فهرست مطالب

هر چه در پنجره هوشمند اتفاق می افتد، در حدود دو دهه قبل، مقاله ای در شیکاگو تریبون با عنوان «هر چه در پنجره هوشمند اتفاق می افتد» چاپ شد. امروزه این وعده که برخی شیشه ها می تواند از حالت کاملا مات به حالت شفاف تبدیل شود، به حقیقت پیوسته و به شکل وسیعی به کار گرفته می شود. این شیشه های هوشمند قابل تعویض نه تنها میزان حریم خصوصی، نور و گرمای وارد شده به فضای محیط را کنترل می کند، بلکه می تواند به عنوان یک سطح ایده آل برای صفحه نمایش خانه های مسکونی، ادارات، مغازه ها و شرکت های معتبر مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، در جامعه طراحان و معماران ساختمانی هنوز کاربرد های مختلف این فناوری و تکنولوژی روز دنیا مورد غفلت قرار گرفته است.

هر چه در پنجره هوشمند اتفاق می افتد

سه نوع اصلی شیشه هوشمند:

سه نوع اصلی شیشه هوشمند در بازار وجود دارد: شیشه هوشمند الکتروکرومیک، شیشه هوشمند ترموکرومیک و شیشه های هوشمند فتوکرومیک. در میان آنها، شیشه های هوشمند الکتروکرومیک به چندین دسته تقسیم می شوند که یکی از مهم ترین انواع آن شیشه های هوشمند کریستال مایع (PDLC)است. در میان انواع مختلف این شیشه ها تنها از شیشه های هوشمند با تکنولوژی کریستال مایع می توان به عنوان پرده نمایشگر استفاده نمود.

از لحاظ تاریخی، توسعه تکنولوژی مبتنی بر شیشه های هوشمند کریستال مایع از تحقیقات گسترده بر روی فیلم های کامپوزیتی متشکل از کریستال های مایع و پلیمرها به وجود آمده است. این پژوهش ها که موضوع هیجان انگیزی برای بیش از یک دهه از اواسط 1980 تا اواسط دهه 1990 بود، توجه شرکت های برجسته، استارت آپ ها و گروه های متعدد دانشگاهی را جلب نمود. این تکنولوژی در دوران های متعدد با نام های مختلفی مانند NCAP، PDLC، PNLC، ژل کریستال مایع و … معرفی شد.

انواع مختلف شیشه های هوشمند:

انواع مختلف این تکنولوژی بر اساس موضوع مشترک مولکول های کریستال مایع پخش شده در یک شبکه پلیمری استوار است. خواص نوری سلول به جهت دهی مولکول های کریستال های مایع در بستر پلیمری بستگی داشته، که این جهت دهی توسط تعادل نیروهای اعمالی توسط پیوند های زنجیره های پلیمری و میدان الکتریکی اعمال شده، مشخص می شود. تمام این نوع شیشه ها می توانند به حالت مات، شفاف و یا نیمه شفاف در آیند. بیش از 1000 مقاله و اختراعات فنی در طول تاریخ از این نوع مواد در کاربرد های متفاوت منتشر شده است.

از دو روش مختلف برای تهیه این ترکیبات استفاده می شود. در روش اول از محلول تک فاز کریستال مایع و پیش ماده پلیمری استفاده می شود که به ترکیب دو فازی جداگانه شامل یک فاز پلیمر و یک فاز کریستال مایع منجر می شود. در روش دوم از فوتو-پلیمریزاسیون مونومرهای واکنشی و الیگومرها که روشی به شدت محبوب است استفاده می شود. اکثریت قریب به اتفاق گروه هایی که بر روی تکنولوژی پراکندگی کریستال مایع در ماتریس پلیمری در شیشه های هوشمند کار می کنند، از روش های فوتو-پلیمریزاسیون برای تهیه نمونه های خود استفاده می کنند.

راز تبدیل:

راز تبدیل یک شیشه در ظاهر مات به شیشه شفاف و درخشنده در کریستال های مایع مستتر شده در ماتریس پلیمری نهفته است. مولکول های کریستال مایع که به شکل تصادفی در ماتریس پلیمری قرار گرفته و از عبور نور جلوگیری می کنند، با اعمال ولتاژ به یک جهت خاص مرتب شده و به عبور نور از میان نظم ایجاد شده کمک می کنند. به همین جهت از جریان الکتریسیته به عنوان عامل مات و شفاف شدن شیشه های هوشمند با تکنولوژی کریستال مایع (PDLC) نام برده می شود. با کنترل ولتاژ اعمالی به این شیشه های هوشمند می توان خواص و جهت دهی مولکول های کریستال مایع پخش شده در زنجیره های پلیمری را کنترل نموده و میزان شفافیت این نوع شیشه ها را تغییر داد. به همین جهت از دیمر برای تنظیم میزان شفافیت این نوع شیشه های هوشمند استفاده می کنند.

آزادی طراحی

آینده در اینجاست با فرصت های طراحی بی پایان برای سفارش های مختلف با توجه به قابلیت های متفاوت شیشه های هوشمند Smart View. شما با لمس تنها یک دکمه، حریم خصوصی خود را کنترل نموده و شیشه های هوشمند شما از حالت کاملا مات تا هر میزان شفافیت مورد نیاز شما متغیر خواهند بود. کافی است امتحان کنید.

معماران، طراحان داخلی، صاحبان ملک، این برای شماست. شیشه های هوشمند و لوازم محافظ سفارشی بر اساس مشخصات مورد نیاز شما، آماده نصب می باشد. اندازه، نوع شیشه، ضخامت شیشه، لمینت یا چسبی بودن طلق هوشمند را شما تعریف می کنید. ما آماده ایم که رول های طلق هوشمند را در قالب پکیج کامل به همراه تمام لوازم جانبی به مشتریان عزیز ارایه دهیم.

برند Smart View متعهد به نوآوری و تولید فیلم های هوشمند برای صنایع معماری و ساختمانی است. چشم انداز ما این است که این شرکت پیشرو در ارائه محصولات هوشمند از طریق مشارکت و همکاری هایبا شرکای معتبر تجاری باشد.

تجاری