیشه‌ی هوشمند قابل‌تعویض محیط را دوباره تعریف می‌کند و ایجاد فضاهای چندکاربردی را تسهیل می‌کند که نیازهای کاربران را برآورده می‌کند و با چالش‌های کلیدی طراحی مقابله می‌کند. سهولت استفاده و عمر مفید بالای 10 سال تکنولوژی شیشه هوشمند قابل‌تعویض را به یک سرمایه‌گذاری ارزشمند تبدیل می‌کند و براحتی می‌توان فهمید که چرا شیشه هوشمند قابل‌تعویض به یک ابزار محبوب در منازل مسکونی، ساختمان‌های اداری، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تفریحی تبدیل شده است.

در سال‌های اخیر، به طور روز افزون به استانداردهای پاکیزگی و بهداشت در بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی در آمریکای شمالی توجه شده است و شواهد تایید می‌کند که محیط‌های بیمارستانی و خدمات درمانی می‌توانند با میکروارگانیسم‌های مسئول عفونت‌های مرتبط با مراقبت بهداشتی آلوده شوند.

شیشه هوشمند قابل تعویض

مطالعات صورت گرفته نشان داده است که سطوح محیطی در اتاق‌ها با بیماران مبتلا به MRSA در 27 درصد مواقع آلوده هستند. همین مطالعه نشان داد که اتاق‌ها با بیماران مبتلا به عفونت VRE در 60 تا 70 درصد موارد آلوده شده‌اند.

انتقال این میکروارگانیسم‌ها از سطوح آلوده به بیماران می‌تواند از تماس مستقیم با سطح یا تماس غیرمستقیم از دست‌های لمس‌شده صورت گیرد. بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی در آمریکای شمالی پیوسته از تکنولوژی جدید در برنامه‌های طراحی خود جهت مدیریت خطرات HCAI ها و اطمینان از پایبندی به مقررات بهداشتی دقیق استفاده می‌کنند.

محبوب‌ترین پیشرفت‌ها استفاده از تکنولوژی شیشه‌ی قابل‌تعویض است. در حقیقت، مطالعه‌ی فوق مطالعه‌ی موردی بهترین روش را ارائه می‌کند که در آن شیشه‌ی هوشمند قابل‌تعویض به عنوان راه‌حل موثری برای رفع نیاز به مدیریت بهداشت استفاده شد و در عین حال حفظ حریم خصوصی را در مراکز درمانی آمریکا تضمین کرد.

شیشه‌ی هوشمند قابل‌تعویض به بیماران و کارکنان پرستاری امکان مدیریت حفظ حریم خصوصی و شان و منزلت ساکنان با استفاده از حداقل تماس را می‌دهد که فقط به یک سوئیچ، یک سنسور یا کنترل از راه دور نیاز دارد. شیشه در کسری از ثانیه از حالت شفاف به مات تبدیل می‌شود و حریم خصوصی بیمار را بدون خطر آلودگی حفظ می‌کند. این نوع شیشه به سهولت تمیز می‌شود و از الزامات قابلیت‌دید، حریم خصوصی و بهداشت برای مراکز درمانی فراتر می‌رود.

شیشه‌ی هوشمند با قابلیت حفظ حریم خصوصی بطور مکرر به عنوان جایگزینی برای پرده‌های غیربهداشتی که حریم خصوصی بیمار را در یونیت‌های مراقبت ویژه و اتاق‌های اورژانس بیمارستان و مراکز خدمات درمانی حفظ می‌کنند، می‌شوند، زیرا در این مراکز به حداقل رساندن تماس به عقونت بسیار ضروریست.

تکنولوژی شیشه‌ی قابل‌تعویض را می‌توان با پانل‌های شیشه‌ای امنیتی سخت استفاده کرد، بنابراین بسیاری از بیمارستان‌های مدرن از پانل‌های شیشه‌ی حافظ حریم خصوصی قابل‌تعویض در درب اتاق اورژانس استفاده می‌کنند تا سطح بیشتری از امنیت در مراکزشان تامین کنند. شیشه‌ی هوشمند قابل‌تعویض شان و منزلت بیماران بسیار بدحال را افزایش می‌دهد، نتایج بیمار را بهبود می‌دهد و بهره‌وری کارکنان پرستاری و متخصصین بالینی را افزایش می‌دهد.

راه‌حل ما به مدرنیزه‌ کردن فهرست طولانی از مراکز درمانی در سراسر جهان کمک کرده است و همچنین به آنها در پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و حفظ حریم خصوصی کمک کرده است.

مزایای نور طبیعی در محیط کار

افزایش نور طبیعی در محیط کار هم برای سلامت ذهنی و هم سلامت جسمی کارکنان مفید است. وقتی ادارات بیش از حد به نور مصنوعی به عنوان منبع اصلی روشنایی تکیه کنند، حس جدایی بین کارکنان و دنیای خارج القا می‌شود. مطالعات علمی مختلف نشان می‌دهد که نور طبیعی مزایای زیادی از جمله موارد زیر دارد:

مزایا برای سلامت روان

نور طبیعی بهروه‌وری کارکنان را به دلیل تاثیر احیاکنندگی‌اش بر خواب و سرزندگی افزایش می‌دهد. ریتم شبانه‌روزی بدن که چرخه‌ی خواب و بیداری و آزادسازی هورمون را دیکته می‌کند تحت تاثیر عوامل محیطی مانند نور طبیعی قرار می‌گیرد. با نور طبیعی کمتر، کارکنان به احتمال زیاد از تبعات به هم خوردن ریتم شبانه‌روزی که شامل اختلالات خواب، افسردگی و اختلال عاطفی فصلی می‌شود، رنج می‌برند.

مزایا برای سلامت جسمی

نور طبیعی فشار چشم را کاهش می‌دهد که با توجه به اینکه کارکنان زمان زیادی از روز را صرف نگاه کردن به مانیتور کامپیوترشان می‌کنند، مهم است. علاوه‌براین، مواجهه با نور طبیعی ویتامین دی، یکی از ویتامین‌های ضروری برای متعادل کردن سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌ها در طول ماه‌های سرد زمستان فراهم می‌کند. مزایای نور طبیعی خواهان افزایش استفاده از پنجره‌های شیشه‌ای و کاهش نور مصنوعی در دفاتر در ساختمان‌های بلند است. بااین‌حال، قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی UV، خصوصا اشعه‌ی UVA، از طریق پنجره‌های شیشه‌ای معمولی امکان‌پذیر است. درحالی‌که پنجره‌های شیشه‌ای اشعه‌ی UVB مضرتر را بلوکه خواهند کرد، اشعه‌های UVA می‌توانند موجب مشکلات جدی برای سلامتی شوند.

شرکت‌های واقع در ساختمان‌های بند طبیعتا باید در مورد اجرای طرحی فکر کنند که نور طبیعی بیشتری، به دلیل مزایای مثبت‌اش برای بهره‌وری و سلامت و تندرستی کارکنان فراهم می‌کند. اما شرکت‌ها چطور این را با ریسک آسیب UV متعادل می‌کنند؟

شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از شیشه‌ی کنترل انرژی خورشیدی در طراحی ساختمان، بهره‌وری و مزایای سلامتی نور طبیعی را بدون به خطر انداختن سلامت کارکنان دریافت کنند. شیشه‌ی هوشمند خورشیدی یک فناوری شیشه‌ی هوشمند منحصر به فرد است که به کاربران امکان می‌دهد بطور دقیق میزان نور و گرمایی که از پنجره عبور می‌کند را کنترل کنند.

مزایای شیشه‌های کنترل‌کننده انرژی خورشیدی

لایه‌های میانی ویژه در پنجره‌های شیشه‌ی هوشمند می‌توانند اشعه‌های UV را جذب کنند، از کارکنان در برابر آسیب UV حفاظت کنند و در عین حال نور طبیعی مورد نیازشان را برای شکوفا شدن در محیط کار فراهم کنند. تنظیم انتقال حرارت از طریق شیشه به این معناست که کارکنان می‌توانند از نوری که وارد ساختمان می‌شود بدون گرمای زیاد بهره‌مند شوند.

شیشه‌های هوشمند خورشیدی را می‌توان برای کنترل تابش خورشید تغییر داد و از کارکنان در برابر صدمات چشمی حفاظت کند و در عین حال مطمئن شد که نور طبیعی کافی وارد ساختمان اداری می‌شود.

 

بطور خلاصه، نور طبیعی در محیط کار مدرن ضروریست و طیف وسیعی از مزایای سلامتی را با خود به ارمغان می‌آورد و عملکرد کارکنان را که در دفاتر متکی به نور مصنوعی به عنوان منبع اصلی روشنایی امکان‌پذیر نیست، بهبود می‌دهد.

طراحی هر اداره که از نور طبیعی به عنوان منبع اصلی نور استفاده می‌کند باید شامل حفاظت از کارکنان در برابر اشعه‌های مضر UV شود. شیشه‌های کنترل‌کننده‌ی انرژی خورشیدی راه‌حل عملی برای مشکل تامین نور طبیعی کافی و مجموعه مزایای آن است، ضمن آنکه همزمان از کارکنان در برابر مواجهه با UVA محافظت می‌کند.

اتاق‌های هوشمند هتل‌ها-ادغام فناوری و طراحی

نوآوری‌های تکنولوژیکی معماران را به چالش می‌کشد تا بطور چشمگیر طراحی داخلی هتل‌ها را بهبود دهند. یکی از ترندهای جدید طراحی در سال 2018 ایجاد اتاق هتل «هوشمند» است که در آن طراحان از تکنولوژی مدرن برای ارائه تجربه‌ی لذت‌بخش و راحت‌تر برای مهمانان استفاده می‌کنند.

هتل‌های زنجیره‌ای و هتل‌های بوتیک در سراسر جهان در حال برنامه‌ریزی برای ادغام کامل نوآوری تکنولوژیک در 5 سال آینده هستند. هتل‌های معروف هیلتون حتی اخیر از گالری نوآوری رونمایی کرده‌اند که در آن برخی از ایده‌هایشان را برای اتاق‌های هتل آینده از جمله دستگاه‌های کاهش و حذف صدا و کنترل‌های براحتی قابل‌دسترس برای نور، موسیقی، پرده و تلویزیون نشان می‌دهند.

یک اتاق هتل هوشمند مجموعه‌ای از راه‌حل‌های طراحی و تکنولوژی‌ها را برای ارائه تجربه‌ی کاملا سفارشی برای مهمانان ادغام می‌کند.