فهرست مطالب

دیوایدر شیشه ای

دیوایدر یک لغت انگلیسی و به معنای جدا کننده می باشد که در واقع همان پارتیشن است که در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع مختلفی مانند شیشه ای، چوبی یا پارچه ای یافت می شود. استفاده از دیوایدر در محیط های مختلف از محیط اداری گرفته تا قسمت های داخلی خانه مانند بالکن و آشپزخانه و تراس می تواند به فضا روح بدهد و حریم خصوصی بیشتری را ایجاد کند. اما دیوایدر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی دیوایدر شیشه ای که یکی از انواع دیوایدر است، بپردازیم.

دیوایدر شیشه ای چیست؟

آنان نوعی جدا کننده فضا از جنس شیشه است که باعث می شود دو محیط از یکدیگر جدا شوند. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تفاوت دیوایدر و پارتیشن در این است که پارتیشن، برای تقسیم بندی محیط های داخلی به کار می رود اما دیوایدر تنها برای جدا کردن یک محیط مورد استفاده قرار می گیرد، به طور مثال زمانی که می خواهید فضای داخل حمام را به دو قسمت تقسیم کنید، می توانید از دیوایدر شیشه ای استفاده کنید.
در ساخت دیوایدرهای شیشه ای هیچ گونه مصالحی به کار برده نمی شود و فقط از شیشه و قاب های نگهدارنده استفاده خواهد شد. انواع مختلفی از دیوایدرهای شفافی در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار موجود است که شما می توانید مدل دلخواه تان را بسته به سلیقه و محیطی که قرار است از دیوایدر استفاده شود، انتخاب کنید.

دیوایدر شیشه ای

انواع دیوایدر شیشه ای

آنان بر اساس رنگ، جداره و ضخامت شیشه به کار رفته تقسیم بندی می شوند. دیوایدرهای تک جداره و دو جداره، کاربرد بیشتری دارند و نصب دیوایدرهای شیشه ای دو جداره سخت تر خواهد بود. دیوایدرهای شیشه ای رنگی نیز در مکان های مختلف مانند آشپزخانه یا تراس مورد استفاده قرار می گیرند و شما می توانید رنگ مورد نظر را با توجه به دکوراسیون و سلیقه تان انتخاب کنید.
دیوایدر شیشه ای مات، این گونه است که نیمی از دیوایدر شفاف و نیم دیگر آن (قسمت پایین شیشه) مات خواهد بود که عمدتا در مکان هایی مانند اتاق جلسات یا سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد دیوایدر شیشه ای

از آنان می توان در قسمت های داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد که بستگی به نیاز شما دارد. مهم ترین کاربردهای این نوع دیوایدر عبارت است از:
• داخل حمام
• در رستوران ها و لابی هتل ها
• در کلینیک های درمانی
• داخل آشپزخانه یا تراس خانه ها
• ایجاد دید بهتر برای مدیران شرکت ها
• در کارخانه ها و صنایع مختلف

مزایا و ویژگی های دیوایدر شیشه ای

از جمله مزایا و ویژگی های که آنها دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• دیوایدرهای شیشه ای از جنس سکوریت هستند و ضخامت بسیار کمی دارند.
• فریم آلومینیومی به کار رفته در این دیوایدرها در حدود چهار سانتی متر است که تاثیری بر روی زیبایی آن نمی گذارد.
• رنگ های مختلفی از این نوع دیوایدر موجود است که جلوه خاصی را به فضای شما می دهند.
• این دیوایدرها نور را به خوبی عبور می دهند.
• از آن جایی که در ساخت دیوایدرهای شیشه ای از مصالحی مانند گچ و سیمان استفاده نمی شود، هزینه کمتری را به همراه دارد و بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند.
• این دیوایدرها به راحتی نصب می شوند و نوع متحرک آن ها نیز در هر مکانی قابل استفاده هستند.
• در صورت استفاده از دیوایدرهای شیشه ای، تهویه و گردش هوا به خوبی انجام خواهد شد.

قیمت و هزینه نصب دیوایدر شیشه ای

زمانی که صحبت از قیمت و هزینه نصب دیوایدر شیشه ای می شود، باید یک سری پارامترها را در نظر بگیرید. از جمله این که: برای چه مقدار از فضا به دیوایدر نیاز دارید، از چه رنگ و جنسی برای دیوایدر می خواهید استفاده کنید، مدل دیوایدر چه باشد و این که آیا دیوایدر درب داشته باشد یا خیر. تمامی این آپشن ها می توانند بر قیمت نهایی خود دیوایدر تاثیر بگذارند. هزینه نصب نیز با توجه به ابعاد دیوایدر شیشه ای و فریم لس کردن آن تعیین خواهد شد.