فهرست مطالب

کابین آسانسور شیشه ای، کابین آسانسور همان اتاقک آسانسور است که به زیبایی آسانسور کمک می کند و مهم ترین مساله ایمنی آن است. آسانسورهای شیشه ای از انواع آسانسور هستند که در بسیاری از مراکز خرید یا مجتمع های تجاری از آن ها استفاده می شود که زیبایی بسیار خاصی دارند و کابین این آسانسورها، شیشه ای می باشد. اما آیا شیشه ای بودن کابین آسانسور ایمن است؟ چه استانداردهایی را باید داشته باشد؟

کابین آسانسور شیشه ای چیست؟

آسانسورهای شیشه ای که تاثیر بسیاری بر زیبای معماری ساختمان می گذارند، می توانند در یک طرف یا چند طرف شیشه ای باشند، بدین معنا که کابین شیشه ای باشد. برای کابین این آسانسورها از لمینیت استفاده می شود که در برابر ضربه و خط و خش مقاوم هستند و در صورتی که شکسته شوند، دچار ریزش نمی شوند و آسیبی به افراد داخل کابین وارد نخواهد شد. قطعا آسانسورهای شیشه ای نظر هر کسی را به خود جلب می کند، اما آن چه که اهمیت دارد این است که کابین به گونه ای ساخته شود که کاملا مستحکم باشد و جان و امنیت مسافران حفظ شود.

کابین آسانسور شیشه ای

از جمله مزایای کابین شیشه ای می توان به نصب آسان، بی صدا بودن هنگام حرکت، امنیت بالا و تنوع طراحی اشاره کرد. برای نصب این کابین ها به سیلندر نیاز است که پانل های ساخته شده بر روی یکدیگر سوار می شوند و توسط یک قاب آلومینیومی پوشیده خواهند شد و بعد از این که تمام قطعات در کنار هم قرار گرفتند، کابین به ریل های سیلندر متصل می شود تا برای راه اندازی آماده گردد. توجه داشته باشید که بسیار مهم است که مراحل نصب به درستی و با دقت انجام شود، به همین خاطر، توصیه می کنیم این مرحله را به کارشناسان ما در اسمارت ویو بسپارید.

انواع کابین شیشه ای آسانسور

کابین شیشه ای با توجه به موقعیت قرارگیری و کاربردی که دارد، می تواند یکی از انواع زیر را شامل شود:
• کابین شیشه ای هیدرولیکی. این نوع آسانسورها برای نصب به وزنه تعادل و سیم نیاز ندارند و عمدتا در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که آسانسور جلوی دید افراد باشد. اما سرعت این آسانسورها پایین است و عمدتا برای مکان هایی مناسب هستند که تعداد طبقات کمتر است.
• کابین شیشه ای کششی. برای نصب آسانسورهای کششی به سیم و وزنه نیاز است و می توان از آن ها برای مجتمع ها با تعداد طبقات زیاد استفاده کرد.
کابین آسانسور  را می توان در طرح های مختلفی مانند دایره ای، مستطیلی، نیم دایره یا مکعبی سفارش داد و متناسب با توان موتور یا ظرفیت آسانسور، وزن کابین و هم چنین دیگر تزئینات را در نظر گرفت.

ویژگی های کابین شیشه ای

• جنس کابین آسانسور شیشه ای. جنس شیشه به کار رفته در آسانسور شیشه ای، لمینیت است که بسیار مقاوم و ضد خش است و باید تحمل وزن افراد را داشته باشد.
• ابعاد و اندازه های کابین آسانسور شیشه ای. ابعاد کابین به عواملی مانند ظرفیت، قدرت موتور، سرعت آسانسور، کاربری و اندازه چاله بستگی دارد و با در نظر گرفتن تمامی این موارد، اندازه استاندارد تعیین خواهد شد.
• درب کابین شیشه ای. درب کابین های شیشه ای اتوماتیک هستند که اندازه استاندارد برای درب 70 تا 120 سانتی متر در نظر گرفته می شود و معمولا هم از جنس سکوریت هستند و باید مقاومت و کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. ضخامت درب نیز باید حداقل 6 میلی متر باشد.

قیمت

بالطبع قیمت کابین شیشه ای از آسانسورهای معمولی بیشتر است و عواملی از قبیل سرعت موتور، ضخامت شیشه و ظرفیت آسانسور بر هزینه کابین تاثیر می گذارند. مدل هایی که کابین تماما شیشه است، گران تر هستند.