فهرست مطالب

استخر شیشه ای همان طور که از نامش پیداست، استخری است که در ساخت آن از شیشه استفاده می شود و یک یا چند طرف دیواره یا حتی سقف و کف استخر هم می تواند شیشه ای باشد. طراحی این استخرها به گونه ای است که زیبایی بسیاری را به همراه دارد و تجربه متفاوتی را از شنا کردن برای شما به همراه خواهند داشت. نکته قابل توجه اینجاست که شیشه ای که انتخاب می شود، باید کیفیت مرغوبی داشته باشد و به همین خاطر است که از شیشه های سکوریت و لمینت استفاده می شود. برای ساخت استخرهای شیشه ای می توان از شیشه های نسل جدید یعنی شیشه های هوشمند استفاده کرد. اما مزیت استفاده از شیشه هوشمند در استخر شیشه ای

چیست؟

 

نوع شیشه در استخر شیشه ای

از آن جایی که انتخاب نوع شیشه در این نوع استخرها، عامل اصلی در ماندگاری استخر است، نوع مناسبی برای آن باید تعیین شود. ضخامت شیشه استفاده شده نباید کمتر از پنجاه میلی متر باشد که البته این میزان با توجه به ابعاد و اندازه استخر متفاوت خواهد بود. شیشه های سکوریت و لمینت بهترین نوع شیشه هستند که می توان برای ساخت این استخرها از آن ها استفاده کرد که مقاومت و امنیت بسیار بالایی را به همراه دارند و نشکن هستند.

شیشه هوشمند در استخر شیشه ای

بکارگیری شیشه هوشمند در استخر شیشه ای

شیشه هوشمند نسل جدیدی از شیشه است که دارای قابلیت تغییر حالت از شفاف به مات و بالعکس می باشد. یکی از موضوعاتی که هنگام استفاده از این استخرها مطرح می شود، حریم خصوصی است و ممکن است برخی افراد دوست نداشته باشند که دیده شوند. راه کار جالب این است که شما از شیشه های هوشمند برای استخرتان استفاده کنید تا هر زمان که خواستید بتوانید آن را به حالت مات در بیاورید و جلوی دید از بیرون را بگیرید.
خوشبختانه، شیشه های هوشمند سکوریتی و لمینتی هم در بازار موجود هستند و شما می توانید ابعاد و اندازه دلخواه تان را از طریق تماس با همکاران ما در اسمارت ویو سفارش بدهید. شیشه های لمینت شده، دارای دو لایه شیشه سکوریت هستند که طلق ما بین آن ها قرار می گیرد و هم چنین دارای لایه پلاستیکی PVB هستند که عایق صدا و حرارت است، از شیشه در برابر شکستن محافظت می کند و جلوی ورود امواج مضر خورشید را هم می گیرد. این نکته را در نظر داشته بشید که شیشه لمینت به تنهایی تغییری در میزان دید ایحاد نمی کند و اگر می خواهید دید استخر محدود شود، می توانید از شیشه های هوشمند در یک یا چند دیواره استفاده کنید.

ساخت استخر شیشه ای

برای ساخت این نوع استخرها نیاز است که ابتدا طراحی اولیه انجام شود و بعد از آن نوبت به گود برداری و تهیه بستر مناسب برای استخر می رسد. تاسیسات و تجهیزاتی مانند لوله کشی، سیم کشی یا عایق کاری ها انجام و سپس شیشه ها نصب می شوند. برای ساخت این استخرها می توان از شیشه های تاشو و هوشمند هم استفاده کرد که این شیشه ها در اطراف استخر نصب می شوند که می توانید هر زمان که بخواهید آن را جمع کنید و در فصل تابستان از آن استفاده کنید تا هیچ نوع حرارت و گرمایی به داخل استخر راه پیدا نکند.

هزینه استخر شیشه ای

هزینه ساخت و اجرای استخر شیشه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله طراحی استخر، مساحت و ابعاد و اندازه های استخر، میزان شیشه ای که باید استفاده شود و هم چنین هوشمند بودن شیشه ها که هزینه نهایی بر اساس هر متر مربع تعیین می شود و از آن جایی که نوع شیشه به کار رفته از شیشه های معمولی گران تر است، انتظار می رود که هزینه های نهایی بیشتر از ساخت یک استخر معمولی تمام شود.

 

بیشتر بخوانید(شیشه ی هوشمند در معماری)