فهرست مطالب

چاپ سه بعدی قطعات

چند سالی است که پیمانکاران ساختمانی به دنبال روش های جایگزین ساخت و ساز و قطعات آن هستند. یکی از روش های جذاب و جایگزین، پرینت یا چاپ سه بعدی است که در حال حاضر کارآمد و موثر در نظر گرفته شده است و در بسیاری از کشورها اجرا می شود. نمای هر ساختمانی، بخش بیرونی آن را تشکیل می دهد که به اصطلاح با استفاده از اتصالات پیوست محکم می شوند و هر گونه مقاومت در اجزای ساختمانی که باید به آن ها متصل شوند را حمایت می کنند. اندازه گیری و تنظیم ساخت نما در هر سه جهت فضایی به صورت دستی انجام می شود و کار بسیار دقیقی به حساب می آید.

فرآیند اسکن و ارزیابی این امکان را به مهندسین می دهد تا نمای ساختمان را با دقت میلی متری اندازه گیری کنند و آن را به یک مدل سه بعدی در بیاورند. بسته به سیستم نما، اتصال دهنده های استاندارد برای پانل های نما می توانند با استفاده از نوعی فناوری اتصال، به براکت ها متصل شوند. طول ها و جهات مختلف براکت ها، مقاومت نمای ساختمان را جبران می کنند و استفاده از آن ها می تواند مدت زمان نصب را تا 20 درصد کاهش بدهد، چرا که نصب این اتصالات به ساخت و ساز خاصی نیاز ندارد.

امکانات جدید در طراحی نمای ساختمان0007

این قبیل مراحل ساخت، می تواند بر روند انجام پروژه تاثیر بگذارد و مدت آن را طولانی کند، به علاوه این که هزینه بر نیز می باشد. به همین خاطر، ارزیابی دقیقی صورت می گیرد تا میزان تحمل و مقاوت دیوار ثبت شود. همزمان با این برنامه ریزی، نرم افزار توسعه جهت نقش های هندسی و هم چنین ویژگی های استاتیکی بست های نما، طراحی می شود که اغلب به وسیله پرینت سه بعدی تولید می شوند.

با این حال، قوانین و مصوبات موجود مانع استفاده از این طراحی ها و استانداردها می شود که در راس آن ها می توان به ظرفیت های تولید و یا تقاضا برای اعمال استانداردها اشاره کرد.

سیستم فتوولتائیک در نماهای تطبیقی

متاسفانه سیستم یکپارچه فتوولتائیک در همه کشورها اجرا نمی شود، با این حال برای دستیابی به اهداف آب و هوایی و استقلال بیشتر، تولید برق از طریق این سیستم به یک بازار اندوه تبدیل خواهد شد. اگر معماران این سیستم را وارد مراحل اولیه برنامه ریزی معماری کنند، تامین انرژی کارآمدتری را خواهیم داشت به گونه ای که تولید کربن تا حد بسیار زیادی کم می شود و زنجیره انرژی پایدارتر خواهد شد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هر برنامه ریزی جدید ساختمانی و ورود اپراتورهای جدید و کارآمد می تواند یک سرمایه گذاری نوین باشد. از این نظر، نماهای تطبیقی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند و استفاده از انرژی خورشیدی، طرفداران بیشتری را پیدا خواهد کرد. بدین منظور، ماژول ها بر روی مش های طنابی در مقابل نمای ساختمان نصب می شوند که برای تولید برق و ایجاد سایه نیز کارایی دارند.

سلول های خورشیدی را می توان به صورت دستی و یا خودکار کنترل کرد تا بیشترین میزان بهره وری از انرژی به دست بیاید. توسعه چنین سیستم هایی برای بازار مزایای بسیاری را به همراه دارد و می توان طراحی نمای ساختمان را با توجه به شکل و رنگ پانل ها تنظیم و طراحی کرد.