فهرست مطالب

هوشمند سازی پنجره ها

هوشمند سازی پنجره ها یعنی چه؟ هزینه های لازم برای هوشمند سازی پنجره ها چقدر است؟ منظور از هوشمند سازی پنجره ها، شیشه ای است که با کمک  فناوری های پیشرفته  از انتقال نور و گرما جلوگیری می کند. در هوشمند سازی پنجره ها، خواص انتقال نور تحت کنترل قرار می گیرد.

عمدتاً هوشمند سازی شیشه به این معنی است که به طور مثال شیشه هوشمند از مات به  شیشه شفاف تغییر می کند و توانایی این را دارد که همه  و یا برخی از طول موج های نور را  مسدود کند.

 این فناوری را می توان برای کنترل نور، گرما و حریم خصوصی در خانه ها، مشاغل و موسساتی مانند بیمارستان ها به کار برد. آنها محیط های تمیزتری را ارائه می دهند و سطوح کنترل بالاتر و متفاوتی را نسبت به راه حل های دستی مانند پرده ها، سایه بان ها و درها ارائه می دهند.

مزایای عمده شیشه هوشمند

کاهش تابش خیره کننده

اشعه های مضر UV را مسدود کنید

قابلیت های خود رنگ آمیزی

افزایش صرفه جویی در انرژی

صرفه جویی در هزینه

از تغییر رنگ مبلمان و کفپوش به دلیل تابش بیش از اندازه نورجلوگیری می کند

علاوه بر این مزایا، با هوشمند سازی پنجره ها دیگر نیازی به استفاده از پرده وجود ندارد و میزان گرد و غبار در ساختمان کاهش می یابد، همین موضوع باعث می شود که علائم  آلرژی به میزان قابل توجهی کم شود.

همچنین اگر اطلاعی در رابطه با هوشمند سازی مدارس ندارید همین حالا به این لینک مراجعه کنید.

تصویر-هوشمند-سازی-پنجره-ها-5462

انواع شیشه های هوشمند

انواع شیشه های هوشمند کدامند؟چند سبک متداول از شیشه هوشمند عبارتند از الکتروکرومیک، نانو کریستال و کریستال مایع پراکنده پلیمری( PDLC)

شیشه الکتروکرومیک

وقتی شیشه هوشمند الکتروکرومیک است، در حالت مات باقی می‌ ماند تا زمانی که بار الکتریکی آن را به سمت شفاف یا نیمه شفاف حرکت دهد. بسته به سازنده و هر نیاز شیشه هوشمند سفارشی، شیشه ممکن است دارای لایه هایی از اکسید تنگستن پلی کریستالی یا اکسید لیتیوم کبالت باشد.

تراز کردن کریستال های مایع خاص در شیشه می تواند با افزایش یا کاهش شفافیت، ظاهری شفاف ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

انواع نمای شیشه ای

هوشمند سازی ساختمان 

نانو کریستال

بیشتر افراد تصوری استباه در رابطه با شیشه هوشمند دارند و آن این است که، شیشه هوشمند 100٪ شیشه است. این نوع شیشه هوشمند از نانوکریستال های ساخته شده استفاده می کند. با هوشمند سازی پنجره ها با شیشه های نانو کریستال، می توان نور مرئی و مادون قرمز را برای کنترل بهینه گرمایش و روشنایی مسدود می کند.

شیشه PDLC

در صورتی که هوشمند سازی پنجره ها با فناوری PDLC انجام شود، از کریستال های مایع برای حل شدن در پلیمر خاص، به عنوان جایگزین یون استفاده می شود.

پس از اعمال بر روی یک بستر پلاستیکی، سازنده می تواند یون های لیتیوم را در بین شیشه ها تزریق کند. کریستال های مایع شبیه به صفحه نمایش LCD هستند و بدون ولتاژ، کریستال ها می توانند به طور تصادفی نور را مسدود کنند. همراه با یک ولتاژ، کریستال ها با هم تراز می شوند تا عبور نور را مسدود کنند.

قیمت هوشمند سازی پنجره ها

قیمت شیشه های هوشمند می تواند متفاوت باشد. یک انگیزه با خرید این نوع شیشه این است که شما می توانید انتظار داشته باشید که 20٪  در هزینه انرژی صرفه جویی کنید.

بسته به اندازه ابعاد اتاق، شیشه هوشمند را می توان بر اساس نیاز سفارشی کرد.  با این حال، برای فضاهای کوچکتر، این هزینه به مراتب کاهش می یابد.  

هزینه دقیق نمی توان برای این موضوع بیان کرد، زیرا بسته به ابعاد، نوع و سفارشی سازی این هزینه متغیر است.

اگر در تلاش برای دستیابی به ظاهری بسیار خاص هستید و می خواهید حریم خصوصی خود را با پرده حفظ نکنید، شیشه هوشمند گزینه ای برای شماست. قبل از سرمایه گذاری در هوشمند سازی پنجره ها با یک متخصص شیشه هوشمند مشورت کنید و هزینه را در مقابل ارزش محصول و نصب بسنجید.

شیشه هوشمند، محصولی نوآورانه است که می تواند هر اتاق را از شفاف به مات تبدیل کند. برای تیره کردن شیشه های هوشمند یا اجازه دادن به نور طبیعی در فضاهای شما، تنها یک کنترل از راه دور کافی است. اجازه دادن به نور طبیعی بیشتر می تواند خلق و خو را تقویت کند و آلرژن ها را کاهش دهد .

 شیشه هوشمند همچنین در هزینه صرفه جویی می کند و می تواند هزینه های انرژی را تا 20 درصد کاهش دهد. امروز محل زندگی و کار خود را احیا کنید و دیگر طلوع یا غروب خورشید را از دست ندهید!