فهرست مطالب

مزایای شیشه های هوشمند چیست؟حتی اگر شیشه هوشمند شفاف نباشد (در حالت خاموش)، انتقال نور از شیشه بسیار عالی است. پنجره هوشمند در حالت خاموش مانند شیشه شفاف اجازه عبور نور را میدهد . درست مثل شیشه سندبلاست، اشیاء پشت فیلم PDLC دیده نمی شود، اما نور وجود دارد. اگر آن بر روی پنجره و یا درب نصب شود، با حفظ حریم خصوصی، نور به اندازه کافی در داخل اتاق موجود است. شیشه های هوشمند یا  Smart Glass که با عنوان شیشه های قابل تعویض نیز شناخته می شوند، نسل جدیدی از شیشه هستند که دارای خاصیت انتقال نور در پی اعمال نور، گرما و یا ولتاژ برق می باشند.  یکی از رایج ترین انواع این شیشه ها، با استفاده از جریان برق یا الکتریسیته کار می کند و مکانیسم عمل این شیشه ها به گونه ای است که می توانند در کسری از ثانیه از حالت شفاف به مات و یا بلعکس در بیایند و حریم خصوصی بیشتری را برای کاربران ایجاد کنند.

شما تنها با فشردن یک دکمه، می توانید جریان برق را داخل شیشه به حرکت در بیاورید تا جلوی ورود اشعه های مضر نور خورشید و هم چنین گرمای بیش از حد به فضای داخل گرفته شود. در نتیجه، فضایی امن تر و خنک تر را تجربه خواهید کرد

مزایای شیشه های هوشمند

انواع شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند از چهار جزء اصلی شیشه، میکروفیلم هوشمند، اینورتر و ریموت تشکیل می شوند و شامل انواع زیر می باشند:

· شیشه لمینت

در این مدل از میکروفیلم هوشمند مابین دو شیشه استفاده می شود که ضد آب و آنتی استاتیک هستند و مناسب برای استفاده در پارتیشن های اداری یا درب های اتوماتیک می باشند.

· شیشه الکتروکرومیک

مکانیسم عمل این شیشه ها با استفاده از جریان برق و الکتریسیته است و نیاز است که از یک اینورتر برای تبدیل جریان برق شهری به جریان ضعیف تر استفاده شود. مزیت استفاده از این مدل ها این است که می توان وضعیت شیشه را در سه حالت شفاف، مات و نیمه مات تحت کنترل در آورد.

· شیشه فوتوکرومیک

این نوع از شیشه ها در پی تماس با نور ماورا بنفش یا UV نور خورشید، تغییر حالت پیدا می کنند و بیشتر در نمای خارجی ساختمان به کار برده می شوند.

· شیشه ترموکرومیک

این شیشه ها با توجه به میزان تابش نور خورشید عمل می کنند که با کنترل انتقال نور، به تنظیم دمای فضای داخل و هم چنین صرفه جویی در هزینه ها نیز کمک می کنند.

· شیشه LC

این مدل به وسیله کریستال های مایع بین دو هادی الکتریکی عمل می کند و سرعت تغییر حالت شیشه بسیار بالا می باشد.

· شیشه SPD

این شیشه ها با استفاده از جریان الکتریکی عمل می کنند و کاربر می تواند میزان ورود نور را به راحتی کنترل کند.

قابلیت تغییر شکل فوری در کمتر از صدم ثانیه:

هنگامی که ولتاژ سوئیچ بین روشن و خاموش تغییر میکند، در کمتر از صدم ثانیه شیشه از حالت مات به شفاف و بالعکس بدون هیچ تاخیری تغییر حالت میدهد. این خاصیت شیشه هوشمند هنگامی که در صنایع نظامی و یا هوا فضا استفاده میشود یکی از عوامل کلیدی محسوب میگردد.

 

کنترل دما:

شیشه های هوشمند با خاصیت انعکاس اشعه مادون قرمز و ماورای بنفش باعث کاهش دمای سمت داخلی محل نصب این شیشه ها در فصول گرم شده و در هنگام سردی هوا با تغییر حالت ، امکان انتقال اشعه مادون قرمز که عامل گرمایشی محسوب میشود را داده و باعث گرمایش داخل ساختمان میگردد.

باید در نظر داشت که در هر حالتی ( مات و یا شفاف ) این شیشه ها نور را به بهترین صورت به داخل منتقل میکنند. چنانچه نیاز به کنترل بیشتر دما مد نظر باشد این شیشه ها بایستی به صورت دوجداره نصب گردند.

 

کنترل اشعه ماورای بنفش:

پنجره های هوشمند اشعه ماورای بنفش را تا 98% جذب میکنند و مانع از انتقال آن به محیط داخل میشوند. این خاصیت شیشه های هوشمند مانعی برای فرسایش وسایل گرانبهای شما مانند تابلو های نقاشی، نقاشی ساختمان ، فرش و مبلمان میشود. همینطور اشعه ماورای بنفش عاملی سرطان زا بوده که با حذف آن از نور ورودی ، از پیری زودرس و بیماریهای دیگر جلوگیری به عمل می آید.

 

عایق صدا:

یکی دیگر از خواص پنجره های هوشمند عملکر آنها به عنوان عایق صوتی میباشد که تا حدودی باعث محدودیت عبور صدا میگردد. در صورت نیاز به کنترل بیشتر صدا این شیشه ها میبایست به صورت دوجداره نصب شوند.

 

مقاومت در برابر نفوذ:

چنانچه در شیشه هوشمند به صورت تصادفی بشکند ( در حد خفیف ) و یا در آن حفره ای ایجاد شود، با توجه به خاصیت این شیشه ها باعث ترمیم حفره به صورت محدودی میشوند، این خاصیت باعث آزادی عمل در زمان تعویض و یا ترمیم شیشه شده و مانند شیشه های سنتی تعویض فوری شیشه لازم نیست.

 

جلوگیری از پاشش و خرد شوندگی شیشه درحوادث:

در صورت شکستن شیشه های هوشمند ، مانند شیشه های سنتی خرده های شیشه پخش و پراکنده و حادثه ساز نمیشنود. شیشه هوشمند با ساختاری که دارد باعث نگهداری تکه های شیشه در کنار هم میشود.

 

ایستایی در قاب:

شیشه های هوشمند در زمان شکسته شدن از قاب خود خارج نمیشوند و به خیابان و یا محیط خارج نمیریزند و تا زمان مناسب که شما اقدام به تعویض آن کنید در قاب حالت خود را حفظ میکنند ( در حالتی که کل شیشه ها هوشمند باشند)

 

ایمنی و امنیت:

هنگامی که از شیشه های هوشمند در ساخت شیشه های چند لایه و یا ضد گلوله استفاده شود این قابلیت به شیشه داده میشود تا به لحاظ امنیتی ، در زمان لازم مات و  دارای ساختار مستحکمی باشد . این نوع شیشه ها در سفارتخانه ها، بانک ها و یا در فروشگاه هایی که احتیاج به ضریب امنیت بالایی دارند قابل استفاده میباشند.

 

آسایش در محل زندگی:

بر خلاف پرده ها و کرکره ها که وقتی بسته میشوند باعث تاریک شدن محیط میگردند، شیشه های هوشمند در حالت خاموش نیز امکان استفاده از نور طبیعی را به ما میدهند.

همینطور در مکان های پر سر و صدا باعث ایجاد محیطی آرام برای ما میشوند . این شیشه ها در حالت خاموش ( مات ) باعث میگردند که از بیرون امکان دیدن محیط داخل میسر نباشد . همینطور در زمانی که این شیشه ها روشن هستند ( شفاف ) به شما امکان دید آن سوی شیشه را میدهند.

 

بدن سالم:

پرده ها و کرکره ها مکان مناسبی برای تجمع گرد و غبار و نیز انواع باکتری میباشند. یکی از بازی های کودکان باز و بسته کرده کرکره ها و یا قایم شدن پشت پرده ها است که این یکی از دلایل ابتلای کودکان به انواع بیماریها از جمله بیماریهای تنفسی است. با استفاده از پنجره های هوشمند شما از اینگونه بیماری ها در امان هستید.

 

سازگاری:

تمامی شیشه ها قابلیت تبدیل شدن به شیشه هوشمند را دارند . نیروهای متخصص ما بدون هیچگونه تخریب ،  در محل شما و در کمترین زمان شیشه های شما را هوشمند سازی میکنند.

 

قابل اعتماد:

شیشه هوشمند پایدار است. کریستال مایع به کار رفته در این شیشه ها میتواند به صورت نا محدود برای شما کار کند.

کاربری آسان:

شیشه های هوشمند دارای کاربردی بسیار آسان بوده و با کلید های برق معمولی قابلیت خاموش و روشن شدن را دارند. حتی برای شرایط به خصوص و بنا به درخواست مشتری امکان اتصال دیمر و تنظیم میزان مات شدگی  مقدور میباشد.

 

هزینه نگهداری بسیار پایین:

شیشه های هوشمند مصرف برق بسیار پایینی دارند که در مقایسه با هزینه های سنگین دستگاه های سرمایشی و گرمایشی این هزینه بسیار ناچیز و حتی از یک چراق شب خواب نیز کمتر میباشد.

 

تعمیر و نگهداری رایگان:

شیشه های هوشمند هیچگاه خراب نمیشوند و نگهداری آنها مانند شیشه های معمولی میباشد. تنها هزینه شما نظافت شیشه میباشد.