فهرست مطالب

شیشه سه جداره یا پنجره سه جداره چیست؟حتما تا کنون از نزدیک، پنجره های دو جداره که علاوه بر زیبایی و تنوع، عایق صوت و حرارت هستند را از نزدیک مشاهده کرده اید. جالب است بدانید که می توان عایق بندی بیشتری را هم به این پنجره ها و شیشه ها اضافه کرد که این روزها شاهد این هستیم که پنجره های سه جداره نیز روانه بازار شده اند. با این که استفاده از این نوع شیشه ها چندان رواج پیدا نکرده، اما در آینده ای نه چندان دور جای شیشه های دو جداره را خواهند گرفت. به همین خاطر در این مقاله به بررسی جزئیات شیشه سه جداره یا پنجره سه جداره خواهیم پرداخت.

پنجره سه جداره چیست؟

پنجره سه جداره از سه شیشه تک جداره تشکیل می شود که به وسیله دو اسپیسر (جدا کننده) از هم جدا می شوند، در واقع، این شیشه ها، پنجره های دو جداره UPVC هستند که یک شیشه اضافه تر دارند. فضای ما بین اسپیسرها از گاز آرگون یا کریپتون با فشار هوای بیرون پر می شود تا میزان عایق بندی در برابر صوت و حرارت افزایش پیدا کند. این پنجره ها اولین بار در سوئد معرفی شدند و این روزها در بسیاری از پروژه های در حال اجرا در آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار می گیرند.

What is triple-glazed glass or triple-glazed window?

برای نصب این شیشه ها به پروفیل های ضخیم تری نیاز است و استفاده از این نوع شیشه در مناطقی که سر و صدای زیادی وجود دارد و هوا سردتر است، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است و این گونه می توان گفت که پنجره های سه جداره، راه حلی برای کنترل سر و صدا در محیط های صنعتی به حساب می آیند. بهبود عایق صدا در پنجره های سه جداره، 7 درصد است و در صورتی که نصب شیشه به درستی انجام شود، میزان عایق تا 5 برابر افزایش خواهد یافت، به گونه ای که هیچ گونه سر و صدایی از بیرون شنیده نخواهد شد.

مشخصات و مزایای پنجره سه جداره

از جمله مزایای نصب پنجره سه جداره در ساختمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· دوام بیشتر نسبت به شیشه های قدیمی

· مقاوم در برابر تراکم و بهبود کاهش انتقال سر و صدا

· صرفه جوی بیشتر در مصرف انرژی

· امنیت بالا در برابر عوامل خارجی

· امکان نصب پنجره با فریم های تو خالی و کاهش هزینه ها

· کاهش گرما زدگی

· مقاوم در برابر ضربه و شکستگی

اما در مقابل این را هم باید در نظر داشته باشید که اگر عایق دیوارها مناسب نباشد، استفاده از این نوع پنجره چندان موثر نخواهد بود. از طرفی، این شیشه ها از پنجره های دو جداره گران تر هستند و محدویتی هایی برای عرض لنگه در باز شوی پنجره نیز وجود دارد.

ورزن پنجره سه جداره

این پنجره ها وزن بالایی دارند که همین مورد باعث می شود تا مراحل نصب شان کمی سخت از دیگر انواع شیشه ها باشد. بالا بودن وزن این شیشه ها می تواند بر افزایش وزن ساختمان تاثیر بگذارد، اما هیچ شکی در خصوص کیفیت آن ها وجود ندارد و هم چنان می توان گفت که جایگزین بسیار خوبی برای شیشه ها و پنجره های قدیمی هستند.

قیمت پنجره سه جداره

قیمت پنجره دو جداره به عواملی از قبیل میزان ضخامت پروفیل، برند سازنده پنجره، کیفیت ابزار آلات، ابعاد پنجره، نوع گاز، نوع باز شدن پنجره و غیره بستگی دارد و به طور کلی، هزینه خرید و نصب این پنجره ها از پنجره های دو جداره بیشتر است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نصب و هزینه های استفاده از این نوع پنجره ها، با کارشناسان ما در اسمارت ویو تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید(شیشه هوشمند)

(شیشه هوشمند SPD)