فهرست مطالب

یک آفر جامع برای کارآیی مطلوب ساختمان:

در بسیاری از کشورها، نسل انرژی، توزیع و مصرف مقوله‌های بسیار مهم هستند و در اولویت قرار گرفته‌اند. بااین‌حال، چالش‌ها برای بازارهای انرژی جهان بسیار متفاوت است: تقاضای انرژی در بازارهای رشد بسرعت در حال افزایش است، اما در کشورهای توسعه‌یافته، تمرکز بر اثربخشی هزینه و حفاظت از اقلیم آب و هوایی است.

ساختمان‌های هوشمند مدرن در شبکه‌های قدرت پیشرفته که شبکه‌های هوشمند شناخته می‌شوند، نقش کلیدی را ایفا می‌کنند. با ادغام تخصصی فناوری ساختمان با انتقال و توزیع انرژی، شبکه‌های هوشمند می‌توانند بطور قابل‌توجهی بهره‌وری انرژی را ارتقا دهند و در عین حال انتشار گاز گلخانه‌ای را با تاثیر قابل‌توجه کاهش می‌دهند. به همان اندازه که ساختمان‌ها در شبکه ادغام می‌شوند و قواعد فردی بصورت موثرتر تعامل دارند، نتایج بهتر می‌شوند.

مدیریت کارآمد ساختمان از جنبه‌ی انرژی فراتر می‌رود. بدون شک، Desigo CC™ پلت‌فرم مدیریت نسل بعدی از حیث کارآیی کل و عملیات مقیاس‌پذیر یک ساختمان است.

Desigo CC، به عنوان اولین پلت‌فرم مدیریت می‌تواند همه‌ی بخش‌های یک ساختمان را از اتوماسیون ساختمان تا ایمنی و امنیت آتش ادغام کند. این رویکرد جامع به مشتریان امکان می‌دهد تنگناها را در حوزه‌های مختلف مسجم کنند و هم‌افزایی ایجاد کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند.

هر جا ممکن باشد، آفرهای ما کارآیی و اثربخشی هزینه را در سراسر چرخه‌ی عمر یک ساختمان پوشش می‌دهند. گزارش‌دهی گسترده و آنالیتیک پایه و اساسی را برای اقدامات و تصمیمات آینده‌نگر فراهم می‌کند.

طراحی سیستم مدولار، سازگاری و انطباق با استانداردها طیف وسیعی از گزینه‌های سفارشی‌سازی انعطاف‌پذیر و حفاظت از سرمایه‌گذاری بلندمدت فراهم می‌کند.

برنامه‌های یکپارچه‌ی ما همه‌ی بخش‌ها را در یک ساختمان بهم وصل می‌کنند؛ کنترلگرهای ما و واحدهای اپراتور شهودی و استفاده از آنها آسان است و دستگاه‌های میدانی ما کارآیی چشمگیر مهندسی را ارائه می‌کند. فرایندهای مبتنی بر گردش کار از عملیات سازگار با فرایند و استانداردشده پشتیبانی می‌کنند و زمان آموزش را به حداقل می‌رسانند.

یک آفر جامع برای کارآیی مطلوب ساختمان

با استفاده از طیف جامع محصولات و سیستم‌های نوآورانه و نرم‌افزارهای تست شده می‌توان بهره‌وری را در اتاق‌ها افزایش داد و از محیط‌زیست حفاظت کرد.

زیمنس حمایت جامع را از طریق ابزارها و نرم‌افزارهای جدید برای تلفن‌ها و تبلت‌های هوشمند فراهم می‌کند، بطوری‌که می‌توانید به سرعت محصول مناسب را از طیف گسترده‌ی محصول‌مان پیدا کنید.

کاهش هزینه از طریق بهره‌وری انرژی

دستیابی به بهره‌وری انرژی بدون قربانی کردن راحتی و آرامش

افزایش هزینه‌های انرژی و مقررات دولتی تنها دلیلی نیست که مردم در مورد مصرف انرژی تجدیدنظر می‌کنند. افزایش آگاهی از تغییرات اقلیمی و منابع رو به کاهش عوامل دیگری هستند که توضیح می‌دهند چرا بهره‌وری انرژی در زندگی روزمره‌ی ما مهمتر می‌شود.

ساختمان‌ها حدودا 40 درصد از مصرف جهانی انرژی را به خود اختصاص می‌دهند. مثال‌ها شامل ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری و تجاری و هتل‌ها، مراکز خرید و ساختمان‌های صنعتی می‌شوند.

کاهش مصرف انرژی با استفاده از اتوماسیون هوشمند ساختمان بسیار موثر است. بهبود سیستم‌های فعلی اتوماسیون ساختمان اغلب مستلزم سرمایه‌گذاری جزیی است و کمک می‌کند در انرژی صرفه‌جویی شود، انتشار CO2 کاهش یابد و دوره‌ی بازپرداخت کوتاه شود.

سیستم‌های مدیریت ساختمان از زیمنس رسیدن به بهره‌وری انرژی طبقه‌ی الف را تحت استاندارد اروپایی EN 15232 امکان‌پذیر می‌سازد. به عنوان یک متخصص پیشگام در بهره‌وری انرژی در ساختمان‌ها، با بیش از 30 سال تجربه و یک پورتفولیوی گسترده و هماهنگ از محصولات، سیستم‌ها و راه‌حل‌ها، زیمنس شریک ایده‌آلی برای بهینه‌سازی کارآیی است.

اپلیکیشن‌های با صرفه‌جویی در انرژی و مقرون به صرفه

صرفه‌جویی در انرژی قابل اندازه‌گیری و پایدار را تنها می‌توان از طریق راهبردهای کنترل که براساس اپلیکیشن‌های اثبات شده محقق کرد. سیستم‌ها از زیمنس براساس مجموعه‌ی گسترده‌ای از وظایف نوآورانه است.

مثلا، اپلیکیشن‌های the Desigo™ AirOptiControl نه تنها کیفیت خوب هوا و دمای مطلوب اتاق را تضمین می‌کند بلکه تقاضای انرژی مورد نیاز را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

تمرکز بر کاربر اتاق

زیمنس با فناوری اتوماسیون اتاق خود نه تنها کنترل هوشمند فراهم می‌کند بلکه شامل کاربران اتاق می‌شود. دعوت از کاربران به مشارکت، صرفه‌جویی بیشتر در انرژی را امکان‌پذیر می‌سازد.

با نمایش برگ سبز Desigo، کاربران می‌توانند در هر زمان بررسی کنند آیا مصرف انرژی از مقادیر حدی فراتر رفته است یا خیر. با فشار یک دکمه، کاربران می‌توانند در هر زمان سیستم را به عملیات بهینه‌شده باز گردانند و به موجب آن به بهره‌وری انرژی کمک کنند.

Desigo- انعطاف‌پذیر و مقرون به صرفه

Desigo به کاهش هزینه‌های عملیاتی و مصرف انرژی کمک می‌کند و در عین حال شرایط اتاق را در حالت مطلوب نگاه می‌دارد. شما می‌توانید به سرعت و بصورت انعطاف‌پذیر به تغییرات در استفاده از ساختمان پاسخ دهید و به لطف ویژگی‌هایی مانند مدیریت هوشمند و متمرکز انرژی، توابع صرفه‌جویی در انرژی و فعل و انفعال موثر همه‌ی فرایندها و اجزای سیستم، می‌توانید از سرمایه‌گذاری‌تان در کل چرخه‌ی عمر ساختمان حفاظت کنید.

ایستگاه‌های جدید اتوماسیون فشرده

DXR2 به شما امکان اتومات کردن گرمایش، تهویه، تهویه‌ی مطبوع، نورپردازی و سایه‌زنی در اتاق‌های شخصی می‌دهد. BACnet/IP و BACnet MS/TP به عنوان گزینه‌های ارتباطی سیستم در دسترس هستند. ایستگاه‌های اتوماسیون اتاق DXR2 با نرم‌افزارهای از پیش بارگذاری‌شده همراه هستند.

علاوه‌براین، کتابخانه‌ی گسترده‌ای از نرم‌افزارهای تست شده دردسترس است. ایستگاه‌ها می‌توانند بصورت سفارشی برنامه‌نویسی شوند. سوئیچ‌ها، سنسورها و فعال‌سازها برای نورپردازی و ایجاد سایه از طریق KNX PL-Link ادغام می‌شوند.

واحد نوآورانه‌ی اپراتور اتاق

واحد اپراتور اتاق QMX7 با مفهوم عملیاتی لمسی و شهودی خود و صفحه‌نمایش رنگی خازنی جدیدترین عضو خانواده‌ی Desigo TRA است. این واحد طراحی براق و مدرن ارائه می‌دهد و دامنه‌ی کارکردهای آن را می‌توان در صورت لزوم برای سفارشی کردن کنترل اتاق پیکربندی کرد.

واحد اتاق را می‌توان با ایستگاه‌های جدید اتوماسیون اتاق ادغام کرد و نماد برگ سبز فعالانه شامل کاربران اتاق در فرایند صرفه‌جویی در انرژی می‌شود.

ویژگی‌های جدید

Desigo از جدیدترین صنعت و استانداردهای IT از جمله AMEV، BACnet با ارتباطات IPv6 و پروفایل B-AWS برای Desigo CC و Desigo Insight و جدیترین سیستم‌های عملیاتی ویندوز 64 بیت پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، جدیدترین نسخه پایه و اساسی برای پلت‌فرم مدیریت Desigo CC با مفهوم عملیاتی مبتنی بر گردش کار و قابلیت‌های نظارت و کنترل چندرشته‌ای است.

پلت‌فرم مدیریت Desigo CC

پلت‌فرم مدیریت ساختمان Desigo CC نه تنها برای کنترل سیستم‌های فردی بسیار مناسب است، بلکه به شما امکان می‌دهد همه‌ی بخش‌های ساختمان اعم از گرمایش، تهویه و تهویه‌ی مطبوع تا نورپردازی و سایه‌پردازی، برق، ایمنی و امنیت آتش را به هم وصل کنید.

Desigo CC یک پلت‌فرم مدیریت انعطاف‌پذیر براساس فناوری‌های اثبات شده با حمایت گسترده برای استانداردهای ارتباطی مانند BACnet، OPC، SNMP، SMTP، Modbus و ONVIFاست.

علاوه‌براین، پلت فرم مدیریت تحت پروفایل BACnet B-AWS گواهی دریافت کرده است. عملیات و معماری انطباقی سطح بالای مقیاس‌پذیری و حداکثر حفاظت از سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کند.

مفهوم عملیاتی فرایندگرا از کنترل سریع، شهودی و استانداردشده‌ی سیستم‌ها و همچنین توانایی کنترل وظایف مدیریت از حوزه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

هدایت سازگار آموزش را به حداقل می‌رساند و امکان اصلاحات انعطاف‌پذیر را در شرایطی می‌دهد که تغییراتی در ساختمان ایجاد می‌شود.

رابط کاربر را می‌توان با اولویت‌های شخصی تطبیق داد. ابتدا مهمترین اطلاعات نمایش داده می‌شود. ویندوزها همپوشانی ندارند و همه‌ی بخش‌ها در یک ویندوز یکسان ظاهر می‌شوند.

کاربران از مجسم‌سازی قابل‌درک همه‌ی بخش‌ها نفع می‌برند و آنها در زمان صرفه‌جویی می‌کنند زیرا نیازی به سوئیچ کردن اپلیکیشن‌ها نیست. Desigo CC از نمودارهای بردار برای نمایش جذاب و با وضوح بالای عناصر سیستم از جمله توابع کاملا بزرگنمایی شده استفاده می‌کند.

Synco 700- برقراری ارتباط در مورد کنترل HVAC

از آنجا که Synco™ 700 در راس سیستم کنترل و اتوماسیون ساختمان قرار دارد، مسئول تولید حرارت و برودت است، کارخانه‌ها را کنترل و نظارت می‌کنند و از طریق KNX ارتباط برقرار می‌کنند. به لطف نرم‌افزارهای یکپارچه و استاندارد، نصب و راه‌اندازی سریع و کارآمد هستند و برنامه‌نویسی ضروریست.

بطور طبیعی، تنظیمات فردی را می‌توان براحتی انجام داد. سیستم را می‌توان در هر زمان گسترش داد، زیرا ماژول‌های گسترش را می‌توان با کلیک کردن به کنترلگرها وصل کرد. با Synco، در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کنید، خصوصا وقتی بحث برنامه‌ریزی، مهندسی و راه‌اندازی مطرح می‌شود.

توابع صرفه‌جویی در انرژی از پیش برنامه‌نویسی شده عملیات بهینه‌سازی‌ انرژی را تضمین می‌کنند. همچنین، کنترلگرهای Synco اطلاعات مرتبط با انرژی را از طریق KNX مبادله می‌کنند، بطوری‌که دیگ‌های گرمایش، خنک‌کننده‌ها یا پمپ‌ها فقط زمانی روشن می‌شوند که لازم است سطح راحتی مطلوب را حفظ کنند. از این طریق، Synco پیش‌شرط‌ها را برای بدست آوردن بهره‌وری کلاس الف فراهم می‌کند.

راندمان انرژی نظارت شده

کاربران اتاق و مدیرات تاسیسات می‌توانند بطور قابل‌توجه با خاموش کردن کارخانه در زمان خالی بودن یا با تطبیق دادن دمای اتاق و برنامه‌ی زمانی با زمان اشغال فعلی، بر مصرف انرژی تاثیر گذارند. RXB و RXL به عنوان کنترلگرهای اتاق و همچنین RDG و RDF به عنوان ترموستات‌های اتاق به کاربران امکان می‌دهند بطور مستقیم درجه حرارت راحتی را در اتاق‌های فردی تنظیم کنند. این امر در انرژی اضافی صرفه‌جویی می‌کند.

علاوه‌براین، سیستم Synco از کاربر با کارکردهای هوشمند مانند شاخص انرژی پشتیبانی می‌کند، بر تنظیمات کاربر نهایی نظارت می‌کند، عدم پایبندی را به مقادیر حدی نشان می‌دهد و آنها را بصورت دوره ای از طریق ایمیل یا اپ به کاربران فوروارد می‌کنند.

تنظیمات هر چه باشد، شاخص انرژی حالت راندمان انرژی اتاق را نشان می‌دهد: سبز به این معناست که تنظیمات از نقطه مصرف انرژی اصلاح می‌شود. از این طریق، انحرافات همیشه قابل رویت هستند.

سیستم‌های نظارتی و عملیاتی ساختمان از طریق دسترسی از راه دور نه تنها راحت است بلکه ایمن و کارآمد است. دسترسی از طریق پورتال اینترنتی Synco IC به کارکنان مجاز امکان بررسی وضعیت ساختمان‌های متعدد را بصورت همزمان و در صورت لزوم، در هر سیستم در هر زمان و از هر کجا می‌دهد.

ابزارهای پشتیبانی برای فرایند فروش

استاندارد اروپایی EN 15232 بین چهار طبقه کارآمد از A تا D تمایز ایجاد می‌کند و پتانسیل صرفه‌جویی در انرژی را برای انواع مختلف ساختمان‌ها که از کنترل و اتوماسیون ساختمان ناشی می‌شود، تعریف می‌کند. برای بررسی پایبندی به طبقه بندی، انجمن ساختمان اروپا گواهینامه سیستم‌ها را معرفی می‌کند که توابع و کارکردهای مشخص شده بوسیله استاندارد را تایید می‌کند.

وقتی EN 15232 توسعه داده شد، زیمنس شرکت پیشگام بود و هنوز در نگهداری از استاندارد از جمله گواهینامه eu.bac شرکت می‌کند. براساس این مفهوم، زیمنس ابزارهای نرم‌افزاری و ابزارهای دیگری برای برنامه ریزی و مشخص کردن اتوماسیون ساختمان و سیستم‌های کنترل توسعه داد.

وظایف سیستم

Desigo– سیستم نوآورانه برای بالاترین کارآیی و ایمنی در ساختمان

DesigoTM سیستم مدرن مدیریت ساختمان برای طیف کامل پشتیبانی از نرم‌افزار است که اطمینان می‌دهد تاسیسات راحت و مولد می‌ماند و به عملکرد تجهیزات و انرژی مطلوب دست می‌یابد. در راس، Desigo ادغام کامل ایمنی آتش و سیستم‌های امنیت را ارائه می‌دهد.