فهرست مطالب

مزایای استفاده از شیشه هوشمند در خانه

مزایای استفاده از شیشه هوشمند در خانه چیست؟ خیلی از افراد به هوشمند سازی منازل خود هستند، استفاده از شیشه هوشمند یکی از ابتدایی ترین اقدامات برای داشتن یک خانه ی هوشمند است. حتی اگر از شیشه هوشمند در منازل خود استفاده نکرده باشید، اکثر شما باید در جایی از زندگی روزمره خود با شیشه هوشمند روبرو شده باشید. اگرچه شیشه به طور گسترده در پنجره ها و درها استفاده می شود، چه در خانه، دفتر کار یا یک رستوران، شیشه هوشمند چیزی است که امروزه بسیار کاربرد دارد.

این به دلیل توانایی منحصر به فرد آن در تغییر شفافیت شیشه با جابجایی بین شفاف و مات تنها با یک دکمه است. شیشه‌های هوشمند که شیشه‌های الکتروکرومیک نیز نامیده می‌شوند، راحتی باورنکردنی را به ارمغان می‌آورند، کارکرد آن ساده است و همچنین دارای مزایای زیست‌محیطی فراوانی است. در اینجا به برخی از مهم ترین مزایای استفاده از شیشه هوشمند در خانه می پردازیم.

مزایای استفاده از شیشه هوشمند در خانه کدامند؟

به حفظ حریم خصوصی کمک می کند

یکی از مزایای عمده شیشه هوشمند، حریم خصوصی آنی است که به کاربر اعطا می کند. به محض اینکه برق به شیشه می رسد، شیشه از شفاف به نیمه شفاف تبدیل می شود و کنترل فوری و دقیق حریم خصوصی را ایجاد می کند. علاوه بر این، آنها همچنین ضد صدا هستند و به کاهش سطح سر و صدا به طور قابل توجهی کمک می کنند که به کاهش سطح استرس کمک زیادی می کند.

تصویر-مزایای-استفاده-از-شیشه-هوشمند-در-خانه-9322

کاهش تابش خیره کننده

از دیگر مزایای استفاده از شیشه هوشمند در خانه، کاهش تابش خیره کننده است. شیشه های هوشمند به کاهش فشار روی چشم‌ها کمک می‌کنند زیرا نور به جای انعکاس آن بر روی چشم‌های بیننده، توسط شیشه جذب می‌شود.

اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند

برخلاف شیشه‌های سنتی، شیشه های هوشمند دارای ویژگی‌های نوری داخلی استثنایی هستند که تقریباً 99.5 درصد از اشعه‌های مضر خورشید را بدون نیاز به فعال کردن مسدود و منحرف می‌کنند. این نه تنها به محافظت از افراد کمک می‌کند، بلکه به جلوگیری از تغییر رنگ وسایل منزل نیز که به دلیل قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه‌های خطرناک UV تغییر رنگ می دهند، کمک می کند.  

بیشتر بخوانید:

هزینه هوشمند سازی ساختمان

صنعت هوشمند

ذخیره انرژی

ذخیره انرژی از دیگر مزایای استفاده از شیشه هوشمند در خانه است. به دلیل جذب نور و گرما، به صرفه جویی در قبوض عظیم برق کمک می کند، زیرا به خنک نگه داشتن خانه کمک می کند و در غیر این صورت هزینه زیادی را برای تهویه مطبوع صرف می کند. به طور مشابه در زمستان ها، چون سرما و رطوبت را دور نگه می دارند و از خروج هوای گرم جلوگیری می کنند، در نهایت از برق کمتری استفاده می کنید که تأثیر مثبتی بر صورت حساب های انرژی شما دارد.

تمیز کردن آسان از مزایای استفاده از شیشه هوشمند در خانه

برخلاف پنجره‌های سنتی که تمیز کردن و نگهداری منظم را الزامی می‌کنند، پنجره‌های هوشمند بدون گرد و غبار هستند و فقط گاهی اوقات باید پاک شوند. علاوه بر این، دیگر نیازی به استفاده از پرده ها برای پوشاندن پنجره ها ندارید، زیرا می توانید سطح حریم خصوصی مورد نظر خود را از طریق کنترل های واقعی پنجره کنترل کنید.

شما می توانید جهت اطلاع از کنترل شیشه هوشمند با فناوری هوشمند به این لینک بروید.

دوام بالای شیشه های هوشمند

شیشه هوشمند از مواد بسیار محکم و باکیفیت ساخته شده است که آن را بسیار مقاوم و ماندگار می کند. این باعث دوام و انعطاف پذیری طولانی آنها می شود و بعید است که مجبور شوید دوباره شیشه پنجره خود را عوض کنید.

اگر شما هم به دنبال استفاده از این مزایای استفاده از شیشه هوشمند در خانه خود هستید می توانید همین حالا برای سفارش شیشه هوشمند با اسمارت ویو تماس بگیرید.