فهرست مطالب

شیشه هوشمند ماشین

شیشه هوشمند ماشین چه مزایایی دارد؟ فناوری شیشه هوشمند چیست؟ وقتی صحبت از نوآوری‌های خودرو می‌شود، هیجان‌انگیزترین مباحث معمولاً بر مفاهیم هوشمند سازی شیشه خودرو تمرکز می‌کنند. شیشه‌های هوشمند یا قابل تعویض در حال حاضر فقط برای خودروهای لوکس تولید می‌شوند و  به زودی در بازار عمومی خودرو رایج خواهد شد. با مزایایی از حریم خصوصی گرفته تا ایمنی و سرگرمی، شیشه هوشمند ماشین یک نوآوری است که افراد از آن استقبال می کنند.

 تنظیم رنگ شیشه با شیشه هوشمند

شیشه هوشمند ماشین از SPD استفاده می‌کند که یک ماده رنگی برای ایجاد سایه است. 99 درصد نور را مسدود می کند و در عین حال شفافیت مورد نیاز راننده برای کارکرد ایمن خودرو را حفظ می کند. شیشه هوشمند ماشین، چند مزیت عمده دارد، حتی با عینک آفتابی و آفتاب‌گیر، رانندگی با نور خورشید بسیار خطرناک است و این ویژگی اثر کورکننده نور خورشید را کاهش می‌دهد. با مسدود کردن گرما در یک روز تابستان، مصرف AC را به حداقل می‌رساند، بنابراین باعث صرفه‌جویی در هزینه پمپ می‌شود و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

صنعت هوشمند

شیشه هوشمند خود تمیز شونده

ایمن نگه داشتن رانندگان و سرگرمی مسافران با شیشه هوشمند ماشین

برداشتن چشم از جاده برای بررسی پیامک ها، سطح سوخت، سرعت یا حتی دما می تواند خطرناک باشد. به عنوان یک راه حل، شیشه هوشمند این توانایی را دارد که همه این اطلاعات و موارد دیگر مانند علائم راهنمایی و رانندگی و هشدارها را بر روی شیشه جلویی نمایش دهد. در پنجره‌های  هوشمند سطح 4 و 5، مسافران می‌توانند محتوای سرگرمی مانند فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی را در کنار شیشه جلو تماشا کنند. سازندگان وسایل نقلیه لوکس با پیاده سازی این ویژگی پیشرفته در خودروهای برتر خود آزمایشات بسیاری انجام داده اند. با این حال، همانطور که می‌دانیم، فناوری سریع‌تر از همیشه در حال پیشرفت است زیرا شرکت‌های بیشتری برای پیشرفت صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

کاربردهای شیشه هوشمند ماشین چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، تولید کنندگان خودرو در حال حاضر از شیشه هوشمند در خودروهای لوکس استفاده می کنند. اما این برنامه ها به وسایل نقلیه استاندارد بیشتری گسترش می یابد تا مصرف کنندگان بتوانند از این فناوری باورنکردنی بهره مند شوند.

ویژگی های ایمنی همراه با تکنولوژی ساخت شیشه هوشمند ماشین

رانندگی حواس پرت یکی از نگرانی های اصلی در سراسر جهان بوده است. شیشه‌های هوشمند می‌توانند چیزهای خاصی مانند سطح سوخت، هشدارها، سرعت و حتی پیام‌های متنی را روی شیشه جلو بفرستند، بنابراین به رانندگان این امکان را می‌دهند که چشم‌های خود را بیشتر روی جاده متمرکز کنند.

برخی از این ویژگی ها مانند اخطارها در آینه های جانبی نیز ظاهر خواهند شد. در واقع، این توسعه یک ویژگی فعلی در برخی خودروها است، که در آن آینه‌های جانبی چشمک می‌زنند یا زمانی که خودروی دیگری خیلی نزدیک به کنار خودرو نزدیک می‌شود، خودرو به رانندگان هشدار می‌دهد.

تصویر-شیشه-هوشمند-ماشین-8484

همچنین شیشه هوشمند ماشین می تواند بر ایمنی پوست تمرکز کند. جای تعجب نیست که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش باعث آسیب بالقوه شدید پوست می شود. اما به لطف شیشه‌های هوشمند، رانندگان و مسافران می‌توانند تا حد زیادی از قرار گرفتن در معرض آن‌ها بکاهند و خطرشان را کاهش دهند.

به عنوان مثال، جریان الکتریکی می تواند از لایه شیشه ای هوشمند عبور کند تا رنگ آمیزی روی پنجره ها، شیشه جلوها و سانروف ها را تنظیم کند. این رنگ‌آمیزی بیش از 99 درصد از اشعه‌های مضر خورشید را مسدود می‌کند، اما همچنان به اندازه‌ای شفاف است که رانندگان به وضوح و ایمن آن را ببینند.

به طور خلاصه، کاربرد شیشه های هوشمند بیشتر در وسایل نقلیه به معنای رانندگی ایمن تر با احساس لوکس تر است. با گسترده‌تر و مقرون به صرفه‌تر شدن این فناوری برای استفاده در خودروهای استاندارد، احتمالاً مصرف‌کنندگان خودروهای مجهز به شیشه هوشمند بیشتری را در نمایندگی‌ها و جاده‌ها مشاهده خواهید کرد.

علیرغم نوآوری هایی که در صنعت شیشه خودرو به وجود آمده است، و صرف نظر از اینکه شیشه هوشمند ممکن است همه ما را به کجا برساند، شیشه خودرو همچنان می تواند آسیب ببیند. هر مشکلی که دارید، با کارشناسان ما در اسمارت ویو تماس بگیرید. تکنسین های بسیار با تجربه ما آموزش دیده و دارای گواهینامه هستند و اطمینان می دهند که ما می توانیم هر یک از نیازهای شیشه اتومبیل شما را برطرف کنیم.