فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی پذیرایی

در دکوراسیون داخلی پذیرایی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟اتاق نشیمن محلی است که بیشترین وقت خود را در آن می‌گذرانیم. به طور کلی پذیرایی بیشترین تأثیر را بر کل خانه دارد، اگرچه از نظر عملکردی کمترین میزان را دارد.

در واقع، پذیرایی، قسمت چند عملکردی خانه است، اتاقی که در آن می توان فعالیت های بسیار متفاوتی را انجام داد، از جمله: مطالعه، تماشای تلویزیون، بازی، استراحت روی مبل، و جایی که ما به طور کلی از مهمانان خود استقبال می کنیم.

شما می توانید برای اطلاع از تاثیر شیشه هوشمند در معماری از این لینک دیدن کنید.

سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی پذیرایی می شود، انواع بی شماری از سبک های طراحی برای انتخاب وجود دارد. تعداد بی ‌نهایتی از سبک‌های دکور خانه وجود دارد، و دانستن معنای واقعی هر کدام می ‌تواند گیج ‌کننده باشد. اولین گام در یک طرح دکوراسیون منسجم این است که سبکی را انتخاب کنید که بیشتر با خانه شما همخوانی دارد.

سبک سنتی طراحی

سبک طراحی سنتی برای پذیرایی، ترکیبی از عناصر زیبا، جاودانه و کاملاً مشخص است. سبک سنتی هرگز به هم ریخته و  بی ‌حرکت دیده نمی شود.  رنگ های آرام، مبلمان کم رنگ با خطوط کلاسیک و تاکید بر تقارن در این سبک از دکوراسیون دیده می شود.

سبک سنتی راحتی، دکوراسیون منظم و اتاق های قابل پیش بینی را ارائه می دهد. اثاثیه‌ها در کنار وسایل کلاسیک قرار می‌گیرند، به طوری که همه چیز را ساده، هماهنگ و منسجم نگه دارد. اگر تمایل دارید اتاق پذیرایی شما مکانی دلپذیر باشد، سبک سنتی با مبلمان چوبی، قالب‌های تاج و لوازم جانبی مانند چاپ قاب و گلدان‌های چینی را در نظر بگیرید.

محل پذیرش شما جایی است که اولین برداشت ها ایجاد می شود، و شما باید این تاثیرات را در زمان طراحی دکوراسیون پذیرایی در نظر بگیرید.

لازم به ذکر است که، زیبایی برای طراحی پذیرایی تنها ملاک نیست، پذیرایی خانه شما باید، شخصیت منحصر به فرد خانه شما را منعکس کند.

ایجاد یک سبک متمایز به معنای انتخاب کردن است، برای مثال، محل پذیرایی شما نمی تواند در عین حال هم آرامش بخش و هم انرژی زا باشد. با انتخاب احساساتی که می خواهید برانگیزید، خود را متمایز خواهید کرد و یک دکوراسیون پذیرایی متمایز خواهید داشت.

برای اطلاع از تاثیر شیشه مات شونده در دکوراسیون داخلی همین حالا به این لینک مراجعه کنید.

تصویر-دکوراسیون-داخلی-پذیرایی-6562

ایده های طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

در ادامه، چند ایده برای سبک‌های فضای پذیرایی که می ‌توانند کارساز باشند، همراه با چند پیشنهاد در مورد چگونگی جان بخشیدن به هر یک را فهرست می کنیم.

اگر تمایل دارید فضای پذیرایی شما، برای افراد احساس راحتی را القا کند،  باید برخی از عناصر راحتی را به فضای پذیرایی خود اضافه کنید. از هر چیزی که پرمدعا است بگذرید و قطعات مرتبط را برای طراحی خانه خود انتخاب کنید.

مبلمان با روکش راحت

 مبلمان فضای پذیرایی ترافیک زیادی دارد و فرسودگی زیادی را شاهد خواهد بود. به همین دلیل است که بهتر است از مبلمان با کیفیت برای اتاق نشیمن خود استفاده کنید. با این حال، اگر اولویت شما راحتی است، به دنبال صندلی هایی با کوسن و روکش بیشتر باشید.

رنگ‌های گرم

در حالی که ظاهر مینیمالیستی همراه با فضای سفید می‌تواند بسیار سرد باشد،  شما می توانید از پالتی با رنگ های گرم تر استفاده کنید.

لمس های خانگی

 لهجه های سبک داخلی مانند گیاهان گلدانی، لامپ ها، پرده ها و قالیچه های زیبا در قسمت پذیرایی، همگی می توانند احساس راحتی بیشتری را به فضا اضافه کنند.

چیدمان مبلمان

یکی از مشکلات اصلی در طراحی اتاق نشیمن، چیدمان مبلمان است.

فشار دادن مبل به دیوار یا ردیف کردن چند صندلی برای ایجاد یک چیدمان منسجم، هماهنگ و کاربردی کافی نیست. چیدمان مبلمان نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد، به خصوص اگر در حال طراحی یک اتاق نشیمن با مبلمان کلاسیک هستیم.

هنگام چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن، مهم است که نسبت ها و فضای موجود را در نظر بگیرید. یک مسیر روشن ایجاد کنید تا افراد بتوانند به راحتی در اتاق حرکت کنند.

نقطه کانونی اتاق پذیرایی را انتخاب کنیدسعی کنید برنامه ریزی را از جزئیات شروع نکنید.

بسیاری از افراد عاشق عناصر مکملی مانند کوسن، لامپ، نقاشی یا مواردی از این قبیل هستند،  و از این ویژگی‌ها به عنوان معیاری برای انتخاب سبک استفاده می‌کنند. متاسفانه این اشتباه است. وقتی نوبت به طراحی اتاق نشیمن عالی می رسد، اولین قدم برنامه ریزی است.

ناگفته نماند مبل، که تقریباً همیشه نقش اصلی را در اقتصاد طراحی اتاق نشیمن دارد، گویی یک نقطه کانونی اجتناب ناپذیر است.