فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

در زمان طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به چند نکات توجه کنیم. بر خلاف اتاق های دیگر، طراحی اتاق خواب یک امر بسیار مهم است. اتاق خواب شخصیت واقعی ما را از طریق عناصری که انتخاب می کنیم، نشان می دهد. حتی برای زوج‌ ها، می‌توان طرحی را که شخصیت هر دوی آنها را ارتقا می‌ بخشد، در کنار هم قرار داد.

 از یک تخت دنج گرفته تا قاب عکس های روی دیوار، همه چیز در طراحی دکوراسیون اتاق خواب شما اهمیت دارند.

تصویر-دکوراسیون-داخلی-اتاق-خواب-5451

نکات مهم در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

تخت راحت

شاید فکر کنید انتخاب تخت خواب آسان است، اما اصلا اینطور نیست. تخت خواب شما می تواند ظاهر اتاق را بسازد یا خراب کند. بنابراین در زمان انتخاب تخت خواب فقط به راحتی آن توجه نکنید از نکاتی مثل اندازه، شکل، فضای ذخیره سازی و … غافل نشوید.  رنگ یا نوع تختی را انتخاب کنید که با تم اتاق خواب شما همخوانی داشته باشد.

برای اطلاع از ایده های دکوراسیون داخلی پذیرایی از این لینک دیدن کنید.

کمد لباس کارآمد

دومین عنصر مهم در اتاق خواب شما کمد لباس است! داشتن یک طراحی کارآمد برای قرار دادن تمام پوشاک و لوازم جانبی شما، چه اهل خرید باشید و چه نباشید، مفید است. کمدهای اتاق خواب های کوچک را نیز می توان برای ذخیره وسایل ضروری بهینه کرد. اکنون گزینه های زیادی در بازار موجود هستند، درهای کشویی، چرخان و… شما باید بر اساس نیاز و فضای خود بهتری ها را انتخاب کنید.

از آنجایی که کمد لباس فضای بزرگی را در اتاق اشغال می کند، رنگ هایی را امتحان کنید که یا با محیط ترکیب شوند یا تاکیدی باشد و جلب توجه ایجاد کند.

میزهای کنار تخت

تهیه یک میز برای قرار دادن لیوان، کتاب و هر وسیله ضروری دیگری که بخشی از روال قبل از خواب شما است، ضروری است. اگر برای اتاق خواب خود نیاز به فضای زیادی دارید، سعی کنید از یک قفسه استفاده کنید تا به عنوان نگهدارنده کنار تخت عمل کند.

تعبیه فضایی برای آماده شدن

اتاق خواب شما باید فضایی برای آماده شدن داشته باشد، مگر اینکه یک کمد دیواری یا قسمت رختکن جداگانه داشته باشید. یک آینه، مقداری فضای نشیمن و فضای ذخیره سازی برای نگهداری لوازم آرایشی و لوازم جانبی چیزی است که برای طراحی آن نیاز دارید. با این حال، برای اتاق خواب های جمع و جور، آینه روی کمد لباس یا کمد دیواری برای این منظور، امکان پذیرتر است.

مبلمان افزودنی

اگر اتاق خواب شما فضای کافی دارد، می توانید یک اتاق مطالعه دیواری، تلویزیون برای سرگرمی و حتی مقداری صندلی برای استراحت اضافه کنید. اگرچه این گزینه ها نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند. به خصوص اگر می خواهید آن را در یک اتاق خواب کوچک نصب کنید. اگر کمی به طراحی و عملکرد آن فکر کنید، اتاق خواب شما می تواند بسیار زیبا و کاربردی طراحی شود.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

رنگ ها همه تفاوت را برای ایجاد حال و هوای مناسب در اتاق شما ایجاد می کنند. اگر می خواهید فضای آرامش بخشی برای اتاق خواب خود داشته باشید، می توانید رنگ های خنثی و پاستلی را انتخاب کنید. در حالی که رنگ های اصلی قطعا برای تغییر لحن به رمانتیک، طراوت، ماجراجویی و موارد دیگر عالی هستند. همچنین بستگی به شخصی دارد که از اتاق استفاده می کند. برای اتاق والدین، توصیه می‌شود که از یک پالت خاموش استفاده کنید، در حالی که اتاق کودک می‌تواند رنگ‌های روشن ‌تری داشته باشد.

مبلمان نرم

اثاثیه نرم مانند پرده و فرش نقش مهمی در ایجاد احساس خوب در اتاق دارند. استفاده از پرده های روشن می تواند به شما امکان کنترل نور طبیعی را بدهد. در حالی که فرش های نرم به زیبایی شناسی می افزایند و هنگامی که در یک شب سرد از رختخواب بیرون می آیید به پاهای شما آرامش می بخشند. استفاده از کوسن یا بالش اضافی را فراموش نکنید تا فضایی زیبا و در عین حال راحت را ایجاد کنید.

نورپردازی

فرقی نمی‌کند که چه سبکی از اتاق باشد، فضایی با نور خوب کلید ایجاد یک محیط خوب است. در حالی که لوسترها به خوبی نور محیط را ایجاد می کنند، می توانید از چراغ های داخلی برای یک اتاق جمع و جور استفاده کنید. اضافه کردن چراغ‌های کار مانند چراغ‌های کنار تخت، دیوارکوب یا حتی چراغ‌های آویز می‌تواند زیبایی را در اتاقتان دو چندان کند.

اگر دکور خیره ‌کننده‌ای دارید، چراغ‌ های نواری یا چراغ‌ های ال‌ای‌دی اضافه کنید تا فضا را برجسته کنید و به آن درخشش ملایمی بدهید.

دکور داخلی اتاق خواب

دکوراسیون متناسب با تم اتاق شما برای تکمیل ظاهر ضروری است. چه انتخاب کنید که یک دیوار گالری پشت تخت خود داشته باشید یا یک دیوار برجسته فانتزی، انتخاب با شماست .

از آنجایی که اتاق خواب معمولاً دارای مبلمان سنگین است، این نکات اضافی را هنگام دکوراسیون داخلی اتاق خواب در نظر داشته باشید:

باید نور طبیعی کافی فراهم شود

اطمینان حاصل کنید که حرکت در اطراف اتاق، به خصوص در اطراف تخت و جلوی کمد، آزاد باشد

اگر اتاق خواب شما جمع و جور است، مبلمان و رنگ های بصری روشن را برای اتاق انتخاب کنید.

امیدواریم این نکات به طراحی دکوراسیون اتاق خوابتان کمک کند، با ما همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بیشتر بخوانید: