فهرست مطالب

این روزها که پیشرفت های صورت گرفته در تکنولوژی به صنایع شیشه نیز راه پیدا کرده، شاهد آن هستیم که انواع مختلفی از شیشه ها به بازار راه پیدا کرده اند و شیشه های معمولی جای خود را به شیشه های نسل جدید داده اند. ممکن است شما هم در مورد شیشه های هوشمند یا شیشه های ساتینا شنیده باشید، اما اطلاعات دقیقی از آن ها و تفاوت هایی که با هم دارند، نداشته باشید. پس در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی تفاوت های شیشه هوشمند با شیشه ساتینا بپردازیم.

شیشه هوشمند چیست؟

شیشه هوشمند همان شیشه معمولی است که مجهز به تکنولوژی پیشرفته ای است که در اثر تابش نور خورشید یا با اعمال جریان برق، از حالت شفاف به مات تغییر پیدا می کند و می توان میزان ورود نور و حرارت را به خوبی تنظیم کرد و حریم خصوصی بیشتری را نیز در فضا ایجاد کرد. شما حتی می توانید با نصب فیلم های هوشمند بر روی پنجره های ساده و معمولی خود، شیشه هوشمند را ایجاد کنید. این شیشه ها را می توانید در ضخامت های مختلف و رنگ های متنوع سفارش بدهید تا زیبایی فضای شما چند برابر شود.

شیشه ساتینا چیست؟

شیشه ساتنیا که در گروه شیشه های سندبلاست قرار می گیرد، نوعی شیشه مات است که کاملا هم صیقلی است. برای تولید این نوع شیشه ها، نیاز است که شیشه معمولی در هیدروفلوئوریک اسید غوطه ور شود و سپس از دانه های بسیار ریز برای ایجاد سطح مات استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که مات بودن شیشه، تاثیری در میزان ورود نور نمی گذرد و تنها میزان دید کاهش خواهد یافت. از این نوع شیشه ها عمدتا در مکان هایی استفاده می شود که افراد می خواهند میزان دید کمتری را داشته باشند و حفظ حریم خصوصی، اولویت اول شان می باشد.
شیشه های ساتینا به راحتی تمیز می شوند و جای لک روی آن ها باقی نمی ماند، با این حال توصیه می شود از تمیز کردن بیش از حد این شیشه خودداری شود، چرا که ممکن است از میزان مات بودن شان کاسته شود و خراش بردارند. با این که این شیشه ها در حالت مات ساخته می شوند، اما می توانید برای زیباتر شدن فضا، آن ها در رنگ های مختلف سفارش بدهید.

چه تفاوتی میان شیشه هوشمند و شیشه ساتینا وجود دارد؟

شیشه هوشمند و ساتینا، هر دو نسل جدیدی از شیشه هستند که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند، اما تفاوت اصلی در این است که شیشه های هوشمند را می توان در دو حالت شفاف و مات و متناسب با شرایط تغییر داد و استفاده بهینه ای از آن داشت اما شیشه های ساتینا، در همه حالت مات هستند و نمی توانید تغییری در شفافیت آن ایجاد کنید.
انواع مختلفی از شیشه های هوشمند در بازار موجود است که شما می توانید انتخاب کنید که شیشه با جریان برق کار کند یا تابش نور خورشید که نحوه عمل هر یک متفاوت می باشد، در حالی که این تنوع در خصوص شیشه های ساتینا صدق نمی کند.
تفاوت دیگر این است که برای نصب و راه اندازی شیشه های هوشمند به جریان برق، اینورتر و ریموت نیاز است که باعث می شود هزینه های بیشتری را به همراه داشته باشد، در حالی که برای نصب شیشه های ساتینا به تجهیزات خاصی نیاز نیست. نصب شیشه های ساتینا نیز به مراتب آسان تر از شیشه های هوشمند می باشد.
شما می توانید جهت خرید شیشه های هوشمند و ساتینا، با کارشناسان ما در اسمارت ویو تماس بگیرید تا بعد از دریافت مشاوره های لازم، انتخاب بهتر و مناسب تری داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید(نحوه ی کار شیشه ی هوشمند)