فهرست مطالب

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند یکی از پرتقاضاترین ویژگی های خانه هوشمند، برای افرادی است که به دنبال ایجاد شخصیت به محیط به خانه خود هستند. با این حال، نورپردازی هوشمند نه تنها سبک خانه شما را بهبود می بخشد، بلکه می تواند زندگی روزمره را آسان تر و راحت تر کند.

صاحبان خانه مشتاق هستند تا خانه های خود را با جدیدترین و مبتکرانه ترین فناوری روشنایی ارتقا دهند.

سیستم روشنایی هوشمند چیست؟

روشنایی هوشمند، اصطلاحی است که به سیستم های روشنایی که از راه دور با یک دستگاه متصل کنترل می شوند، اطلاق می شود. این دستگاه ها شامل گوشی های هوشمند، تبلت ها یا پنل های کنترل بصری هستند. می‌توانید چراغ‌ ها را تنظیم کنید یا آن‌ها را از هر جای خانه خود روشن و خاموش کنید. برخی از سیستم‌ها حتی به شما امکان می ‌دهند نور هوشمند خود را در زمان‌ بندی های خاص کنترل کنید.

انواع سیستم روشنایی هوشمند

روشنایی هوشمند طیف وسیعی از انواع روشنایی و سیستم های روشنایی را پوشش می دهد. این می تواند یک لامپ با دمای نور قابل تنظیم یا یک سیستم روشنایی خانگی کاملاً برنامه ریزی شده باشد که از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا پنل هوشمند دیواری کنترل می شود و با سایر سیستم های خانه هوشمند ادغام می شود.

به لطف رشد بازار روشنایی هوشمند، سیستم هایی وجود دارد که با هر تنظیماتی مطابقت دارند.

برای اطمینان از اینکه ارتقاء روشنایی هوشمند شما با استفاده از یک سیستم آسان کار می کند، بهترین ایده یک راه اندازی حرفه ای است. کارشناسان اسمارت ویو می توانند به شما در هوشمند سازی ساختمان به شما کمک کنند.

نکته جالبی که وجود دارد این است که برای هوشمند سازی چراغ ها، مجبور نیستید خانه خود را دوباره سیم کشی کنید. سیستم های کنترل می توانند با استفاده از سوئیچ های هوشمند با روشنایی فعلی شما یکپارچه شوند.

مزایای سیستم روشنایی هوشمند

روشنایی هوشمند قابلیتی است که می تواند هر اتاق خانه شما را متحول کند. در اینجا برخی از مزایای کلیدی وجود دارد که زندگی روزمره و راحتی شما را بهبود می بخشد.

مزیت شماره یک استفاده از سیستم های روشنایی هوشمند راحتی است. نورپردازی هوشمند فهرستی طولانی از کاربردهای عملی دارد، اما کار با آن برای افراد آسوده است و اگر کسی در خانه تحرک محدودی داشته باشد یک ویژگی حیاتی برای این سیستم است.

اجتناب از نور زیاد و سوئیچ های کم نور. به جای تنظیم دستی هر نور، می توانید نور خود را با یک دکمه کنترل کنید.

می‌توانید چراغ‌هایتان را طوری تنظیم کنید که وقتی حرکت را در مناطق خاصی یا در ساعات خاصی از روز تشخیص می‌دهند، روشن شوند. بنابراین، اگر نیاز به رفتن به دستشویی در شب دارید، می‌توانید این کار را بدون سر و صدا انجام دهید.

شما می توانید با استفاده از سیستم روشنایی هوشمند،  زمانی که از خانه دور هستید چراغ ها را در زمان های مختلف روشن و خاموش کنید تا حضور شخصی در خانه را شبیه سازی کند.

کنترل تمام نورها از طریق پنل صفحه نمایش لمسی، گوشی هوشمند یا دستگاه های دیگر. می توانید از آنها برای برنامه ریزی الگوهای روشنایی هوشمند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی مدارس

شما می‌توانید چراغ‌ های هوشمند خود را طوری برنامه‌ ریزی کنید تا بر اساس زمان روز و میزان نور شناسایی شده، روشن و خاموش شوند.

کنترل روشنایی سفارشی، برخلاف LED های سنتی، چراغ های هوشمند چندین گزینه برای تنظیم روشنایی، تن و حتی رنگ دارند. شما می توانید برای هر موقعیتی، نورپردازی مد نظر خود را تنظیم کنید.

روشنایی هوشمند با استفاده از جدیدترین LED ها کار می کند. این جایگزین‌ها حدود 25 تا 80 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای سنتی مصرف می‌کنند. آنها همچنین بین سه تا بیست و پنج برابر بیشتر عمر می کنند.

آیا می توانم سیستم روشنایی هوشمند خود را ارتقا داد؟

اگر از قبل لامپ ها و سوئیچ های هوشمند دارید، می توانید به راحتی آن را ارتقاء دهید. برندهای بزرگ به طور مداوم سیستم های خود را با فناوری های پیشرفته بهبود می بخشند.

می توانید با تعویض صفحه کنترل یا صفحه کلید خود با صفحه نمایش لمسی پاسخگوتر، روشنایی هوشمند خود را مدرن کنید.