فهرست مطالب

خرید شیشه هوشمند

در زمان خرید شیشه هوشمند به چه نکاتی باید توجه کرد؟ فناوری به ما کمک می‌کند زندگی هوشمندانه‌ تری داشته باشیم. گوشی ها، ماشین ها و حتی نسل کنونی ما هوشمندتر شده اند. با پیشرفت های تکنولوژیکی، نگرانی ها در مورد زیستگاه های طبیعی نیز افزایش یافته است. با توجه به شهرنشینی، ما کم کم شروع به زندگی در یک محیط شلوغ کرده‌ایم و وقتی در چنین محیطی زندگی می‌کنیم، باید ساختمان‌ها و بخش‌های خود را متحول کنیم و همچنین زیستگاه خود را هوشمند کنیم.

خرید شیشه هوشمند

شیشه هوشمند چیست؟

یک شیشه هوشمند که معمولاً به عنوان شیشه کنترل نور، شیشه حریم خصوصی، رنگ هوشمند، شیشه پویا یا حتی شیشه هوشمند قابل تعویض شناخته می شود، به کنترل همه اشکال نور مانند مادون قرمز، ماوراء بنفش و مرئی کمک می کند. پنجره های شیشه ای هوشمند مزایای زیادی دارند. به عبارت ساده تر، شیشه هوشمند میزان نور عبوری از مواد شفاف را تغییر می دهد و به آنها اجازه می دهد شفاف یا مات به نظر برسند.

شیشه هوشمند پویا است، که به یک ماده ثابت سنتی، در این مورد، شیشه، اجازه می دهد تا زنده و چند منظوره شود. شیشه‌های هوشمند تضادهای مختلف بر سر طرح‌ها را حل می‌کند که چگونه به نور طبیعی اجازه می‌دهد به پلان‌های طبقه باز برسد تا انرژی را حفظ کند و در عین حال حریم خصوصی را فراهم کند.

از پنجره‌ها گرفته تا پارتیشن‌های شیشه‌ ای هوشمند، این نوع شیشه ها  را می‌توان روی سطوح شفاف مختلف در بخش‌های متعددی مانند خودروسازی، معماری، صنایع طراحی محصول، پنجره‌های خرده‌فروشی هوشمند، طراحی داخلی و لوازم الکترونیکی مصرفی ادغام کرد.

انواع شیشه های هوشمند

در زمان خرید شیشه هوشمند باید به انواع آن توجه کرد.شیشه‌های هوشمند بسته به نوع فعال‌سازی آن به دو دسته فعال یا غیرفعال تقسیم می‌شوند.پس از فعال سازی، شیشه هوشمند می تواند ظاهر و عملکرد خود را تغییر دهد.

اگر شیشه هوشمند فعال نشود، به آن غیرفعال می گویند. با این حال، آنها به عنوان شیشه هوشمند عمل می کنند، اما نه به اندازه یک شیشه هوشمند فعال.

کاربردهای شیشه هوشمند فعال

شیشه کریستال مایع پراکنده پلیمری (PDLC) را می توان در محفظه های مختلف خصوصی مشاهده کرد که از عبور نور و رفتار مات جلوگیری می کند. شیشه هوشمند Privacy نیز برای پارتیشن بندی اتاق ها، سالن های کنفرانس و کابین های اداری استفاده می شود. به طور مثال، آنها به طور گسترده در تالارهای ازدواج به عنوان پرده برای افزایش زیبایی استفاده می شوند.

شیشه های دستگاه ذرات معلق (SPD) را می توان در ساخت سایه های رنگی پنجره در ساختمان های متعدد خودرو مشاهده کرد.

شیشه الکتروکرومیک (EC) یک پنجره روکش دار است که برای ایجاد سایه، رنگ می شود.

کاربردهای شیشه هوشمند غیر فعال

شیشه‌های هوشمند فتوکرومیک در عینک‌های آفتابی استفاده می‌شود که به‌طور خودکار در نور خورشید رنگ می‌شوند.

شیشه هوشمند چگونه کار می کند؟

درک عملکرد فناوری پنجره شیشه ای هوشمند بسیار آسان است. یک شیشه هوشمند فعال از مات تبدیل می شود و به همه اشکال نور اجازه عبور می دهد و پس از عبور الکتریسیته نور را به صورت دینامیکی کنترل می کند. پس از روشن کردن الکتریسیته، مولکول‌های منحصربه‌فرد درون شیشه‌ی هوشمند فعال در یک راستا قرار می‌گیرند و اجازه می‌دهند نور برای شفافیت یا کدورت عبور کند.

توانایی تغییر شفافیت شیشه از طریق پلاریزاسیون ذرات داخل این لایه‌های میانی، یکی از نقش‌های کلیدی این دو فناوری است. هنگامی که برق وجود ندارد، این ذرات به طور تصادفی پراکنده می شوند و اجازه نمی دهند نور از آنها عبور کند. در نتیجه، شیشه شفاف اکنون مات می شود. با این حال، شیشه الکتروکرومیک، یک شیشه هوشمند فعال، هرگز مات نمی شود. علاوه بر این، اگر میزان الکتریسیته عبوری از این لایه‌های میانی کنترل شود، می‌توان یک اثر تیره‌کننده به دست آورد. اگر شما هم تصمیم به خرید شیشه هوشمند دارید می توانید با اسمارت ویو تماس بگیرید.