فهرست مطالب

خانه ها هوشمندتر می شوند:

خانه ها هوشمندتر می شوند“، “همه چیز را می توان با یک دستگاه کنترل کرد” یا “دیگر نیازی به انجام کاری دیگر ندارند” . این پاسخ های معمولی به این سؤال است:” دقیقا به چه فکر می کنید وقتی یک خانه هوشمند را تصور می کنید؟” همانطور که شما می توانید نظرات مختلف را از طریق این اظهارات مشاهده کنید، اکثر شهروندان در حال حاضر یک ایده پیش بینی شده برای اصطلاح “خانه هوشمند” دارند.

هرچند که این نظرات مربوط به عموم مردم است، اما برای بسیاری از افراد خاص داشتن یک خانه هوشمند، واقعیت است، نه داستان. در حال حاضر افراد پیشگام متعددی هستند که موفق به تبدیل خانه اصلی خود به یک خانه هوشمند شده اند.

همانطور که مطالعات فعلی نشان می دهد این به هیچ وجه یک روند موقت برای چند تکنسین ماهر نیست. در حدود 58 درصد از تمام آلمانی ها در طول ساخت و ساز یک سیستم هوشمند اتوماسیون خانگی را نصب کرده و حدود 69 درصد آن را در طول تعمیرات تکمیل می کند.

کارشناسان این صنعت همچنین انتظار دارند که رشد قابل ملاحظه ای در سال های آینده داشته باشند: انتظار می رود ارزش بازار هوشمند در بازار آلمان تا سال 2025 به 19 میلیارد یورو افزایش یابد. این گزارش با نتایج نظر سنجی مربوط به دیدگاه مشتریان در این حوزه تأیید شده است.

در حدود 66 درصد از 500 نفر مورد بررسی، علاقه بسیار زیادی به حوزه خانه هوشمند نشان می دهند. این تعداد تنها در بازار آلمان 20 میلیون خانوار را پوشش می دهد.

خانه هوشمند و اتوماسیون اتوماتیک:

به طور کلی، اصطلاح “خانه هوشمند” اتوماسیون اتوماتیک را در یک خانه خصوصی تعریف می کند که در آن اجزا (سنسورها و محرک ها) به منظور تشکیل یک سیستم هوشمند، با هم در ارتباطند.

این سیستم یک پایه تکنولوژیکی برای کنترل خودکار و نیز گزینه های عملیاتی جامع اتوماسیون خانگی را تشکیل می دهد. برای یک عملیات بهینه، لازم است داده های گسترده ای را در اختیارتان قرار دهیم.

خانه ها هوشمندتر می شوند

برای مثال، در طول گرمایش، دمای کنونی هر اتاق یک پارامتر ضروری برای کنترل اتاق فرد است. یک مرکز فرمان اصلی اطلاعاتی را که توسط سنسورها ثبت شده، به همراه مقادیر از پیش تعیین شده توسط کاربر پردازش می کند و دستورات مناسب را برای تطبیق اعمال به لامپ ها یا شیرهای رادیاتور انتقال می دهد.

این اتصال بین اجزا با کنترل هوشمند باعث افزایش راحتی، صرفه جویی در انرژی و امنیت بیشتر در خانه می شود. این نوع کنترل می تواند بر روی پنل ثابت یا دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند یا تبلت ها اعمال شود. در همان زمان، کاربر قادر به تغییر تنظیمات از طریق ابزارهای کلیدی و یا از طریق کنترل از راه دور می باشد.

شبکه های مختلف اتوماسیون خانگی به طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی امکان کنترل هوشمند در بخش های مختلف ساختمان مسکونی و تجاری را می دهند.

فن آوری خانه های هوشمند و تکنولوژی ماشین های مدرن :

فن آوری خانه های هوشمند با تکنولوژی ماشین های مدرن قابل مقایسه است. در آنجا نیز سنسورهای متعددی اطلاعات مختلف را جمع آوری می کنند. این اطلاعات جمع شده در حال پردازش هستند تا پس از آن مصرف سوخت کاهش یابد، ایمنی بیشتری را برای مسافران فراهم کرده و راحتی رانندگی را افزایش دهد.

خواسته های مربوط به سیستم اتوماسیون ساختمان تا حدودی مشابه اما پیچیده تر است. از یک طرف، مشتری می خواهد بتواند سیستم خود را به سرعت و به آسانی نصب کند و بتواند در هر زمانی آن را گسترش دهد.

از سوی دیگر، تمام اجزای ساخته شده توسط تولید کنندگان مختلف باید قادر به همکاری یکپارچه در یک سیستم باشند. این تنها راه کنترل مرکزی و استفاده از آنها در یک رابط کاربری منحصر به فرد است. به منظور تضمین ایمنی کارکرد بالا، تمام اجزاء تک باید بتوانند بدون تمرکز با همدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

تکنولوژی های بی سیم کم مصرف:

در حوزه خانه هوشمند، به ویژه در طراحی دفاتر مدرن، ایده های اساسی و تکنیک هایی که صرفه جویی در انرژی و افزایش راحتی فضای کاری را به خوبی انجام می دهند، به هیچ وجه جدید نیستند. پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر شبکه و اتوماسیون خانه های خصوصی را فعال می کند.

یک تکنولوژی مهم در اینجا فن آوری بی سیم است. در طول شبكه سازی اجزای مجزا، راهكارهای مبتنی بر تکنولوژی رادیویی مزیت مشخصی را ارائه می دهند: مشکلات كابل کشی در مرحله نصب كاهش یافته است. علاوه بر این، هزینه خطوط کابلی نیز کاهش می یابد.

در ضمن میزان هزینه در زمان توسعه مجدد تا 70 درصد نسبت به روش کابلی کاهش می یابد. علاوه بر این، دست کاربر حتی پس از نصب، کاملا باز است. سنسورها یا فیلرها بدون مشکل به کار می روند. نه تنها ساکنان از این امکانات کاملا جدید سود می برند، بلکه طراحان و معماران نیز از این تکنولوژی و انعطاف پذیری تازه بهره مند می شوند. به لطف تکنولوژی بیسیم، سوئیچ ها هم اکنون می توانند حتی روی دیوارهای پارتیشن نازک یا شیشه قرار گیرند.

بیشتر دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون ها و یا سیستم ها، به تکنولوژی های بی سیم مجهز شده اند و از این طریق می توانند به راحتی با دیگر برنامه های بی سیم متصل شوند.

تکنولوژی های بدون باتری بی سیم:

امروزه تکنولوژی های بدون باتری بی سیم از موقعیت خاصی در بازار برخوردار است. دستگاه های مجهز به این تکنولوژی نه تنها بی سیم، بلکه بدون باتری نیز کار می کنند. با توجه به احتیاج به انرژی، ماژول های بی سیم انرژی خود را از محیط زیست به دست می آورند، از جمله حرکت، نور خورشید و یا تفاوت های دما.

به جای باتری، سلول های خورشیدی و مبدل های حرارتی انرژی مورد نیاز را فراهم می کنند. از طریق این مکانیسم، هر گونه تعمیر و نگهداری که معمولا در باتری مورد نیاز است، دیگر لازم نیست. انتقال رادیویی که در این تکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که همزمان دامنه وسیع را ارائه می دهد انرژی بسیار کمی احتیاج دارد. در خارج از منزل، این محدوده حدود 300 متر و در داخل ساختمان های تا 30 متر است.

یک دلیل برای مصرف کم انرژی، مدت انتقال کوتاه مدت است. در عرض 1 میلی ثانیه، فرایند انتقال یا دریافت کامل رخ می دهد.بنابراین نه تنها صرفه جویی در انرژی است، بلکه احتمال برخورد بین پیام های مختلف کاهش می یابد. دو پیام به فاصله 30 میلی ثانیه برای جلوگیری از انتقال خطا ارسال می شود.

این نوع تکنولوژی بی سیم بدون باتری ترکیبی از مزایای سیستم های سیمی و بی سیم را دارا می باشد: بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، تضمین عملیات قابل اعتماد و انعطاف پذیر و ارزان برای نصب.

انتقال داده ایمن:

در خانه هوشمند سنسورها مقادیر مختلف اطلاعات را ارسال و دریافت می کنند. امنیت و قابلیت اطمینان داده نقش مهمی دارد. در حال حاضر دستگاه های View  Smart پیشنهاد مناسبی را برای ارتباط دو طرفه امن در اتوماسیون خانگی ارائه می دهد.

هر بسته داده شامل پکیجی است که اطمینان کامل پیام را تضمین می کند و از این طریق خطاهای انتقال را از بین می برد. همچنین، هر ماژول به منظور جلوگیری از همپوشانی پیام و هویت سنسور دارای شناسه طولانی 32 بیتی منحصر به فرد است.

روش های دیگر بر اساس این ویژگی های امنیتی اساسی است. به عنوان یک مکانیزم امنیتی دائمی در حال تغییر خود، هر پیام با کد مخصوص خود ایجاد می شود.

کد ایجاد شده فعلی مبنای ایجاد یک کد تأیید را تشکیل می دهد. سیستم دریافتی می تواند بسته های داده را با کمک کد معتبر تایید و خود را از حملات تکراری محافظت کند. اندازه گیری بیشتر رمزگذاری بسته های داده از طریق فرستنده است. حفاظت رمزگذاری بالا توسط الگوریتم AES با 128 بیت ارائه شده است که برای کلید بی سیم ماشین نیز استفاده می شود.

توابع ایمنی حفاظت زیادی را برای ترافیک داده در یک خانه شبکه ای فراهم می کنند و می توانند با الزامات پذیرش سازگار شوند.

این باعث می شود که فن آوری بی سیم Smart View را با برنامه های مربوط به امنیت مانند کلید قفل درب وصل کنید. نکته مهم در مورد یک راه حل مفید و مقرون به صرفه، تنظیم مناسب سطح امنیتی برای هر برنامه کاربردی است، زیرا امنیت بالاتر به معنای افزایش تقاضای انرژی برای انتقال و محاسبه پیام ها است.

 

آلودگی الکتریکی کمتر نسبت به سوویچ های معمول:

یک تحقیق توسط موسسه ای مستقل نشان می دهد که میدان های فرکانس بالای تولید شده توسط تکنولوژی بی سیم بدون باتری 100 برابر قدرتمندتر از راه حل های کلاسیک و سیمی است.

علاوه بر این، دستگاه ها، در مقایسه با سایر استانداردهای بی سیم مانند وای فای، تنها برای چند میلی ثانیه و تنها زمانی که یک فعالیت ضروری است منتقل می شود.

در نتیجه، حتی افراد حساس به امواج رادیویی می توانند از این نوع سیستم های رادیویی بدون مشکل استفاده کنند. علاوه بر این، این محصولات هیچگونه انتشار الکترومغناطیسی با فرکانس پایین ایجاد نمی کنند.