فهرست مطالب

طراحی و اجرای نما و محوطه

منظور از طراحی و اجرای نما و محوطه چیست؟ نمای ساختمان یکی از مهمترین قسمت های ساختمان است که می تواند در نگاه اول با کاربر و مخاطبان آن ارتباط برقرار کند. بنابراین ، طراحی نما و محوطه یکی از مهمترین مراحل در طراحی یک ساختمان است و باید توسط یک تیم حرفه ای انجام شود. باید بدانید که یک طراحی و اجرای جذاب و با کیفیت در ظاهر ساختمان شما می تواند یک اثر مهم و به یاد ماندنی را در ذهن بیننده برانگیزد ، بنابراین برای طراحی یک نمای زیبا ، باید به عوامل مهم توجه کنید.

استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم:

نمای ساختمان پوسته بصری یک ساختمان است. اگر به دلیل صرفه جویی در هزینه از مواد کم کیفیت و درجه 3 در نمای ساختمان استفاده می کنید ، در آینده برای فروش ساختمان با مشکلات بسیاری روبرو خواهید شد زیرا بسیاری از خریداران کیفیت یک ساختمان را بر اساس نمای آن ساختمان میسنجند و اگر نمای ساختمان مناسب نباشد حتی به موقعیت آن هم توجه نمی کنند. طراحی نما غیر حرفه ای نشانه ای از کیفیت پایین کل ساختمان محسوب می شود ، بنابراین بهتر است از مواد با کیفیت در اجرا و طراحی نمای ساختمان استفاده کنید.

تصویر-طراحی-و-اجرای-نما-و-محوطه-5462

ترکیب مواد مختلف در طراحی نمای ساختمان:

یکی از مهمترین نکاتی که در اجرا و طراحی نمای ساختمان باعث جلب توجه خریدار یا کارفرما میشود دانش طراح ساختمان در ترکیب مواد مختلف است هرچه همخوانی موادی که در اجرای طراحی نمای ساختمان به کار رفته بیشتر باشد منظره و نمای ساختمان جذاب تر میشود. کیفیت و مواد مورد استفاده در نمای ساختمان می تواند تا حد زیادی بر زیبایی آن تأثیر بگذارد. در طراحی نمای ساختمان ، هم انواع رنگ ها و هم انواع بافت ها بسیار مهم هستند که حتی کمک می کنند کیفیت مواد استفاده شده بیشتر به چشم بیاد.

رعایت نسبت رنگ در نمای ساختمان:

رنگ یکی از برجسته ترین ویژگی های بصری نمای ساختمان است و اگر به درستی انتخاب نشده باشد ، می تواند حتی کیفیت بصری بهترین طراحی ها را با بهترین مواد از بین ببرد ، بنابراین رنگ مناسب باعث می شود نمای یک ساختمان جذاب باشد. قبل از اجرای طراحی می توان نسبت های رنگ را با کمک نرم افزار طراحی سه بعدی اندازه گیری کرد و با توجه به سلیقه کارفرما به اجرای طراحی نمای ساختمان پرداخت.

سادگی و قابل درک بودن نمای ساختمان:

مهمترین اصل در طراحی نمای ساختمان سادگی و قابل درک بودن است. اگر از انواع مختلفی از مواد در طراحی نمای ساختمان استفاده می کنید ، سادگی و قابل درک بودن نمای ساختمان را کاهش می دهید ، بنابراین بهتر است از یک نقوش در تمام قسمت های نمای استفاده کنید ولی در عین حال باید توجه کنید که با استفاده از یک یا دو عنصر شاخص یکنواختی بصری نمای ساختمان را هم کاهش دهید. استفاده از بسیاری از عناصر در طراحی ، نمای را شلوغ و نامفهوم می کند و زیبایی نمای ساختمان را تحت الشعاع قرار می دهد. هرچه طراحی نمای ساختمان ساده تر باشد ، المان های مورد استفاده تاثیر بهتری بر کیفیت بصری می گذارد.

بیشتر بخوانید:

طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی فضای سبز