فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن

در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟ آیا شما هم به دنبال دکوراسیون آشپزخانه جدید هستید؟ وقتی نوبت به برنامه ریزی دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما می رسد، چه در حال تطبیق فضای موجود هستید یا از ابتدا شروع کنید، می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد.

چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، از رنگ ها گرفته تا چیدمان، سبک، ابزار آشپزخانه، لوازم جانبی، نور و بافت. بسیار مهم است که همه چیز را به طور کامل برنامه ریزی کنید تا اطمینان حاصل شود که هر عنصر به دقت در نظر گرفته شده و در هماهنگی با هم کار می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن، باید مرحله ای هیجان انگیز و خلاقانه از فرآیند طراحی باشد. به همین دلیل است که ما این راهنمای مفید را گردآوری کرده ایم که جزئیات دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن بپردازیم.

آشپزخانه، جایی است که خانواده و دوستان دور هم جمع می شوند و به مرکز مهمی در خانه شما تبدیل شده است. اما در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن چگونه به طراحی آشپزخانه با تاکید زیاد بر عملکرد، زندگی روزمره، سرگرمی و البته سبک و ترند نگاه کنیم؟

به نظر می رسد تعداد بی نهایت چیدمان و طرح آشپزخانه وجود داشته باشد، اما زمانی که شما در حال ارزیابی نقشه های خانه یا طراحی طرح اولیه سفارشی خود هستید، فکر می کنیم ملاحظات زیر باید در چک لیست ضروری شما باشد.

تصویر-دکوراسیون-داخلی-آشپزخانه-مدرن-9796

نکات مهم در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن

اندازه و مکان

اولویت اصلی برای هر خانه، اندازه و مکان آشپزخانه است. شما باید فضای کافی برای جابجایی راحت چند نفر داشته باشید و همه امکانات و عملکردهای لازم را در یک جریان کاری معقول مرتب کنید. برخی از کاربردهایی که می خواهید در نظر بگیرید عبارتند از: محل آماده سازی قهوه و صبحانه، پیشخوان غذا خوردن، محل آماده سازی غذا،پاکسازی غذا، محل استقرار لوازم اصلی، استفاده از لوازم کوچک و ذخیره سازی، محل نگهداری مواد غذایی، محل لوازم نظافت عمومی و….

شما می توانید جهت اطلاع از  بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی به این لینک بروید. 

فضا / عرض راهرو

در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن در نظر گرفتن فضای کافی بسیار مهم است. واقعاً مهم نیست که آشپزخانه شما، چیزی چقدر خوب به نظر می رسد اگر عملکردی ندارد و در زمان فعالیت در آن تنگ و بسیار کوچک باشد، عملا مفید نخواهد بود.

اگر پلان طبقه ای که انتخاب می کنید فضای کافی برای قرار دادن راهروهای چهار فوتی ندارد، اکیداً توصیه می شود که پلان طبقه دیگری را جستجو کنید یا پلان مورد نظر خود را تغییر دهید.

جزیره

جزیره به مرکز اصلی در خانه تبدیل شده است، به عنوان مکانی ایده آل برای سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی و سطل زباله بیرون کش که امکان آماده سازی غذا، سرو کردن و تمیز کردن را فراهم می کند و در عین حال قادر به تماشا و تعامل با بقیه خانه است.

همچنین در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن، مطمئن شوید که جزیره شما فضای کافی برای حداقل چهار صندلی دارد. چه به این جزیره به عنوان یک مکان غذاخوری، یا به عنوان یک میز بوفه برای سرگرمی نگاه کنید، داشتن فضای کافی ضروری است.

در نظر گرفتن فضای کافی برای وسایل

برنامه ریزی برای مکان، وسایل مورد استفاده روزمره مانند قهوه ساز، توستر، یخچال و سایر امکانات را فراموش نکنید. بدون در نظر گرفتن این مناطق عملا آشپزخانه شما عملکردی ندارد. به یاد داشته باشید که برای تقویت عملکردهای روزمره زندگی، مهم ترین عوامل، رضایت شما از آشپزخانه تان خواهد بود.

یکی دیگر از فعالیت های مکرر، آوردن مواد غذایی و لوازم خانگی است. دسترسی سریع به گاراژ با درهای عریض و فضای کافی برای تنظیم خرید مهم است. فضای کافی کابینت و انباری مناسب برای نگهداری از دیگر ملاحظات است.

بیشتر بخوانید:

نقطه کانونی

فرقی نمی کند سبک خانه شما، مدرن، صنعتگر، سنتی، مینیمالیستی یا هر چیز دیگری باشد. هر آشپزخانه باید یک نقطه کانونی داشته باشد. خواه یک سینک فانتزی، یا یک نقاشی دیواری خیره کننده، یک نقطه کانونی قوی آشپزخانه را به وضعیت برجسته در طراحی خانه ارتقا می دهد.

در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم ایده‌ها و نیازهای سبک خود را با یکی از کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی بیان کنید، اسمارت ویو شما را در کل فرآیند راهنمایی می کند و طراحی زیبا و هدف متناسب را در هسته اصلی قرار می دهد.