فهرست مطالب

هوشمند سازی منازل

هوشمند سازی منازل چگونه انجام می شود؟ مزایای هوشمند سازی منازل چیست؟ اتوماسیون خانه هوشمند دیگر چیزی نیست که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی در آینده‌ای دور ببینید، شما می توانید به راحتی خانه هوشمند خود را داشته باشید.

شما بدون شک تبلیغات لامپ ها و ترموستات های متصل به وای فای را دیده اید. این ویژگی‌های خانه‌تان را می‌توانید از هر نقطه‌ای در جهان کنترل کنید.

هوشمند سازی منازل می تواند این کار و موارد دیگر را انجام دهد. با دستگاه های مناسب و متخصصان آموزش دیده، می توانید کل خانه خود را متصل کنید. این احتمال وجود دارد که شما در حال حاضر از ویژگی های خانه هوشمند هر روز استفاده کنید.

شما می توانید جهت اطلاع از کاربرد پنجره هوشمند  به این لینک بروید.

ساختمان های هوشمند چگونه کار می کنند؟

ساختمان های استاندارد در مورد سیستم های داخلی و استفاده از ساختمان با مشکلات ناکارآمدی و هزینه بیش از حد روبرو هستند. سپس این امر می تواند به کسب و کارها و سازمان های درون آنها فراتر رود و باعث فقدان بهره وری و ناکارآمدی داخلی شود. ساختمان‌های هوشمند با ترکیب و ادغام فناوری و اینترنت اشیا  در سیستم‌ها و عملکردهای داخلی کلیدی ساختمان، با این مسائل مقابله می‌کنند، به طوری که همه چیز از گرمایش مرکزی گرفته تا روشنایی، سیستم امنیتی گرفته تا سیستم کنترل دسترسی به یکدیگر متصل می‌شوند.

ساختمان‌های هوشمند از حسگرها و داده‌های جمع‌آوری‌شده از ساختمان و سیستم‌های مختلف داخلی استفاده می‌کنند تا تصمیمات و اقدامات کلیدی را بر اساس موقعیت اتخاذ کنند که به ساختمان کمک می‌کند تا عملکرد کلی بهتری از نظر کارایی داشته باشد. بنابراین، هزینه و زمان کارآمدتر می شود. به عنوان مثال، یک ساختمان هوشمند می تواند گرمایش مرکزی یا تهویه مطبوع را بر اساس تعداد افراد در یک منطقه تنظیم کند که منجر به مصرف انرژی کارآمدتر می شود.

شما می توانید جهت کسب اطلاع در رابطه با اهمیت هوشمند سازی به این صفحه بروید. 

چه چیزی را می توان هوشمند کرد؟

خوب، شاید نه همه چیز، اما در واقعیت، تقریباً هر چیز الکترونیکی را می توان خودکار کرد. افراد با منابع گسترده می توانند آن را به حد افراط برسانند. خوشبختانه، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، و گزینه ها هر روز در حال افزایش هستند.

یکی از کاربردی ترین و پرکاربردترین محصولات، سیستم امنیتی خانه هوشمند است. اینها معمولاً شامل دوربین هایی هستند که می توانید از راه دور به آنها دسترسی داشته باشید و یک سیستم هشدار که می تواند از طریق تلفن شما تنظیم شود. با افزودن قفل های هوشمند نیز می توانید سیستم خود را ارتقا دهید. اگر فرزندانتان قبل از شما از مدرسه به خانه بروند، قفل های هوشمند بسیار مفید هستند و می توانند  امنیت خانه هوشمند  شما را فراهم کنند. اگر نیاز به اجازه تعمیرکار دارید، می توانید این کار را از طریق تلفن خود انجام دهید.

یکی دیگر از جذابیت های بزرگ برای اتوماسیون هوشمند سازی منازل پایداری است. همیشه زمان خوبی برای شروع است و خانه هوشمند می تواند کمک کند! مطمئناً، شما می‌توانید تهویه مطبوع خود را در تمام طول روز روشن بگذارید، اما این امر به محیط، کیف پول و عمر دستگاه شما آسیب می‌زند. با یک ترموستات هوشمند، می‌توانید به دستگاه خود بگویید تا وقتی خانه خالی است، خاموش شود و وقتی از دفتر خارج می‌شوید شروع به خنک‌کردن کند، بدون اینکه آسایش را به خطر بیندازید.

پایداری و امنیت همراه با روشنایی هوشمند خانه است. مطمئناً اطمینان از خاموش بودن همه چراغ‌ها برای مصرف برق شما عالی است، اما کاربردهای دیگری نیز دارد. اگر تنها زندگی می کنید یا اغلب به خانه ای خالی می آیید، استقبال از یک خانه تاریک و بدون نور می تواند ترسناک باشد.

بیشتر بخوانید:

با تجهیزات مناسب، می‌توانید چراغ‌های خود را روشن کنید، زیرا این دستگاه تشخیص می‌دهد که گوشی هوشمند شما از مسیر عبور می‌کند.

تصویر-هوشمند-سازی-منازل-8435

اتوماسیون خانگی بی سیم

در خانه‌های بزرگ‌تر با اتاق‌ها و طبقه‌های متعدد، سیگنال‌ها برای رفت و آمد به دستگاه‌های سیم ‌دار سخت ‌تر و دشوارتر است. این به این دلیل است که سیگنال‌ها هر چه بیشتر حرکت می‌کنند ضعیف‌ تر می‌شوند و در نتیجه عملکرد ناهماهنگ تجهیزات متصل می‌شود. در مواردی مانند این، صاحبان خانه معمولاً یک سیستم اتوماسیون خانگی بی سیم را انتخاب می کنند.

اتوماسیون خانگی بی سیم چگونه کار می کند؟

فرض کنید بعد از یک روز طولانی در طبقه پایین هستید و می خواهید مطمئن شوید که چراغ اتاق خواب فرزندتان برای عصر خاموش است. آیا خوب نیست که این کار را از طریق کنترل بی سیم به جای پیاده روی در طبقه بالا انجام دهیم؟ این همان اتوماسیون خانگی بی سیم است.

اتوماسیون خانگی بی‌سیم با استفاده از تجهیزات کم مصرفی که می‌توانند اطلاعات را ارسال و دریافت کنند، کار می‌کند، مانند حسگرهای نوری که طلوع خورشید را تشخیص می‌دهند و دستوراتی برای باز کردن خودکار پرده‌های اتاق خواب شما ارسال می‌کنند.

اینترنت اشیا به دستگاه‌های بی‌سیم (مانند ترموستات‌های هوشمند) اشاره دارد که صاحبان خانه‌ها می‌توانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند و دستورات را از راه دور از طریق اتصال اینترنت به آن‌ها ارسال کنند. تنظیمات اتوماسیون خانگی اغلب شامل دستگاه های اینترنت اشیا می شود. شما می توانید برای هوشمند سازی منازل خود با اسمارت ویو تماس بگیرید.