فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟ آشپزخانه یکی از پر استفاده ترین اتاق ها در خانه است. در حین برنامه ریزی یک آشپزخانه جدید، اولین و مهم ترین گام این است که، همه چیز را مطابق با نیاز خود و چیدمانی که بهترین استفاده از فضای شما را تضمین می کند، در نظر بگیرید.

 داشتن یک آشپزخانه کاربردی برای لذت بردن از خانه و اداره زندگی و خانواده خود به راحتی ضروری است. هنگام طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، باید به نکات زیادی توجه کرد.

وقتی به طراحی داخلی آشپزخانه فکر می کنید، جنبه های خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

انواع مختلفی از سبک های طراحی آشپزخانه وجود دارد، همانطور که برای بقیه خانه شما وجود دارد. بنابراین، باید دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود را، آگاهانه انتخاب کنید.

بهترین سبک های طراحی داخلی برای آشپزخانه

طراحی داخلی سنتی برای آشپزخانه

یک فضای داخلی سنتی در آشپزخانه، میراثی از اولین آشپزخانه های مدولار و چارچوبی برای ایده های آشپزخانه مدولار است. کابینت ها دارای شیار و دستگیره خواهند بود ، کابینت دیواری و پایه کابینت در طراحی سنتی آشپزخانه وجود دارد. لوازم خانگی جزئی از کابینت نیستند و فقط یک منبع روشنایی وجود دارد. نور پس زمینه، در این نوع از طراحی خنثی است.

طراحی داخلی مدرن برای آشپزخانه

طراحی آشپزخانه مدرن، یکپارچه تر و روان تر است. لوازم داخلی بیشتری را مشاهده می کنید، کابینت ها دارای دسته های پروفیلی یا فشاری با لمس هستند. معمولاً کابینت ها شامل اکریلیک، لمینت براق و… هستند که ظاهر یکپارچه را برجسته می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه ترکیبی

چه به دنبال طرح‌های آشپزخانه باز باشید و چه طرح‌های آشپزخانه بسته، سبک ترکیبی گزینه خوبی برای همه است. این سبکی است که دو دوره زمانی مختلف را با هم ترکیب می کند. این نوع آشپزخانه ترکیبی از سبک سنتی و مدرن است. کابینت ها شیاردار و دارای دستگیره هستند. اگر به ظاهر قدیمی علاقه دارید، اما همچنین می خواهید طراحی آشپزخانه ای داشته باشید که استفاده از آن کارآمد باشد، می توانید این سبک را انتخاب کنید.

تصویر-دکوراسیون-داخلی-آشپزخانه-5451

طراحی داخلی صنعتی برای آشپزخانه

سبک صنعتی جدیدترین طراحی داخلی آشپزخانه است که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در میان انواع محبوب سبک های طراحی آشپزخانه، طراحی داخلی صنعتی، طرحی مقرون به صرفه است و نگهداری آن آسان است.

در رابطه با دکوراسیون داخلی اتاق خواب اطلاعات بیشتر کسب کنید.

استفاده از اشیاء تزئینی و لوازم جانبی

اشیاء و اکسسوری خانه مدرن ، باید جزئی از دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما باشند و می توانند به شما در دستیابی به ظاهری خاص کمک کنند.

توصیه می‌کنیم در این مرحله کارهای تکمیلی مانند دستگیره‌های کابینت آشپزخانه و حتی نورپردازی، به‌علاوه وسایل نرم مانند کوسن‌ها، آثار هنری و گلدان‌ها را اضافه کنید، زیرا همه این موارد به زیبایی‌شناسی شما کمک می‌کنند.

برنامه ریزی چیدمان آشپزخانه

امروزه محبوب ترین طرح های آشپزخانه در 4 سبک چیدمان اصلی وجود دارد. مانند، سبک باز، سبک L شکل، سبک موازی و سبک U شکل. در حالی که هر سبک مجموعه ای از نیازهای فضایی خاص خود را دارد، موضوع مشترکی که در همه آنها وجود دارد این است که همه آنها یک جریان کاری مناسب را امکان پذیر می کنند. محل قرارگیری سینک، محل پخت و پز و یخچال ضروری ترین عامل برای افزایش کارایی در آشپزخانه است.

تصمیم بگیرید که از چه وسایلی استفاده کنید

اگر آشپزخانه به درستی برنامه ریزی نشده باشد، قرار دادن و دسترسی به وسایل الکترونیکی بسیار دشوار است. یکی از نکات مهم داخلی آشپزخانه این است که قبل از شروع طراحی آشپزخانه، وسایلی را که قرار است برای آشپزخانه خود بخرید انتخاب و اولویت بندی کنید و از اندازه و کاربرد آنها در آشپزخانه آگاه باشید.

داشتن فضای ذخیره سازی مناسب

رایج‌ ترین اشتباهی که مردم هنگام برنامه ‌ریزی آشپزخانه مرتکب می ‌شوند این است که به فضای ذخیره ‌سازی توجه داشته باشند. توصیه می شود از هر گوشه و کناری برای این منظور استفاده شود. برای فضای بیشتر، از انواع مختلف کابینت ها تا سقف استفاده کنید. برای جلوگیری از نامرتب شدن میزهای خود، فهرستی از همه چیزهایی که در کابینت خود نیاز دارید تهیه کنید. از کارد و چنگال گرفته تا لوازم الکترونیکی، همه چیز باید دارای فضای ذخیره سازی مناسب باشد.

تهویه مناسب را تنظیم کنید

امروزه اکثر مردم پنجره های بسته یا شیشه های ثابت را ترجیح می دهند. با این حال آشپزخانه شما باید تهویه مناسبی داشته باشد تا جریان هوا بتواند به درستی منتقل شود. آشپزخانه با تهویه تازه، مطبوع و بدون دود  باید نگهداری شود. همچنین در شرایط اضطراری مانند نشت گاز و خطرات آتش سوزی مفید است. علاوه بر این، حتی اگر پنجره های کافی در آشپزخانه دارید، باید یک فن نصب کنید. این تضمین می کند که تمام بوهای آشپزی از محیط خارج می شود.

در نهایت آشپزخانه شما باید منحصر به فرد و متناسب با نیازهای خانواده شما باشد. در مورد اینکه چه سبک یا لوازمی برای شما مناسب تر است،  در مورد دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید تحقیق کنید تا به طراحی آشپزخانه رویایی خود برسید.

بیشتر بخوانید:

هوشمند سازی درب

کوراسیون داخلی پذیرایی