فهرست مطالب

شیشه هوشمند الکتروکرومیک در خودروسازی

از شیشه هوشمند الکتروکرومیک می توان در سقف و شیشه های خودروها استفاده کرد که این شیشه ها از پنج لایه مختلف بسیار نازک تشیکل شده اند که رسانای جریان الکتریکی و هدایت کننده یونی هستند. زمانی که بار الکتریکی به شیشه اعمال می شود، یون های لیتیوم از یک لایه به لایه دیگر می رسند و شیشه را به حالت شفاف، نیمه شفاف و یا مات در می آورند. معکوس کردن قطبیت باعث می شود الکترون ها و یون ها به لایه اصلی خود برگردند و شیشه مجدد به حالت شفاف خود در خواهد آمد.
محافظت از خودروی شخصی در برابر آسییب های نور خورشید کار چندان آسانی نیست و با این که بسیاری از افراد از آفتاب گیر یا دیگر تجهیزات استفاده می کنند، باز هم ممکن است متوجه تغییراتی در قسمت های داخلی خودروی خود شوند. اما نصب شیشه های هوشمند در قسمت سانروف و تمامی شیشه ها می تواند ایمنی و حریم خصوصی را برای راننده و تمامی سرنشینان به همراه داشته باشد.
نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از شیشه هوشمند در خودرو، تنها محدود به کنترل نور نمی شود و قطعا می تواند رانندگی ایمن تری را برای راننده به همراه داشته باشد، چرا که این شیشه ها تا 99 درصد جلوی ورود اشعه های مضر نور خورشید را می گیرند.

هوشمند سازی شیشه خودرو

با افزایش محبوبیت استفاده از شیشه های هوشمند، استفاده از این تکنولوژی در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی مورد استقبال قرار گرفته است. شیشه هوشمند با شیشه های قابل تعویض، نسل جدیدی از شیشه است که امکان تغییر حالت شیشه از شفاف به مات را برای کاربر و تنها از طریق فشردن یک دکمه فراهم کرده است، به همین خاطر، حریم خصوصی و امنیت بیشتری را برای افراد به ارمغان خواهد آورد. در این مقاله قصد داریم به برررسی هوشمندسازی شیشه خودرو بپردازیم.

مشغول نگه داشتن مسافران در سفرهای جاده ای طولانی می تواند سخت باشد، اما نه با شیشه هوشمند. در نهایت، برنامه‌ها به حوزه سرگرمی نیز گسترش می‌یابند و با لمس یک دکمه، فیلم‌ها و نمایش‌ها را روی شیشه جلو نمایش می‌دهند. و همانطور که خودروها کاملاً خودکار می شوند، رانندگان نیز می توانند از این امتیاز منحصر به فرد برخوردار شوند.

شیشه‌های هوشمند همچنین می‌توانند تبلیغاتی را برای رانندگان و مسافران در هنگام سوار شدن به خودرو در معرض آن قرار دهند. هنگامی که شخصی در خودرو ویژگی رنگ آمیزی را فعال می کند، تبلیغات مبتنی بر مکان و سایر محتواها می توانند روی صفحه نمایش نشان داده شوند.

شما می توانید جهت اطلاع از پارکینگ هوشمند به این لینک بروید.

شیشه هوشمند چیست؟

شیشه هوشمند یا Smart Glass، فناوری جدیدی است که شیشه با استفاده از جریان برق، از حالت شفاف به مات و بالعکس تغییر پیدا می کند و این کار تنها با فشردن یک دکمه امکان پذیر خواهد بود. شیشه های هوشمند از دو لایه شیشه تشکیل شده اند که ما بین آن ها یک فیلم هوشمند قرار دارد که از چند لایه تشیل شده است که یک لایه، هادی و رسانای جریان الکتریکی است و دو لایه داخلی و خارجی را شامل می شود و لایه میانی نیز دارای کریستال های مایع است که با اتصال جریان برق، به صورت نامنظم به حرکت در می آیند و با شکست نور، باعث می شوند شیشه حالت مات پیدا کند. با فشردن مجدد دکمه و قطع جریان برق، شیشه به حالت اولیه و شفاف در خواهد آمد.

مزایای هوشمند سازی شیشه خودرو

گرچه در حال حاضر هوشمند سازی شیشه خودرو به خودروهای لوکس تعلق می گیرد، اما به زودی شاهد عمومی شدن استفاده از این نوع شیشه ها در تمامی خودروها خواهیم بود. شیشه های هوشمند که ایمنی بیشتری را برای راننده و سرنشینان به همراه دارند، در شیشه جلوی ماشین، شیشه های جانبی و سانروف استفاده می شوند.
• سایه اندازی. زمانی که شما وسیله نقلیه خود را در یک روز آفتابی در خیابان پارک می کنید، می توانید از آفتاب گیر استفاده کنید اما فقط زمانی که خودرو در حالت پارک است می توانید از آن ها استفاده کنید. اما بکارگیری شیشه هوشمند این امکان را فراهم می کند که فیلم های موجود در شیشه، سایه اندازی را ایجاد می کنند، به گونه ای که 99 درصد نور خورشید را مسدود می کنند، در حالی که شفافیت شیشه ها و میزان دید برای راننده حفظ خواهد شد.
• کنترل دما و حرارت. این شیشه ها هم چنین باعث می شوند کمترین میزان گرما و حرارت در روزهای داغ تابستان وارد خودرو شود که علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین، به محیط زیست نیز کمک خواهد شد.
• ایمنی بیشتر راننده. تابش نور خیره کننده خورشید به داخل خودرو حین رانندگی می تواند تمرکز و دید راننده را بر هم بزند و شیشه های هوشمند با مسدود کردن نور خورشید، ایمنی بیشتری را برای راننده به همراه خواهند داشت.

هوشمند سازی شیشه خودرو

قیمت هوشمندسازی شیشه خودرو

قیمت هوشمند سازی شیشه خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: مواد و متریال به کار رفته، نوع برند شیشه، کارخانه تولید کننده و کیفیت مواد. توصیه می شود حتما قبل از خرید این نوع شیشه ها، مقایسه ای را در بازار داشته باشید تا بتوانید با بررسی قیمت ها و مد نظر قرار دادن کیفیت مواد، انتخاب بهتری را داشته باشید.