فهرست مطالب

منظور از خانه های ایده آل هوشمند چیست؟خانه محل زندگی و آرامش شماســت. با سیســتم های هوشمند سازی Smart View، خانه شــما می تواند به یـک خانه ایده آل هوشمند تبدیل شده و سرگرمی، راحـتی، آســایش، امنیت و سبک زندگی متفــاوتی را برای شما فراهم نماید. تصور کنید یک دکمه به خــانه خوش آمدید را روی یک کنترل از راه دور فشار دهیـد و به مسیر خود ادامه دهید. چراغ ورودی خانه و حیاط و راهروها روشن می شوند. سیستم تهویه مطبوع اتاق خواب و نشیمن شما گرم و یا خنک می کند و موسیقی مورد علاقه شما در خانه شما پخش می شود. این یک خانه هوشمند است.

خانه های ایده آل هوشمند

خانه های ایده آل هوشمند در شب:

این فقط آغاز است، دکمه “شب بخیر”  کنترل را تصور کنید که وقتی در رختخواب می روید همه چیز را خاموش کنید و دکمه “تماشای دی وی دی” که سینمای خانگی شما را فعال می کند و هنگامی که شما یک فیلم را تماشا می کنید، نور کم می شود. به راحتی می توانید فیلم را تماشا کنید و نور را به سطح دقیقی که می خواهید برسانید. بستن پرده ها و پخش دی وی دی، همه از طریق کنترل از راه دور. این زندگی هوشمندانه است.

خانه های ایده آل هوشمند و آخرین اخبار:

شما می توانید بهترین و به روز ترین اخبار و پیشبینی آب و هوا را بر روی آینه هوشمند خود داشته باشید. دریافت آلارم یادآوری برای بیرون گذاشتن زباله ها، مصرف داروها و یا تغذیه حیوانات خانگی از جمله مزایای دیگر این نوع سیستم های هوشمند سازی می باشد.  هرکدام از شما می توانید از مزایای یک خانه هوشمند ایده آل لذت ببرید، آیا شما در حال ساخت یا تغییر و تعمیر خانه خود هستید؟ با خدمات Smart View شما برای تغییر سبک زندگی خود می توانید در هر زمان شروع به اضافه کردن سیستم های جدید و هوشمند سازی منازل خود کنید.

امکانات هوشمندسازی خانه:

آیا می خواهید بیشتر از به خانه آمدن لذت ببرید؟ به راحتی حالت “خوش آمدید” را هنگامی که وارد می شوید فعال کنید و سیستم با استفاده از روشنایی اتاق، تهویه مطبوع و موسیقی، محیط مناسب را ایجاد می کند. شما همچنین می توانید یک حالت “خداحافظ” داشته باشید.

آیا فراموش کرده اید که چراغ های اطراف خانه خود را خاموش کنید؟ به سادگی دکمه “شب بخیر” را در کنترل از راه دور خود فشار دهید تا تمام چراغ ها خاموش شوند.آیا به بلند شدن در طول شب نیاز دارید؟ دکمه دیگری را فشار دهید تا چراغ مورد نیاز را به حالت نیمه روشن تبدیل کنید تا نور بقیه خانه مختل نشود؛ مناسب برای آماده شدن برای تغذیه نوزاد در ساعات اولیه.

دکمه حالت “هراس”:

آیا در برخی اوقات صداهای عجیب و غریب در هنگام شب می شنوید؟ دکمه حالت “هراس” کنترل را فشار دهید تا بلافاصله تمام خانه خود را روشن کنید. تمام نورهای داخلی و خارجی نیز با حداکثر روشنایی فعال می شوند. در صورت تمایل، سیستم Smart Home شما می تواند به سیستم امنیتی شما وصل شود تا آرامش بیشتری پیدا کنید.

آیا برای مدتی دور از خانه هستید؟ ممکن است سارقان و معتادان مواد مخدر در این فرصت طلایی را از دست ندهند. چراغ ها را می توان در زمان های تعیین شده روشن و خاموش کرد و همچنین پرده ها را در طول روز باز کرد و دوباره آنها را در شب بست، همه بر اساس یک برنامه.

با سامانه هوشمند سازی Smart View هر شب در یک زمان مشخص، خانه خود را به طور خودکار به حالت استراحت ببرید. در این لحظه درها به شکل اتوماتیک قفل، چراغ ها به شکل خودکار خاموش، زنگ بیدار باش صبح گاهی تنظیم و تجهیزات صوتی و تصویری خاموش می شوند. اگر علاقه دارید که خانه شما به همراه شما هر صبح بیدار شود حتما Smart View را امتحان کنید.

مدیریت خانه با تلفن همراه یا تبلت:

با استفاده از نرم افزار  Smart Viewبه راحتی می توانید از هر جای دنیا با استفاده از تلفن همراه و یا لب تاپ و تبلت خود تغییر وضعیت خانه خود را مدیریت کنید. سیستم های Smart View ایده های خلاقانه ای برای ساده تر کردن زندگی شما ارایه می کنند. این تکنولوژی در دهه اخیر به تکنولوژی قابل اطمینانی برای کنترل خانه های مسکونی و ساختمان های اداری تبدیل شده اند.

با استفاده از سیستم های هوشمند سازی Smart View در صورت بروز حوادث غیر مترقبه مانند آتش سوزی، نشت آب، اتصالی سیستم های الکتریکی، نشت مونوکسید کربن، حمله سارقین و پخش دود در غیاب شما در منازلتان، به راحتی می توانید سیستم های امنیتی مورد نیاز را فعال و از بروز فاجعه مادی و مالی غیر قابل جبران جلوگیری نمایید. در شرایط اضطراری، سیستم شما می تواند با یک ایستگاه نظارت مرکزی ارتباط برقرار کند و پیام های صوتی، ایمیل یا متن ارسال نماید.

تاریخچه خانه های هوشمند:

اولین خانه های هوشمند ایده ها بودند، نه ساختار واقعی آن. برای چندین دهه، علم تخیلی، ایده اتوماسیون خانگی را مورد بررسی قرار می داده است. نویسندگان برجسته مانند رای برادبری، آینده ای را کشیدند که خانه ها تعاملی بودند و به نظر می رسید خودشان را کنترل می کردند. داستان کوتاه” زلزله نرم می آید” برادبوری، توصیف یک خانه خودکار است که همچنان به عملکرد خود حتی پس از از بین رفتن انسان ادامه می دهد. اگر چه ایده اتوماسیون خانگی تا حدودی در زمان های مختلف وجود داشته است، اما خانه های هوشمند واقعی تنها مدت زمان کوتاهی است که به وجود آمده اند. در واقع اختراعات کاربردی است که منجر به تولید خانه های هوشمندی که امروز می شناسیم شده و می توان در آینده نزدیک انتظار بهبود و پیشرفته تر شدن آن را داشته باشیم. در ادامه نگاه کوتاهی به این روند خواهیم داشت.

سال 1901-1920:

سال 1901-1920: اختراع لوازم خانگی – اگر چه خود لوازم خانگی چیزی نیست که ما آن را “هوشمندانه”  در نظر بگیریم، اما در اوایل قرن بیستم میلادی این محصولات یک دستاورد بسیار باور نکردنی بودند. این دستاوردها با اولین دستگاه جارو برقی موتوردار در سال 1901 شروع شد. در ادامه دستگاه خلاء الکتریکی در سال 1907 اختراع شد. طی دو دهه یخچال فریزر و همچنین خشک کن لباس، ماشین لباسشویی، اتو، تستر و … اختراع شدند. این دو دهه، زمانی فوق العاده برای کسی بود که به عنوان خدمتکار در یک خانواده اصیل مشغول به خدمت بود.

سال 1966-1967:

سال 1966-1967: اختراع دستگاه اکو و کامپیوتر آشپزخانه – هر چند دستگاه اکو هرگز به صورت تجاری فروخته نشد، اما این دستگاه اولین دستگاه هوشمند بود. این دستگاه هوشمند می توانست لیست خرید را محاسبه کند، دمای خانه را کنترل کند و وسایل را روشن و خاموش کند. کامپیوتر آشپزخانه که یک سال بعد توسعه یافت، می توانست دستورالعمل ها را ذخیره کند، اما در آن زمان فروش آن آن طور که انتظار می رفت موفق آمیز نبود.

سال 1998- 2000:

سال 1998- 2000: خانه های هوشمند امروزی- خانه های هوشمند یا اتوماسیون خانگی، در اواخر قرن گذشته ایجاد و در اوایل دهه 2000 محبوبیت خود را افزایش دادند. به همین ترتیب، تکنولوژی های مختلف شروع به ظهور کردند. خانه های هوشمند به طور ناگهانی تبدیل به یک گزینه مقرون به صرفه شده و بنابراین به یک تکنولوژی قابل استفاده برای مصرف کنندگان تبدیل شد.

خانه های هوشمند امروزی:

خانه های هوشمند امروزی: خانه های هوشمند امروزه بیشتر در مورد امنیت و زندگی سالم و راحت فعالیت می کنند. خانه های هوشمند ما پایدار هستند و به ما این اطمینان را می دهند که خانه هایمان انرژی غیر ضروری مصرف نکنند. آنها همچنین در زمان حمله مزاحمان به ما هشدار می دهند. روند فعلی در اتوماسیون خانگی عموما شامل کنترل از راه دور تلفن همراه، چراغ های خودکار، تنظیم خودکار ترموستات، لوازم برنامه ریزی، نوتیفیکیشن های تلفن همراه/ ایمیل/ متن و نظارت تصویری از راه دور است.

آینده خانه های هوشمند:

آینده خانه های هوشمند: پیشگویی CNN از آینده خانه هوشمند چیزی شبیه آنچه در کارتون Jetsons نشان داده شده است. همه چیز دیجیتال، دستگاه های آشپزی مولکولی و غیره.