فهرست مطالب

طراحی فضای سبز

فضای سبز حس زیبایی به ملک می بخشد. چه یک منطقه مسکونی و چه یک مجتمع تجاری، فضای سبز همیشه مرکز توجه است. طراحی مناسب فضای سبز با توجه به شرایط آب و هوای ما به ویژه در چند سال گذشته اهمیت پیدا کرده است. محوطه سازی علاوه بر زیباسازی حیاط، ایجاد مکانی برای استراحت و سرگرمی به آلودگی هوا هم کمک می کند.

اهمیت طراحی فضای سبز

در این مقاله میخواهیم اهمیت محوطه سازی و فضای سبز را در زندگی مدرن بررسی کنیم. با این حال که اکثر مردم از مزایای طراحی فضای را اطلاع دارند،باز هم ممکن در رابطه با طراحی فضای سبز حرفه ای در داخل و اطراف خانه خود ابهام داشته باشند. ما معتقدیم که فضای سبز چه در یک خانه یا ساختمانی و چه در یک مجتمع تجاری یکی از مهمترین بخش هاست. تفاوتی ندارد میخواهید طراحی و ساخت فضای سبز را انجام دهید یا فقط به یک بازسازی جزئی فضای موجود نیاز داشته باشید، طراحی محوطه و فضای سبز شما باید سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. کار با یک طراح فضای سبز با تجربه بسیار مهم است.

تصویر-طراحی-فضای-سبز-8545

فضای سبز و بهبود سلامت روان

طبق تحقیقات انجام شده به طور قطعی مشخص شده است که بودن در طبیعت برای سلامت روان افراد مفید است. بودن در فضای سبز  باعث بهبود حافظه ی انسان شود و همینطور استرس را کاهش دهد و در نتیجه احساس شادی در انسان را تقویت کند. طبیعت به قدری قدرتمند است که چیزی به کوچکی یک درخت یا حتی یک گیاه آپارتمانی می تواند سلامت روان را بهبود بخشد. در دنیای امروز ما، با توجه به افزایش شهرنشینی بحران سلامت روان وجود دارد. زمانی که حتی یک گیاه اپارتمانی میتواند تاثیر داشته باشد، طراحی فضای سبز و محوطه سازی حرفه ای می تواند نقش مهمی در درمان داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

طراحی فضای سبز و محوطه سازی به یک منطقه یا ساختمان ارزش می بخشد

طراحی فضای سبز و محوطه سازی نه تنها برای محیط زیست و سلامت روان افراد مفید است. همچنین به یک منطقه ارزش می افزاید. بر کسی پوشیده نیست که وقتی شخصی خانه خود را می فروشد، محوطه سازی او بر قیمت درخواستی تأثیر می گذارد. در شهرها پارک ها و فضاهای سبز زیبا باعث جذب گردشگران و بازدیدکنندگان می شود. محوطه سازی و طراحی فضای سبز اصولی همچنین افرادی که در خانه ها و مناطق اطراف هستند را تشویق می کند تا زمان بیشتری از اوقات فراغت خود در محوطه و فضای سبز سپری کنند.

محوطه سازی و طراحی فضای سبز به خوبی از خانه ها و ساختمان ها محافظت می کند

وجود درختان و فضای سبز باعث پاکیزگی هوای اطراف ساختمان میشود اما در صورتی که طراحی فضا و محوطه ساختمان اصولی انجام شده باشد زیرا با انتخاب غیر اصولی گیاهان و فضای سبز ساختمان، محل قرار گیری گل ها، درختان و غیره ریشه درختان و گیاهان می تواند به شالوده خانه آسیب برساند و وارد لوله کشی شود. رشد بیش از حد شاخه ها نیز می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود. بنابراین حتما با یک طراح فضای سبز حرفه ای در این مورد مشورت کنید.