فهرست مطالب

اهمیت هوشمند سازی

اهمیت هوشمند سازی در چیست؟ ساختمان‌های هوشمند، فناوری و اینترنت اشیا را با هم ادغام می‌کنند تا راه‌حل‌هایی برای مسائل قدیمی، هزینه‌های بیش از حد و ناکارآمدی در ساخت و ساز ساختمان و استفاده ارائه دهند. در یک ساختمان هوشمند همه سیستم ها از تهویه مطبوع گرفته تا امنیت و روشنایی به هم متصل هستند.

اهمیت هوشمند سازی در ساختمان ها چیست؟

جهان همراه با اولویت‌های ما دائماً در حال تغییر و تحول است، اکنون تمرکز بیشتری بر پایداری، بهره‌وری انرژی، رفاه و اتصال وجود دارد. این چالش‌ها مدتی است که به تدریج برطرف شده‌اند، با این حال همه‌گیری ممکن است روند جذب را تسریع کرده باشد.

شما می توانید جهت اطلاع از هزینه هوشمند سازی ساختمان  به این صفحه بروید. 

هوشمند سازی ساختمان دارایی عملکردی هستند که، توسط مدیران ساختمان و تاسیسات برای بهبود عملیات استفاده می شود. با استفاده از فناوری برای خودکارسازی فرآیندها و کنترل خدمات ساختمان از جمله روشنایی، گرمایش، تهویه مطبوع، امنیت و …استفاده می‌شود. این امر از طریق شبکه‌ای از حسگرها، فناوری سیمی و بی‌سیم و ریزتراشه‌ها برای جمع‌آوری و تجمیع داده‌ها در یک رابط کاربری به دست می‌آید.

نیاز به ساختمان‌های هوشمند همیشه وجود داشته است، و فقط 20 سال پیش، فناوری به اندازه کافی پیشرفته نبود، و این امکان در آگاهی ما وجود نداشت. اما اکنون می‌بینیم که همه چیز در کنار هم قرار گرفته است. ساختمان‌ها دیگر توده‌های بتن جامد، ثابت و جداسازی‌شده نیستند، بلکه توسعه‌های قلمرو دیجیتالی هستند که قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌کنند که نه تنها زندگی ما را آسان‌تر، بلکه سالم‌تر می‌کند و به ما امکان می‌دهد تصمیمات بهتری بگیریم.

یکی دیگر از اهمیت هوشمند سازی در ساختمان‌ها، نورپردازی هوشمند است. نور در همه جا وجود دارد، بنابراین اتصال هر چراغ به سنسورهای درون روشنایی اجازه می‌دهد تا میزان اشغال، دما و موارد دیگر را کنترل کنند. قابلیت همکاری پیشرفته همچنین اجازه می دهد تا دستگاه ها و سیستم های دیگر در یک ساختمان یا اتاق به هم متصل شوند، به این معنی که همه چیز از طریق یک رابط کاربری متمرکز نظارت می شود.  به طور موثر سیستم روشنایی هوشمند  را می می توان در ساختمان ایجاد کرد.

تصویر-اهمیت-هوشمند-سازی-5432

اهمیت هوشمند سازی در کنترل روشنایی کم مصرف

یکی از بزرگ ‌ترین جذابیت‌های ساختمان‌های هوشمند، بهره‌وری انرژی برتر آن‌ها است، ادغام با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در سیستم‌های روشنایی، کارایی عملیاتی مانند، روشنایی هوشمند را طبق نیاز فراهم می‌کند. همچنین، حسگرهای هوشمند می توانند سطح نور را در یک اتاق نظارت کنند و در صورتی که نور طبیعی کافی وارد اتاق شود، نور مصنوعی را کم می کنند، این بسیار بیشتر از یک سنسور روشن/خاموش ساده است. یک ساختمان را می توان برنامه ریزی کرد تا بعد از ساعت 6 بعدازظهر به حالت شبانه برود و از راه دور کنترل شود تا کنترل به طور چشمگیری بهبود یابد.

بیشتر بخوانید:

پارکینگ هوشمند

سیستم مدیریت پارکینگ هوشمند

اهمیت هوشمند سازی در بهبود رفاه

روشنایی شبانه روزی به ساکنان ساختمان این امکان را می دهد که از دریافت نور مناسب و همچنین رنگ و شدت نور مناسب برای سلامت و رفاه خود اطمینان حاصل کنند. مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که نور شبانه روزی می تواند به بهبود سلامت روان، الگوهای خواب، راحتی، بهره وری و رفاه عمومی منجر شود.

اهمیت هوشمند سازی در مدیریت روشنایی پیشرفته

داشتن یک رابط کاربری آسان برای استفاده و پیمایش ضروری است. به مدیران ساختمان و تأسیسات اجازه می‌دهد داده‌های جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف را مشاهده کنند و سیستم‌ها را از راه دور یا در محل کار کنترل کنند. بنابراین این امر می تواند باعث صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه شود.

اهمیت هوشمند سازی در همگرایی داده های پیچیده

داده های جمع شده در یک پلت فرم به مدیران اجازه می دهد تا قضاوت سریع ارزشی داشته باشند، آنها می توانند درک کنند که ساختمان خود چگونه استفاده می شود و بنابراین با یادگیری الگوهایی، کارایی و صرفه جویی در انرژی را بهبود می بخشند، به عنوان مثال، چراغ های یک ساختمان ممکن است برای روشن شدن در ساعت 7 صبح برنامه ریزی شده باشند. این سیستم ممکن است نشان دهد که ساکنان عموماً حدود ساعت 8:30 صبح وارد ساختمان می شوند، بنابراین می توان در انرژی صرفه جویی کرد یا ممکن است نشان دهد که بخشی از دفتر دیگر استفاده نمی شود، بنابراین می توانند فضای خود را کاهش دهند و در هزینه های بیشتر صرفه جویی کنند. اگر شما هم تصمیم به هوشمند سازی منازل و یا محل کار خود دارید، همین حالا با اسمارت ویو تماس بگیرید.