فهرست مطالب

 

شیشه هوشمند نسل جدیدی از شیشه است که بر اساس تکنولوژی کریستال مایع عمل می کند و شیشه در کسری از ثانیه از حالت شفاف به مات و بالعکس تغییر پیدا می کند. از آن جایی که مات شدن شیشه می تواند حریم خصوصی بیشتری را برای افراد ایجاد کند، استفاده از این شیشه ها در صنایع مختلف مورد استقبال قرار گرفته است. مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله مکان هایی هستند که می توانند از وجود شیشه های هوشمند بهره مند شوند تا بتوانند خدمات بهتری را ارئه بدهند. از این رو قصد داریم در این مقاله به بررسی مزایای شیشه هوشمند در مراکز درمانی بپردازیم.

بکارگیری شیشه هوشمند در مراکز درمانی

حفظ حریم خصوصی و امنیت و آرامش بیماران از جمله مهم ترین الزاماتی است که در مراکز درمانی و بیمارستان ها باید به آن اهمیت داده شود و خوشبختانه امروزه و با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، شاهد آن هستیم که استفاده از شیشه های هوشمند به مراکز درمانی نیز راه پیدا کرده است. در گذشته برای جدا کردن تخت ها و بخش هایی که بیماران بستری می شدند از پرده های ضخیمی استفاده می شد که خود این پرده ها عاملی بود در انتقال بیماری، چرا که میکروب ها و آلودگی های محیط جذب این پرده ها می شد و تمیز کردن آن ها به مراتب سخت بود.

 

به مرور زمان، پیشرفت های تکنولوژی شامل حال صنایع شیشه نیز شد و نسل جدیدی از شیشه ها با عنوان شیشه های هوشنمد روانه بازار شدند. این شیشه ها با استفاده از جریان برق عمل می کنند و شما تنها با فشردن یک دکمه می توانید آن را به حالت مات در بیاورید تا حریم خصوصی بیشتری ایجاد شود. از شیشه های هوشمند در پارتیشن های شیشه ای موجود در بیمارستان ها و مراکز درمانی و هم چنین بخش های مختلف این مراکز استفاده می شود تا رفاه و آرامش بیماران و هم چنین پرسنل تضمین گردد.

بیشتر بدانیم(شیشه هوشمند الکتروکرومیک، انواع شیشه های هوشمند)

مزایای شیشه هوشمند در مراکز درمانی

استفاده از شیشه هوشمند در مراکز درمانی چه مزایایی را به همراه دارد؟

صرف نظر از بحث ایمنی و راحتی بیماران، استفاده از شیشه هوشمند در مراکز درمانی، مزایای زیر را نیز به همراه خواهد داشت:

• بهره مندی از نور طبیعی

استفاده از شیشه ها و پارتیشن های شیشه ای هوشمند در مراکز درمانی این امکان را فراهم می کند تا نور طبیعی وارد فضا شود و جالب است بدانید که نور طبیعی خورشید، جذب ویتامین D را بیشتر می کند و به بهبود وضعیت خواب نیز کمک خواهد کرد، در نتیجه از میزان بروز مواردی مانند افسردگی یا دیگر مشکلات جسمی و روانی در بیماران بستری کاسته خواهد شد. در نتیجه، روند بهبودی با سرعت بیشتری طی می شود و بیمار زودتر مرخص خواهد شد.

• کاملا بهداشتی و استریل

همان طور که اشاره کردیم، پرده ها و کرکره هایی که در گذشته در بیمارستان ها استفاده می شدند، ذرات میکروبی و آلودگی را به راحتی جذب می کردند و عاملی برای انتقال بیماری ها بودند و تمیز کردن آن ها نیز سخت بود. از آن جایی که هدف حفظ سلامت بیماران است، استفاده از شیشه ها و پارتیشن های شیشه ای به رفع این مشکل کمک کرده است، چرا که این شیشه ها به راحتی تمیز می شوند بی آن که نیاز به جابجایی یا در آوردن آن ها باشد.

 

• عایق صدا

یکی از موارد مهمی که در مراکز درمانی باید به آن اهمیت داده شود این است که بیمار در محیطی آرام و بدون سر و صدا باشد تا روند درمان و بهبودی به خوبی طی شود. خوشبختانه، یکی از مزایای شیشه های هوشمند، عایق بودن صدا است و این شیشه ها میزان سر و صداهای اطراف را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

• مدرن سازی فضای مراکز درمانی

فضای مراکز درمانی و بیمارستان ها نباید برای بیماران خسته کننده باشد، به علاوه این که وجود دیوار در بخش های مختلف این مراکز می تواند سرعت عمل پرسنل را کاهش بدهد. اما شیشه های هوشمند نه تنها فضای داخلی را زیباتر می کنند، بلکه پزشکان و پرسنل می توانند خدمات سریع تری را به بیماران بستری ارائه بدهند.
اکنون که با مزایای شیشه های هوشمند در مراکز درمانی آشنا شدید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه و نصب این شیشه ها در مراکز خود با کارشناسان ما در اسمارت ویو تماس بگیرید.