فهرست مطالب

ضخامت شیشه هوشمند چقدر است؟ شیشه هوشمند یا Smart Glass، نسل جدیدی از شیشه است که برای ساخت آن از فناوری کریستال های مایع کمک گرفته شده که با اتصال به جریان برق، می توانند از حالت شفاف به کدر در بیایند، که حریم خصوصی بیشتری را ایجاد می کنند، به علاوه این که میزان نور ورودی نیز کنترل خواهد شد. به عبارتی این گونه می توانیم بگوییم که، امکان تغییر حالت شیشه با توجه به میزان نور به صورت دستی و یا با توجه به شرایط محیط وجود دارد.
از آن جایی که میزان نور ورودی به داخل ساختمان کنترل می شود، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد، به علاوه این که از آسیب دیدگی وسایل در پی تابش مستقیم نور خورشید پیشگیری خواهد شد. شیشه های هوشمند می توانند تا 99درصد جلوی ورود اشعه های ماورا بنفش و مادن قرمز نور خورشید را بگیرند. از شیشه های هوشمند می توان در پارتیشن های ادراری، بیمارستان ها، ویترین مغازه ها، خودروها، اتاق جلسات و هر مکان دیگری که نیاز است حریم خصوصی آنی ایجاد شود، استفاده کرد.

ضخامت شیشه هوشمند

مکانیسم عمل شیشه هوشمند

شیشه هوشمند بر اساس جریان برق و الکتریسیته عمل می کند. زمانی که به برق وصل می شود، کریستال های مایع به حرکت در می آیند و با حرکات نامنظمی که دارند باعث شکست نور می شوند و شیشه به حالت مات در خواهد آمد. با قطع جریان برق، کریستال ها به حالت اولیه خود بر می گردند و شیشه مجدد شفاف خواهد شد. توجه داشته باشید که این تغییر رنگ و حالت شیشه تنها در عرض چند ثانیه انجام می شود.

تکنولوژی شیشه هوشمند

شیشه هوشمند بر اساس چهار تکنولوژی عمل می کند. از جمله:
• الکتروکروماتیک
در این تکنولوژی شما تنها با فشردن یک دکمه، شیشه را از حالت شفاف خارج خواهید کرد. الکتروکروماتیک در واقع، تکنولوژی است که مجهز به موادی است که با استفاده از جریان الکتریسیته تغییر رنگ می دهند که یک سری فعل و انفعالات شیمیایی باعث ایجاد تغییر رنگ خواهد شد. با فشار دادن مجدد همان دکمه، شیشه به حالت شفاف خود باز خواهد گذشت.
• کریستال مایع
در این تکنولوژی، عبور جریان الکتریسیته می تواند باعث ایجاد حال مات و کدر در شیشه شود که از شیشه هایی که مجهز به این تکنولوژی هستند، در مکان های مختلفی مانند موزه ها، پنجره خانه ها، فروشگاه ها، یا سایر فضاهایی که به حریم خصوصی بیشتری نیاز دارند، استفاده می شود.
• ذرات معلق
در این تکنولوژی، ذرات معلق که بسیار ریز هستند، بین دو لایه شیشه قرار داده می شوند که می توانند تا 99 درصد جلوی ورود نور را بگیرند و این نکته را باید در نظر داشته باشید که شیشه هایی که این تکنولوژی را دارا هستند، به طور کامل مات نمی شوند و بهتر است برای مکان هایی که پنجره های رو به بیرون دارند، مورد استفاده قرار بگیرند.
• الکتروکرومیک
شیشه های هوشمند الکتروکرومیک، جلوی ورود نور و گرمای آن را می گیرند و شیشه های مجهز به این تکنولوژی نیز به طور کامل مات نمی شوند.

 

صخامت شیشه هوشمند چقدر است؟

شیشه های هوشمند در ابعاد و اندازه های مختلف موجود هستند و هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب ابعاد این شیشه ها در نظر گرفته نمی شود. در خصوص ضخامت نیز باید بگوییم که این شیشه ها دارای دو نوع ضخامت 10 میل (یعنی دو لایه 5 میل) و 12 میل (دو لایه 6 میل) هستند که البته شیشه با ضخامت های دیگر نیز در بازار موجود است که عمدتا بر اساس نوع پروفیلی که شیشه را احاطه کرده، تعیین می شوند. UPVC، آلومینیوم، چوب و فلز از جمله پروفیل هایی هستند که در ساخت شیشه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند.
شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اندازه و ضخامت شیشه هوشمند، با کارشناسان ما در اسمارت ویو تماس بگیرید.