فهرست مطالب

مزایای بیمارستان هوشمند چیست؟

مزایای بیمارستان هوشمند چیست؟ فناوری‌های هوشمند فقط برای فضاهای اداری و خانه‌ها نیستند. راه‌حل‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا در حال یافتن تعداد زیادی کاربرد مفید در بیمارستان‌ها و سایر مراکز مراقبت‌های بهداشتی هستند. با توجه به اندازه و پیچیدگی بیمارستان‌ها، به راحتی می‌توان فهمید که چرا، هوشمند سازی بیمارستان فرآیندها را ساده ‌تر می‌کند، کارایی ایجاد می‌کند و تعدادی از مزایای غیرمنتظره دیگر را ارائه می‌دهد. بیایید بررسی کنیم که مزایای بیمارستان هوشمند چیست؟

بیمارستان هوشمند چیست؟

بیمارستان‌های هوشمند دارایی‌های فیزیکی را با استفاده از فناوری‌های بی‌سیم مانند بلوتوث، به شبکه متصل می‌کنند. این مزیت ها، به دست آوردن بینشی در مورد مکان و وضعیت دارایی ها و مدیریت آنها از راه دور را می دهد.

هوشمند سازی بیمارستان معمولاً با چسباندن یک برچسب به یک دستگاه یا ماشین پزشکی انجام می شود.

دیجیتالی شدن مکان‌های فیزیکی به ذینفعان بینشی در مورد مواردی، مانند گردش کار، استفاده از دارایی، مراقبت از بیمار و کارایی کلی عملیاتی می‌دهد. بیمارستان‌های هوشمند می‌توانند فرآیندهای بالینی، سیاست‌های مراقبت از بیمار و مدیریت کلی تسهیلات را بر اساس داده‌های موجود از ردیابی موقعیت فیزیکی افراد و دارایی‌ها تطبیق دهند.

تصویر-مزایای-بیمارستان-هوشمند-چیست؟-0934

درست مانند همتایان خود در ساختمان‌های اداری، بیمارستان‌ها با استفاده از قدرت داده‌های مکان واقعی هوشمند می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

هوشمند سازی پنجره ها

شیشه هوشمند به عنوان پرده ویدیو پروژکشن

چالش های رایج در بیمارستان ها؟

قبل از اینکه عمیق‌تر به راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط امکانات هوشمند و مجهز به اینترنت اشیا بپردازیم، بیایید به مشکلات اصلی آنها نگاه کنیم. صنعت مراقبت های بهداشتی به دلیل ماهیت منحصر به فرد خود با چالش های خاصی مواجه است که نحوه عملکرد آن را پیچیده می کند.

مزایای بیمارستان هوشمند چیست؟

مزایای یک تحول هوشمند در بیمارستان ها چیست؟در اینجا برخی از زمینه های اصلی عملیات بیمارستانی که بلافاصله توسط راه حل های هوشمند ارتقا می یابند، آورده شده است.

شما می توانید جهت اطلاع از سیستم اطفای حریق هوشمند به این لینک بروید.

مدیریت تجهیزات پزشکی

جست‌وجوی برخی تجهیزات یا دستگاه‌ها، منبع دائمی اتلاف وقت و نیروی انسانی در مراکز درمانی است. نیاز به صرف زمان زیاد برای جستجوی دستگاهی که تمیز و آماده استفاده است، اغلب شکایت کارکنان و نگرانی مدیریت به دلایل واضح است. با هوشمند سازی بیمارستان، زمانی برای مدیریت تجهیزات پزشکی صرف نمی‌شود.

ماهیت کارایی گردش کار این است که ابزارهای مناسب در زمان مورد نیاز در دسترس باشند.

ردیابی دارایی ابزاری قدرتمند برای مدیریت مؤثرتر دستگاه های پزشکی است و زمان صرف شده برای جستجوی تجهیزات مورد نیاز کارکنان را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

ایمنی و اجبار کارکنان از مزایای بیمارستان هوشمند

کارکنان مراقبت های بهداشتی به دلیل فضای پر استرس که اغلب توسط بیماران پرخاشگر، اعضای خانواده بیمار یا دیگران ایجاد می شود، با تهدیدات منحصر به فردی برای ایمنی خود مواجه هستند. پرستاران به طور پیوسته در میان مشاغل مورد تهاجم در هر صنعتی قرار می گیرند.

نگهبانان امنیتی در این مواقع نقش دارند، اما تشخیص و پاسخ فوری به موارد اجباری کارکنان در هر اتاق در چنین تأسیساتی برای آنها غیرممکن است. تسهیلات مراقبت‌های بهداشتی به یک راه‌حل زمان واقعی نیاز دارند که در لحظه خارج شدن وضعیت از کنترل، به طرف‌های مربوطه هشدار دهد.

راه‌حل‌های ردیابی موقعیت مکانی بی‌درنگ، با شناسایی فوری محل دقیق کارمند تحت فشار، واکنش فوری در مواقع اضطراری امنیتی را ممکن می‌سازد. این فناوری می‌تواند برای فعال کردن اعلان‌های قابل تنظیم از طریق آلارم‌ها و هشدارهای دیداری و شنیداری، که به یک سیستم  مرکزی یا دستگاه تلفن همراه بی‌سیم هدایت می‌شوند، استفاده شود.

راه یابی داخلی

به طور سنتی، بیمارستان ها و سایر دفاتر بزرگ مراقبت های بهداشتی از علائم فیزیکی، نقشه های کاغذی و حتی یک میز کمک ساده برای هدایت بیماران و خانواده هایشان استفاده می کردند. اکنون، با راه‌حل‌های دیجیتال مبتنی بر داده‌های مکان و دسترسی آسان به برنامه‌های مجهز به بلوتوث و اینترنت، بیمارستان‌های متصل می‌توانند نقشه‌های همز‌مان و حتی مسیرهای گام به گام را ارائه دهند.

این ها تنها بخشی از مزایای هوشمند سازی بیمارستان ها است، مزایا بسیار زیاد است و نتایج از همان لحظه، شروع به کار می شوند.

تحول مراقبت از بیمار از مزایای بیمارستان هوشمند

امروزه بیمارستان‌ها با استقبال از پیشرفت‌های تکنولوژی برای کمک به بهبود مراقبت از بیمار، تحول دیجیتالی را پشت سر می‌گذارند. در حالی که بسیاری از راه‌حل‌های نقطه پایانی که بیمارستان‌ها به کار می‌گیرند، سطوح جدیدی از دقت و کارایی را برای فرآیندهای بالینی به ارمغان می‌آورند، یکپارچگی در اکوسیستم بیمارستان و تمام نقاط ارائه مراقبت، از ثبت‌نام گرفته تا تصویربرداری، اتاق عمل تا ایستگاه پرستاران، برای هوشمند سازی امکان پذیر است.

بیمارستان‌های هوشمند رویکردی جامع برای نوسازی زیرساخت اتخاذ می‌کنند و دارایی‌های دیجیتال و فیزیکی را در چارچوبی یکپارچه ادغام می‌کنند که جریان‌های کاری و دارایی‌های مختلف بالینی و تجاری موسسه را به هم پیوند می‌دهد. در نتیجه، بیمارستان‌های هوشمند دسترسی گسترده‌ای به داده‌ها در سراسر اکوسیستم سلامت، از بیمارستان به کلینیک تا ارائه‌دهنده و فراتر از آن دارد. اگر هنوز به دنبال پاسخ این سوال که مزایای بیمارستان هوشمند چیست؟ می باشید با اسمارت ویو تماس بگیرید.