فهرست مطالب

هوشمند سازی بیمارستان

با هوشمندسازی بیمارستان، تمام فرایند ها در بیمارستان هوشمند از پذیرش گرفته تا تصویربرداری با استفاده از هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، شبکه‌های 5G و سایر فناوری‌های اتصال پیشرفته و به اشتراک‌گذاری امن داده‌ها برای ارائه تجربیات بهتر به بیمار، ساده‌سازی گردش کار و کاهش هزینه‌ها انجام میشود.

تحول در مراقبت از بیمار

امروزه بیمارستان‌ها با استقبال از پیشرفت‌های تکنولوژیک برای کمک به بهبود روند مراقبت از بیمار، تحول دیجیتالی را پشت سر می‌گذارند. در حالی که بسیاری از بیمارستان‌ها به روزترین روش های را به کار می‌گیرند، سطوح جدیدی از دقت و کارایی را برای فرآیندهای بالینی، یکپارچه‌سازی در سراسر اکوسیستم بیمارستان به ارمغان می‌آورند، و تمام نکات ارائه خدمات درمانی – از پذیرش بیمار گرفته تا تصویربرداری، اتاق عمل و ایستگاه پرستاران – برای درک کامل مزایای که هوشمند سازی به ارمغان می آورد بسیار مهم است.

 هوشمند سازی بیمارستان رویکردی جامع برای نوسازی زیرساخت اتخاذ می‌کنند و دارایی‌های دیجیتال و فیزیکی را در چارچوبی یکپارچه ادغام می‌کنند که جریان‌های کاری و دارایی‌های مختلف بالینی و تجاری موسسه را به هم پیوند می‌دهد. در نتیجه، بیمارستان‌های هوشمند دسترسی گسترده‌ای به داده‌ها در سراسر اکوسیستم سلامت، از بیمارستان به کلینیک تا ارائه‌دهنده و فراتر از آن، و همچنین گردش‌های کاری بالینی تسریع‌شده، سفرهای ساده‌تر بیمار، و توانایی به کارگیری نوآوری‌های نجات‌دهنده جدید را در حین عرضه به بازار دریافت می‌کنند.

برای اطلاع از نحوه هوشمند سازی درب همین حالا به این لینک بروید.

تصویر-هوشمند-سازی-بیمارستان-8523

مزایای هوشمند سازی بیمارستان

برای ارائه نوع مراقبت به نحوی که بیماران از موسسات برتر انتظار دارند، بیمارستان‌های هوشمند ادغام یکپارچه فناوری‌ها را برای کمک به ارائه مراقبت‌های بهداشتی امکان‌پذیر می‌کنند.

دسترسی به داده های دقیق در کمترین زمان

حجم داده های تولید شده توسط بیمارستان های هوشمند به بینش های عملی برای اطلاع رسانی و تسریع در تصمیم گیری ها، ارائه مراقبت های شخصی تر و کاهش هزینه ها تبدیل می شود. داده‌های حسگرها و سایر دارایی‌های دیجیتال کاملاً ادغام شده‌اند و امکان مشاهده بهتر در استفاده از منابع و مدیریت بهتر نواسنات وضعیت سلامتی بیمار را فراهم می‌کنند.

امنیت داده سرتاسر

یک رویکرد دفاعی عمیق برای امنیت از به خطر افتادن سیستم جلوگیری می کند و حریم خصوصی بیمار را تضمین می کند و بیمارستان های هوشمند را مطابق با استانداردهای صنعت نگه می دارد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به کاربرد پنجره هوشمند از این صفحه دیدن کنید. 

دسترسی تقریباً واقعی به داده ها

حجم داده های تولید شده توسط بیمارستان های هوشمند به بینش های عملی برای اطلاع رسانی و تسریع در تصمیم گیری ها، ارائه مراقبت های شخصی تر و کاهش هزینه ها تبدیل می شود. بیمارستان‌های هوشمند یکپارچه‌سازی بین فناوری‌ها را برای کمک به ارائه مراقبت‌های بهداشتی امکان‌پذیر می‌سازند.

امنیت داده از مبدا تا مقصد

یک رویکرد دفاعی دقیق برای امنیت که از به خطر افتادن سیستم جلوگیری می کند، حریم خصوصی بیمار را تضمین می کند و بیمارستان های هوشمند را مطابق با استانداردهای صنعت نگه می دارد.

بیشتر بخوانید :

هوشمند سازی پنجره ها

هوشمند سازی ساختمان 

 

مراقبت های پیوسته در سراسر شبکه مراقبت های بهداشتی

ادغام با کلینیک های تخصصی، ارائه دهندگان مراقبت های اولیه و سایر مکان های مراقبت های بهداشتی به بیماران این امکان را می دهد که مراقبت های مناسب را در زمان و مکان مناسب، در هر نقطه از جامعه دریافت کنند. در ذهن بیمار از فرایند درمان و نحوه ی عملکرد بیمارستان هوشمند تجربه خوبی ثبت میشود زیرا که نتیجه ی سودمندی از کارایی عملیاتی، گردش کار خودکار، و اتصال بین سیستم‌ها، دستگاه‌ها، دارایی‌ها، داده‌ها دریافت میکند.

محاسبات دقیق و لحظه ای

در شرایطی که نیاز به بینش سریع و دقیق در مورد داده ها داریم، محاسبات دقیق و لحظه ای که با هوشمندسازی بیمارستان در اختیارمان گذاشته میشود بسیار حیاتی است.از ویژگی های هوشمندسازی بیمارستان این است که به لطف تکنولوژی میتوانیم اطلاعات دقیق و درمانی را با پشتیبانی از از شبکه‌های حساس به زمان که هماهنگی بالایی در داخل و در سراسر شبکه‌های پزشکی و غیره دارند، ادغام و یکپارچه کنیم.

خدمات درمانی از راه دور

بسیاری از بیماران علاقه ای به بستری شدن در بیمارستان ندارند و ترجیح می دهند زمان درمان خود را در خانه بگذرانند. یکی از مزیت های چشمگیر بیمارستان هوشمند این است که از طریق دستگاه های پشتیبانی می توان وضعیت بیماران را با هوشمند سازی بیمارستان از راه دور و خارج از بیمارستان بررسی و مشاهده کرد، با هوشمند سازی بیمارستان هم از شلوغی بیش از حد بیمارستان ها و هم از اتلاف وقت بیماران جلوگیری میشود.

برای اطلاع از نحوه هوشمند سازی مدارس همین حالا به این لینک مراجعه کنید.

هدف هوشمندسازی بیمارستان

اصطلاح بیمارستان هوشمند برای اولین بار در سال 1388 ابداع شد و هدف از هوشمند سازی بیمارستان و ایجاد بیمارستان هوشمند استفاده از آخرین فناوری ها در تمامی بخش ها از جمله: اتاق عمل، اورژانس، ICU، رادیولوژی، داروسازی و … می باشد.

بیمارستان‌های هوشمند، مدلی برای آینده مراقبت‌های بهداشتی، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل را در زیرساخت‌های متصل خود به کار می‌گیرند تا داده‌ها را از دستگاه‌ ها و جریان‌های کاری به بینش‌های عملی تبدیل کنند. این رویکرد مبتنی بر داده، تشخیص سریع‌تر، دقیق‌تر، تصمیم‌گیری آگاهانه‌ تر و مراقبت بهتر از بیمار را ممکن می‌سازد.