فهرست مطالب

پارتیشن هوشمند اداری چه ویژگی هایی دارد؟  حفظ حریم خصوصی از جمله مواردی است که در محیط های اداری باید به آن اهمیت داده شود و معمولا در بسیاری از شرکت ها و دفاتر اداری، برای تفکیک فضا از پارتیشن استفاده می کنند. اما شیشه های هوشمند نسل جدیدی از شیشه ها هستند که با فناوری منحصر به فردی که دارند، امکان تغییر حالت شیشه از شفاف به مات و ایجاد امنیت و حریم خصوصی بیشتری را برای کاربران فراهم کرده اند. این روزها استفاده از این شیشه ها در پارتیشن های اداری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و با عنوان پارتیشن هوشمند اداری روانه بازار شده اند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

پارتیشن هوشمند اداری

پارتیشن هوشمند اداری چیست و چگونه کار می کند؟

پارتیشن هوشمند اداری، نسل جدیدی از پارتیشن هاست که با استفاده از فناوری پیشرفته ای طراحی شده است و امکان تغییر نور و میزان دید را برای کاربر فراهم می کنند، به گونه ای شما به راحتی می توانید در مواقع خاص، پارتیشن را به حالت مات تغییر دهید و حریم خصوصی بیشتری را برای خود ایجاد کنید. این پارتیشن ها علاوه بر این که جنبه کاربردی دارند، دکوراسیون دفتر کار شما را نیز شیک و مدرن نشانه می دهند.
داخل پارتیشن های هوشمند اداری، میکروفیلم هایی تعبیه شده است که درون آن ها کریستال مایع وجود دارد و زمانی که جریان الکتریکی اعمال می شود، رنگ شیشه تغییر پیدا می کند و می تواند از حالت شفاف به مات و بالعکس در بیاید. از این نوع پارتیشن ها حتی می توان به عنوان صفحه نمایش ویدیو پروژکتور نیز استفاده کرد، به گونه ای که ابتدا پارتیشن به حالت مات در می آید و سپس تصویر بر روی آن انداخته می شود که برای فضاهای اداری کوچک که اتاق جلسات مجزایی ندارند، بسیار کاربردی می باشد.

 

 

مزایای استفاده از پارتیشن هوشمند اداری

از آن جایی که در ساخت پارتیشن های هوشمند اداری از شیشه های هوشمند استفاده می شود، استفاده از آن ها در محیط های ادرای می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. از جمله این که:
• حریم خصوصی بیشتری را در حالت مات برای افراد ایجاد می کنند و شما بعد از پایان جلسات خود می توانید مجدد آن را به حالت شفاف در بیاورید.
• عایق صدا هستند و صدا را از خود عبور نمی دهند، به همین خاطر گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در اتاق جلسات و دفتر مدیریت می باشند.
• شما به راحتی و با استفاده ریموت کنترل می توانید میزان نور ورودی به پارتیشن را تنظیم کنید.
• با بکارگیری این نوع پارتیشن ها می توانید زیبایی دکوراسیون دفتر کار خود را چندین برابر کنید.

 

انواع پارتیشن هوشمند اداری

پارتیشن هوشمند اداری می تواند به صورت تک جداره یا دو جداره باشد. در نوع تک جداره، شیشه ها به صورت تک لایه قرار می گیرند و در نوع دو جداره به صورت دو لایه. از آن جایی که میزان اتلاف انرژی در پارتیشن های تک جداره بیشتر است، پارتیشن های دو جداره طرفداران بیشتری دارند و قطعا طول عمر و ماندگاری این نوع پارتیشن ها بیشتر نیز خواهد بود.
پارتیشن های هوشمند اداری بر اساس نوع فریم استفاده شده در آن ها نیز دسته بندی می شوند و انواع پارتیشن های هوشمند با فریم چوبی و آلومینیومی و بدون فریم نیز نیز در بازار موجود می باشد.
 فریم چوبی، با هر نوع دکوراسیونی سازگاری دارد و در دکورهای کلاسیک که وسایل چوبی بیشتر در آن ها دیده می شود، هماهنگی بیشتری را ایجاد خواهند کرد.
 فریم آلومینیومی، بسیار با دوام و مقاوم در برابر حرارت و ضربه است و برای استفاده های طولانی مدت، گزینه بسیار خوبی می باشد.
 بدون فریم، پارتیشن های بدون فریم بسیار حساس و ظریف هستند و این مورد باعث می شود تا دوام کمتری نسبت به مدل های قبلی داشته باشند، اما با این حال، طراحی جدید و مدرنی به حساب می آیند.

قیمت پارتیشن هوشمند

هنگام خرید پارتیشن هوشمند اداری حتما به مواردی مانند کیفیت شیشه و یا سالم بودن ریموت کنترل توجه کنید و بدانید که می خواهید پارتیشن هوشمند تک جداره باشد یا دو جداره، چرا که تمام عوامل گفته شده بر قیمت نهایی پارتیشن هوشمند اداری تاثیر می گدارند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت این نوع پارتیشن ها به مراتب گران تر از پارتیشن های معمولی می باشد.