فهرست مطالب

سیستم اطفای حریق هوشمند

سیستم اطفای حریق در کلیه ساختمانها ، به ویژه بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی ضروری است. به دلیل اهمیت سیستم اطفای حریق همواره مدیران تأسیسات تلاش می کنند تا با پیشرفت تکنولوژی استراتژی‌های سیستم حفاظت از حریق را به روز کنند و با توجه به تکنولوژی روز دنیا بر روی سیستم هایی که امکان به روزرسانی و ارتقا آن ها وجود دارد تمرکز کنند. دلیل اهمیت به روزرسانی سیستم اطفای حریق این است که هرچه این سیستم ها به روز تر باشند هشدارهای اشتباه آن ها کمتر می شود و همینطور در صورت وقوع حوادث اطلاعات صحیح تری را به ساکنین ارائه می دهند. در این مقاله درباره سیستم‌های حفاظت از حریق هوشمند و نحوه صرفه‌جویی در هزینه‌ها با نصب آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

اطلاع رسانی سیستم اطفای حریق هوشمند

همه ی سیستم های اطفای حریق می تواند به جلوگیری و یا تشخیص آتش سوزی در خانه شما کمک کند. در عین حال، این کار آسیب شدیدی که آتش‌سوزی می‌تواند ایجاد کند با اطلاع‌رسانی زودتر به شما کاهش می‌ یابد. آشکارسازهای دود سنتی هنوز هم می توانند در صورت آتش سوزی به افراد داخل خانه هشدار دهند. بنابراین همه می توانند زودتر محل را ترک کنند. اما سیستم های اطفای حریق هوشمند این قابلیت را دارند که حتی اگر کیلومترها از خانه یا مکان آتش سوزی دور باشید شما را از طریق یک تلفن همراه از حادثه آگاه کنند و حتی یه صورت خودکار به آتش نشانی اطلاع دهند.

نوآوری حفاظت در برابر آتش

سیستم های اطفای حریق هوشمند از سنسورهای متعدد و همچنین عملکردهای قابل برنامه ریزی برای خاموش کردن آتش استفاده می کنند. سرعت اطفای حریق سیستم های هوشمند نیز بسیار بیشتر از سیستم های آبپاش معمولی است و در عین حال مصرف آب کمتری هم دارند و به صاحبان املاک اجازه می دهد تا از این سیستم ایمنی آتش نشانی بدون خطر آسیب رساندن به اشیاء قیمتی و سایر اقلام ضروری خود استفاده کنند.

تصویر-سیستم-اطفای-حریق-هوشمند-5121

سیستم های اطفای حریق هوشمند چقدر موثر هستند؟

سیستم های اطفای حریق هوشمند قابلیت برنامه ریزی و تنظیمات پیشرفته ای دارند و همینطور دارای حسگرهای متعددی هستند. این سیستم های هوشمند بارها و در شرایط و موقعیت های مختلف مانند انبار های ازمایشگاهی مورد بررسی قرارگرفته اند و ضمانت شده هستند.

همچنین اگر در رابطه با هوشمند سازی درب اطلاعی ندارید همین حالا به این لینک مراجعه کنید.

سیسستم اطفای های حریق هوشمند آشپزخانه

طبق تحقیقات یکی از اصلی ترین دلایل آتش سوزی در خانه آتش و حرارتی است که در هنگام پخت و پز و آشپزی استفاده میشود که درصد بی احتیاطی هنگام آشپزی بسیار بالاست. سیستم های اطفای حریق هوشمند اشپزخانه به راحتی با تشخیص مونوکسید کربن و درجه حرارت میتوانند متوجه خطر شوند و به صورت خودکار با شمارش معکوس شعله گاز را خاموش کنند.

تشخیص دود لیزری

سیستم‌های تشخیص دود لیزری در سال‌های اخیر رایج‌تر شده‌اند، زیرا نسبت به آشکارسازهای معمولی حساس‌تر هستند. آنها می توانند آتش و دود را خیلی زود مشخص کنند به زمان کمتری برای کاهش دود نیاز دارند. تشخیص دود لیزری قابل اعتماد، پایدارو موثر،است و در عین حال نصب و نگهداری این سیتم ها هم آسان است و به طور یکپارچه با سیستم های امنیتی مختلف مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید:

هوشمند سازی پنجره ها

هوشمند سازی مدارس