فهرست مطالب

انواع سیستم های اطفاء حریق هوشمند

انواع سیستم های اطفاء حریق هوشمند چیست؟ سیستم اعلام حریق هوشمند چگونه کار می کند؟ ایمنی در برابر آتش در تمام ساختمان ها، به ویژه بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی ضروری است. این امر باعث می‌شود که مدیران تأسیسات، استراتژی‌های سیستم حفاظت از حریق هوشمند خود را بر حفظ فناوری‌های موجود متمرکز کنند.

نوع روش ها می توانند به کاهش هشدارهای خطرناک کمک کنند. و در صورت وقوع حوادث آینده، اطلاعات صحیحی را به ساکنین ارائه دهید. در این مقاله درباره سیستم‌های حفاظت از حریق هوشمند و نحوه صرفه‌جویی در هزینه‌ها با نصب آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

شما می توانید جهت اطلاع از  حمام دوش با شیشه هوشمند به این لینک بروید.

تصویر-انواع-سیستم-های-اطفاء-حریق-هوشمند-8494

انواع سیستم های اطفاء حریق هوشمند

ردیاب هوشمند دود

آشکارسازهای دود هوشمند اعلان‌های هشدار را ارائه می‌کنند و می‌توانند به سیستم‌های امنیتی خانه متصل شوند تا شما و آتش نشانی را از زنگ هشدار در خانه‌ تان آگاه کنند.

 آن‌ها می‌توانند سیستم‌های انتقال هوا را خاموش کنند و دستورالعمل‌هایی در مورد اقداماتی که باید در هنگام آتش‌سوزی انجام شود را ارائه دهند. آنها همچنین می توانند زمانی که سطح شارژ باتری کم شده است، هشداری به تلفن هوشمند شما ارسال کنند. برخی از مدل ها همچنین دارای قابلیت تشخیص مونوکسید کربن هستند. در صورت داشتن آلارم کاذب مکرر با آشکارسازهای دود، آشکارسازهای حرارتی می توانند به تشخیص آتش سوزی کمک کنند.

باتری های هوشمند

باتری هوشمند یکی دیگر از انواع سیستم اطفای حریق هوشمند است که می توان به عنوان جایگزینی برای آشکارساز دود، گرما و… با هوش مصنوعی در نظر بگیرید. این نوع باتری ها می توانند آشکارسازهای موجود شما را تغذیه کنند و اعلان های هشدار را در تلفن هوشمند به شما ارائه دهند. شما می توانید بیش از یکی از این موارد را در خانه خود نظارت کنید.

سیستم حفاظت آتش هوشمند آشپزخانه

انجمن ملی پیشگیری از آتش سوزی اعلام کرد که آتش پخت و پز دلیل اصلی آتش سوزی ساختمان خانه است. در همین حال، آتش‌سوزی در آشپزخانه علت اصلی آشپزی بدون مراقبت است. در حال حاضر دستگاه‌هایی وجود دارند که از فناوری سنجش حرکت مخصوصاً برای خاموش کردن خودکار اجاق گاز استفاده می‌کنند.

دوشاخه یا پریزهای هوشمند

دوشاخه ها یا پریزهای هوشمند از انواع سیستم های اطفاء حریق هوشمند و افزودنی عالی برای سیستم هوشمند حفاظت از حریق شما هستند. همچنین اگر فراموش کردید قبل از خروج از خانه قهوه جوش یا اتو را از برق بکشید، نیازی به نگرانی نیست.  می توانید با استفاده از یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند خود، چراغ ها و وسایل کوچک را روشن و خاموش کنید. برخی از مدل‌ها می‌توانند به‌طور خودکار برق دستگاه‌های شما را در زمانی که نباید در حال استفاده باشند، خاموش کنند.

البته برای نصب صحیح این دستگاه های هوشمند باید با یک متخصص تماس بگیرید.

سیستم هشدار هوشمند و حفاظت از حریق برای خانه های هوشمند

چهار نوع جنبه مختلف وجود دارد که در خانه های هوشمند فعال هستند.

اینها شامل ارتباطات، کنترل برق، امنیت و نظافت خانه هستند. به همین دلیل است که خانه‌های مجهز به هوش مصنوعی معمولاً از ارتباطات، کنترل برق، امنیت، ایمنی آتش‌سوزی، نظارت تصویری و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

عناصر ضروری یک خانه هوشمند

دو عنصر ضروری در یک خانه هوشمند یک سیستم هشدار هوشمند با طراحی خوب و البته یک سیستم هوشمند حفاظت در برابر آتش است. برای افرادی که به دنبال سیستم اطفای حریق هوشمند برای خانه های هوشمند هستند، موارد زیر را توصیه می کنیم:

نظارت متمرکز

نمایش جزئیات رویداد و ورود به سیستم

اعلان های خودکار

ادغام با سایر لوازم خانگی

سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند از ارتباطات، حسگرها، اتوماسیون و سایر فناوری‌ها برای ترکیب شدن در یک سیستم HVAC، کنترل لوازم خانگی، امنیت و ایمنی داخلی و مدیریت خانه استفاده می‌کنند. دکمه‌های هراس راه‌های سریع و ساده‌ای برای کمک گرفتن در مواقع اضطراری هستند و باید در کنار تخت شما یا سایر مکان‌ها با دسترسی آسان، باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با اسمارت ویو تماس بگیرید.